Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 28. 03. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

Upravená kniha hostů

Filtr Nový příspěvek Hledání Řazení/Zobrazení
Zobrazit příspěvky za poslední(ch):
Zobrazit čtenáře:
Zobrazit pouze registrované uživatele:
|<   << 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  >> ] >>   >|
 
» RE: K výročí
[ 27.7.2012 1:39 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Pro Ross:
pochod po trase železnice se připravuje. Přesný termín ještě neznám, měl by se konat pravděpodobně v září. Řeší se administrativní věci okolo pochodu.
Jedna z akcí již včera 26.7. Slavnostní vernisáží byla zahájena výstava 110. let dráhy Vlašim - Dolní Kralovice v Muzeu Podblanicka /zámek Vlašim/. Bude otevřena až do 2.9.2012
» RE: zákaz vstupu
[ 27.7.2012 1:28 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Vážený pane Rydle,
velice mi vadí tón tohoto příspěvku. Vzhledem k tomu, že píšeme zde o lokalitě s omezeným režimem vstupu, píšeme tedy to, co píšeme. Pochopitelně Vás k ničemu nenavádím, ale vezměte si např. rybářský cajk /bez povolenky pochopitelně, kterou získat konkrétně na nádrž Švihov je dost obtížné/ a vydejte se k jezeru. Pokud Vás ostraha nádrže nebo policie chytí, asi to dobré skóre pro Vás nebude. Můžete se hádat a nic nezaplatit, pak to půjde před přestupkovou komisi a uvidíte. To, že se tam spousta lidí chodí koupat, je jich věc. Já to osobně nedělám. Navíc na rozdíl od Vás jsem už policii v akci na Švihově viděl, jednalo se o pytláky a nebylo to nic příjemného. Pokud si dáte na čas, člun říční ostrahy také uvidíte. A pokud si Vás jeho osádka všimne, budete muset pobyt v uzavřeném pásmu nějak vysvětlit.

Abych to shrnul; na mírně obhroublý typ výraziva, běžně užívaný nyní na internetových diskuzích jsem zvyklý, pokud se toto ovšem neodehrává na stránkách a serverech, které spravuji. Byl bych velmi rád, kdybyste pokud možno, pakli sem chcete nadále psát, "mírně změnil styl". Předem děkuji.
» zákaz vstupu
[ 12.7.2012 0:51 | autor: rydl | zobrazit vlákno | odpovědět ]
stránky dobré zajímavé ale až do té doby jak se píše o zákazu vstupu.píšete tam ůplné magorie a ta tabulka ta mi dostala zcela.NEMÁTE TAM ZAKOPANÝ NĚJAKÝ JADERNÝ ARZENÁL.a ted vážně pravidelně tam chodím a potkávám skupinky lidí ,lidi se tam chodí koupat ,což nasvědčuje hromady odpadků a slušně vyšlapané cestičky.za celou dobu co tam občas zavítám jsem žádnou ostrahu neviděl natož policii protože ta by tam musela být stále a neměla by nic na práci.tak nestrašte lidi s ukrutníma pokutama .jinak těmhle stránkám fandím jsou super.
» RE: K výročí
[ 4.7.2012 23:34 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Ano, připravuje se pochod po zachovalých částech trati a to na podzim tohoto roku. Také, což je velmi důležité, bude v Muzeu Podblanicka slavnostní vernisáží otevřena výstava "110 let místní dráhy Vlašim - Dolní Kralovice", mapující 110 let od zahájení provozu na dráze Vlašim - Trhový Štepánov - Dolní Kralovice. Bude také připomenut zaniklý úsek Trhový Štěpánov – Dolní Kralovice. Vernisáž 27. 7. v 17 hodin.

Jízda historického vlaku a výstava historických železničních vozidel, ačkoli se o této uvažovalo, se zřejmě na 99.9% procent konat asi nebude. Důvody jsou finanční, jak jinak. To je sice velká škoda, ale co naděláme...

Jakmile budu znát podrobnosti o chystaném pochodu po staré trati do Dolních Kralovic, budou zde zveřejněny.
» K výročí
[ 1.7.2012 21:21 | autor: Ross | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Dobrý den,

rád bych se touto cestou dotázal zda je něco nového ohledně uvažovaného pochodu po zaniklém úseku železnice.

