|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Upravená kniha hostů
Filtr |
Nový příspěvek |
Hledání |
Řazení/Zobrazení |
|
|
|
|
» Fotky Trh.Štěpánov-Bernartice
|
[ 12.5.2008 9:35 | autor: Rej ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Ahoj všichni. Mám nové fotky z minulého týdne, kdy jsem si prošel úsek ze Štěpánova k dálnici. Pokud
by byl zájem a někdo mi poradil, jak je sem dát, moc rád to udělám. Byl krásný den a opět jsem si
povzdychl, že už nikdy neprojede vlak od Keblova přes most a dál.....zdraví Rej
|
|
» Mapy
|
[ 18.4.2008 1:55 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Něco jsem našel, je to z vojenskýho mapování asi z roku 1750 a 1850, zkusím to sem dát...
|
|
» Existují i historické mapy
Dolnokralovického okolí?
|
[ 29.3.2008 9:18 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zatím se mi nepodařilo nikde najít mapu okolí Dolních Kralovic před výstavbou přehrady Želivka aspoň
v měřítku 1 : 100 000, nebo větším, což je škoda, protože by mne zajímalo, jak byly Dolní Kralovice
zapojeny nejen do železniční, ale i silniční sítě a co všechno vlastně zmizelo pod vodou navíc,
kromě Dolních Kralovic. Pokud byste nějakou takovou mapu někde sehnali, měla by se stát doplňující
součástí těchto výborných stránek.
Malá poznámka k Pendolínu ve Vlašimi. Super nápad. Škoda, že já nemam k dispozici Photoshop.
Posadil bych ho totiž do toho roští, kde končí dráha v Kralovicích u Rakovníka a ještě bych ho
přemaloval na vojenské maskování s titulkem: Pro Armádní Pendolíno není problém projet ani zrušenou
tratí.
No ale teď trochu vážně, proč se vlastně nevyrábí malý vlak podobných vlastností jako Pendolíno
pro motorovou trakci na místní tratě? Regionova má sice hezký interiér, ale jízdní vlastnosti ze
Šukafonu, protože je stavěná na jeho podvozku. Vyzkoušel jsem si jí na úseku Rakovník - Svojetín.
Házelo to se mnou ze strany na stranu, jako když jede traktorbagr po velmi špatné lesní cestě;
tankistická kukla by nebyla od věci. A to byla traťová rychlost s bídou 30 - 40 (a to jde o hlavní
trať; na vedlejší trati z Rakovníka do Kralovic se jezdí na většině trati 60). Tento způsob
železniční dopravy se mi zdá poněkud nešťastný! I když malá omluvenka tu snad může být to, že tato
trať vede do Ústeckého kraje, kde časem zmizí všechny dráhy bez náhrady, takže si místní SDC myslí,
že už to nemá cenu opravovat. Zdraví po čase Johnny Cash
|
|
» RE: jen tak dál
|
[ 7.2.2008 4:57 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Mám pro Vád dobrou zprávu. Tyto stránky se stále rozšiřují, pouze mám nyní hodně práce /rekostrukce
městského webu a náročné programování nových webových aplikací/, takže se tempo aktualizací poměrně
snížilo, ale časem to zase jistě doženeme. Nádraží ve Vlašimi; Myslím si že je hezké a mnohem
komfortnější. Doba jde kupředu, co naděláme. K tomu Pendolinu: Protože jste pozorný čtenář, mám pro
Vás malý dárek. Nemožné hned, zázraky do tří dnů. Sice je to bez troleje, ale nemusíme mít hned ve
Vlašimi všechno.
|
|
» jen tak dál
|
[ 6.2.2008 21:00 | autor: JiKu | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Tyto stránky jsou jedny z mála, které jsem přečetl a prohlédl snad celé. Bohužel se mi zdá, že se
již nerozšiřují. Pravda je asi obtížné získávat nové materiály o něčem co již dlouhá léta
neexistuje. Rád bych se podíval vlakem do Dolních Kralovic, ale již tuto možnost mít nebudu (ne že
bych jí někdy měl jsem ročník 80)Ale letos mi snad vyjde zajed alespon do Trhového Štěpánova. Vlakem
jsem byl po této trati nejdále ve Vlašimy, ale něco jsem se najezdil na Věžníky (Lhota Veselka) za
babičkou. Jméno zastávky Věžníky taky nepamatuju, ale u nás v rodině se to tam tak prostě jmenuje
pořád. Nebot jak říkala babička: Lidé z Lhoty Veselky vystupovali v Městečku a Polovina lidí z
Městečka vystupovala v zastávce na Věžníkách (Lhota Veselka) Tak jí nešlo na rozum proč se Věžníky
přejmenovali podle Obce která s tím nemá nic moc společného. No a vysvětlovat,že prostě komunistům
nešlo moc pod nos, aby se zastávka jmenovala podle statku bylo zbytečné. A opětovné přejmenování na
Věžníky by dnes asi způsobilo akorát zmatky :-) No nic ještě jednou díky za tyto skvělé stránky a
držím palce v získávání nových materiálů.