Díky
» Parní lokomotivy řady 433. ...
[ 8.4.2012 14:01 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ]
nebo také skaličák,jak se jim přezdívalo,byly nádherné a výkonné stroje.Romantika všudepřítomných parních lokomotiv je již nějaký ten čas minulostí,ony samotné však některé stále existují.Je tomu tak i s těmi,které jezdily a byly místně příslušné právě k této dráze,respektive k jejímu zrušenému úseku z T.Š.do D.K.(1974)
V posledním období provozu to byly tyto lokomotivy:
433.014,041,047,049,051 a možná i některé další.
Po zrušení dráhy z T.Š.dále byly některé převedeny do Lužné u Rakovníka,na jinou místní dráhu,a to Krupá-Kolešovice,kde ještě několik let zajišťovaly osobní dopravu i vozbu tzv.chmeláků,
vlaků,které prováděly návoz a odvoz nejen studentů,ale i jejich rodinných příslušníků na chmelové brigády.(1978)
Potom se už jejich osudy rozcházejí:
433.014:mnou objevená a v tehdejším stavu (2010) nafocená (fotky zde v samostatné galerii) v Železničním muzeu Zlonice byla (1978) převedena do cukrovaru v Úžicích,kde zajišťovala místní výkony ještě po dobu dalších 10ti let.
Dnešní stav,spíše torzo,které má ale velkou šanci na záchranu.
Bohužel obrovské úsilí bude stát už jen práce na jejím vzhledu
alespoň do vystavovatelného stavu.
433.041,047,051:k těmto lokomotivám osud štědrý nebyl,bohužel další zprávy o nich nejsou k dispozici,byly pravděpodobně v horším stavu a zřejmě někdy v pozdějších letech sešrotovány.
Možná nějaký čas sloužily ještě někde jako vytápěcí kotle.

» Parní lokomotivy řady 433. ... pokračování
[ 8.4.2012 14:01 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ]
433.049:tady je situace zcela jiná.Tato lokomotiva je na tom dnes ze všech bývalých kralovických parních krásek nejlépe.Je sice nepojízdná,ale ve velmi slušném vystavovatelném stavu.Můžete ji kdykoli vidět,jako jeden z dosti početného množství exemplářů parních lokomotiv,v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka.
Stačí pak jen přimhouřit oči a představit si ji na nádraží v
Dolních Kralovicích a idea může být dokonalá.
Ani ona to ale neměla jednoduché a musela na své cestě k renovaci ještě několik let vypomáhat v cukrovaru v Bedihošti,kam byla kdysi předána.(1978)
Jaro a potažmo léto klepou na dveře a návštěva muzea ve Zlonicích nebo Lužné u Rakovníka se tedy přímo nabízí.

http://uloz.to/xbKaueu/433-049-gif
» Fotky
[ 17.2.2012 21:52 | autor: Jan Hlaváček | www | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Dobrý den, musím velice pochválit vaší stránku. Jako syna vlašimského dlouholetého výpravčího mě veškeré informace a fotky na webu hodně potěšily. Pokud máte zájem, mám doma několik fotek rekonstrukce starého nádraží, hlavně se jedná o kancelář výpravčího a některé vnitřní a venkovní prostory.
» RE: M 131
[ 24.12.2011 3:19 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Díky za obrázky a pokud se mi to povede stáhnout a hlavně rozbalit /zlobí mne pakovač *.rar/, dám to na web. S úpravou by už by neměl být problém.
Zdravím, K.
» M 131
[ 18.12.2011 16:20 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ]
Ano,jsou to ty legendární motorové a přípojné vozy,které patřily neodmyslitelně ke koloritu této dráhy,nyní po mnoho let odstavené a čekající na svůj další osud ve stanici Most-Domašín.
Možná právě tyto zajížděly kdysi,buď jako sóla,nebo ve složení MV-VV-MV,až do bývalých Dolních Kralovic a jsou to právě ony na snímcích či filmech ze zrušeného úseku.
Jsou doslova vybydlené,přesto by určitě stálo ještě za to,kdyby se našel nějaký sponzor,uvažovat o jejich záchraně,byť třeba pouze do stavu vystavovatelného,případně schopného provozu s cestujícími,bez pohonu vlastní silou a na tomto pracovat až následně.
Podobně skupina nadšenců řeší v Kutné Hoře osud bývalého motorového vozu "Modrý šíp"M 274.003 a vše je na dobré cestě k jeho záchraně.Nešlo by něco podobného zrealizovat i tady?Viz.agregátor zdrojů 12/13/2011.
Je na to dobrá doba,oslavy výročí trati v příštím roce se nezadržitelně blíží.
Snímky bude možná potřeba trochu upravit,snad to půjde.
Příjemné svátky

http://www.uloz.to/11858040/most-domasin-rar
|<   << 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  >> ] >>   >|

Pokec»cZip - ver. 0.5 beta

Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.