Jirka
PS: Nádraží ve Vlašimy se mi moc nelíbí, stratilo ráz klidného venkovského nádražíčka, ted bych tam
očekával pendolíno :-)))Ale snad to splní svůj účel pro lidi kteří tudy jezdí denně do školy a do
práce
|
|
» Dotaz na 725.038
|
[ 22.10.2007 12:31 | autor: Pösel | www | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zdravím, měl bych dotaz na loko 725.038, kterou má mít ve správě Podblanický vědeckotechnický
železniční klub - kde se nyní tato loko nachází? Pokud víte něco blíž, prosím, sdělte mi informace
mailem. Děkuji předem!
|
|
» Dolní Kraloviceb -- zánik
|
[ 31.7.2007 12:21 | autor: jiroch | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zánik Dolních Kralovic měla natočit paní Helena Třeštíková v cca hodinovém dokumentu. Film se
jmenuje "Živá voda" a je údajně ke shlednutí na FAMU v Praze
|
|
» RE: zajimave fotky
|
[ 27.4.2007 3:48 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Jo, to je z toho pořadu sestavenýho z filmů pana Horáčka. Ty filmy jsou nádhera. Měl jsem je origo
všechny zapůjčený k přepisu. Je to skoro kilometr archivní osmičky. Hodně z toho jsou pochopitelně
rodinný záběry, ale těch dokumentárních je tam většina. Je to nádherný a téměř profesionálně
natočený dokument, což nebývá u amatérských filmů dvakrát pravidlem. Ještě připomínka: Antispamová
ochrana záměrně rozhazuje odkaz, tak aby nešel, nebo jen obtížně spustit. Proto musíte zrušit mezeru
v řezězci ...detail.php?id ec=206%20522... aby to vypadalo takto: ...detail.php?idec=206%20522...
Pak se Vám zobrazí přímo ty vobrázky, pokud je ovšem ze serveru ČT časem nesejmou.
|
|
» zajimave fotky
|
[ 26.4.2007 13:29 | autor: radekH | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=206%20522%2016151/0016
|
|
» RE: Přece jen se mělo z
Dolních Kralovic pokračovat
dál
|
[ 14.3.2007 21:51 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Vezmu to popořadě, z nedostatku času jsem se k webu dostal až dnes. Tedy:
Alex41:
Film jsem si kdysi nechal přetočit, jediná možnost by byla již toto DVD zkopírovat, tedy že mi ho
někdo přepálí. Jako zaměstnanec MěÚ nesmím provádět jakoukoliv komerční činnost za úplatu. Vypálit a
kopírovat si to mohu jak ale jak chci, jsem totiž autorem. Tedy snad mi to někdo grátis vysmahne a
já bych Vám dal vědět, ale nebude to hned, mám naloženo práce tak na 29 hodin denně...
Johny Cash:
Pochopitelně se kdysi o prodloužení uvažovalo, zrovna tak jako o dalších železnicích v regionu,
dokonce jedna důležitá trasa měla vést katastrem obce Čechtice, kde tato stanice /Čechtice/ měla
být dokonce důležitou železniční křizovatkou trati z Plzně, Příbrami, Načeradce, dále směr Čevená
Řečice, Polná, Velká Bíteš a Brno, se spojovací dráhou Dolní Kralovice, Zruč n/S. O spojení Kralovic
s Humpolcem se také uvažovalo. Ale sešlo z toho, už po roce 1946, pro nezájem státu. Také by byla
již velice vážně uvažovaná zajímavá trasa Tábor, Mladá Vožice, Vlašim. Existuje dokonce přípis c.k.
Okresního hejtmanství v Benešově č.j. 19315 ze 14.5.1910 starostovi Vlašimi o povolení k zahájení
přípravných prací v úseku Vlašim Mladá Vožice. Protokol z 13.6.1910 o komisionerní pochůzce za
účelem příprav stavby dráhy Trhový Štěpánov - Zruč n/S. Tady zasáhla I. světová válka. Tak jen
existující dráha Zruč n/S - Kutná hora je jen torzem velkého projektu. Zajímavý je též neuskutečněný
projekt elektrifikované průmyslové dráhy Domašín - Zlatodůl Roudný. A meziměstské tramvaje Mladá
Vožice - Votice. Vše podrobně popisuje pan Kavka ve své knížce 100 let místní dráhy Vlašim, Trhový
Štěpánov, Dolní Kralovice. Otázka budoucnosti železnic? Podle mne je to tak, že během 50 - 80 let,
po fatálním poklesu drancovaných světových zásob ropy a drastickém dopadu tohoto stavu na
energeticky nehospodárnou kamionovou dopravu, budeme děkovat za každou, i místní dráhu, kterou jsme
nezrušili.
|
|
Pokec»cZip - ver. 0.5 beta
|
|
|
|