|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Upravená kniha hostů
Filtr |
Nový příspěvek |
Hledání |
Řazení/Zobrazení |
|
|
|
|
» Přece jen se mělo z Dolních
Kralovic pokračovat dál
|
[ 14.3.2007 8:00 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Z jiných pramenů jsem zjistil, že Dolní Kralovice neměly být skutečně trvale konečnou, ale mělo se
pokračovat do Humpolce a dokonce byly úvahy i o tom, že by se z Dolních Kralovic vytáhla ještě trať
do Zruče nad Sázavou k severu a k jihu na Pacov nebo Pelhřimov. Takže nejsem první ani poslední,
koho to napadlo. Ovšem propojení Trhový Štěpánov - Humpolec přes nové Dolní Kralovice by se dalo
realizovat i dnes a nejpozději ve 22. století se bude muset stejně postavit, protože dráhy jsou
přece jen odolnější krátkodobým extrémním projevům počasí než silnice, což se ukázalo i v měkké zimě
2006/07, kdy vlak jel, ale autobusy stály celé i celé dopoledne a stačilo na to jedno jasné ráno po
vlhkém dnu a po silnici mohly jet leda rychlobruslařky. Propojení k Pacovu nebo do Posázaví by bylo
také možné v budoucnu realizovat. Rozšiřovat silnice a dálnice totiž nejde do nekonečna a zimní
údržba tratí je jednodušší než silnic. Navíc se ukázalo už dávno, že do končin bez funkční dráhy si
málokdo troufne. Kdyby se mu totiž pourouchala kára, je vlak často tou poslední záchranou
(experimentálně ověřeno). Zdraví opět Johnny Cash.
|
|
» Sem už vlaky nejezdí
|
[ 4.3.2007 20:51 | autor: Alex41 | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Přeju dobrý den. Prosím, kde bych sehnal DVD s filmem "Sem už vlaky nejezdí"? U videí píštete, že
jste ho natočil na formát DVD, z čehož jsem usoudil, že by to šlo asi u vás? Pokud by to šlo, napsal
byste mi prosím na mail nebo ještě lépe na ICQ cenu a kde bych si to mohl vyzvednout? Díky moc,
mějte se hezky. Fandim vám, tyhle stránky jsou vžně moc fajn! :-)
|
|
» Budovy
|
[ 21.2.2007 19:01 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Shoda koncepce staničních budov není náhodná. Přísné předpisy pro státní i soukromé dráhy v bývalém
Rakousko-Uhersku zahrnovaly v sobě mimo vlastních předpisů drážních i jednotný systém architektury a
dispozice budov a to nejen staničních, týkalo se to i nádražních skladišť obslužných budov, hradel,
strážních domků a dokonce i nádražních záchodků. Jednotlivé kategorie byly označovány speciální
šifrou sestávající s alfanumerických znaků /kde důležitá byla velká i malá písmena, římské a
arabské číslice. Uvedu náhodný příklad, asi jak to vypadalo: Pochopitelně je to jen na ilustraci,
uvedená šifra nic neznamená. Tedy například SFgD/IV-3 Přesné označení se pokusím zjistit, mám takový
dojem, že na jednom serveru pro uživatele elektronické virtuální modelové železnice TRANZ byl
katalog těchto staveb z období c.k. mocnářství, s příslušnými označeními. Dokonce taková šifra
určovala, zda například staniční budova má krytý peron nebo ne, eventuelně zrcadlové zdvojení budov,
pro dosažení větší velikosti s menšími náklady, než stavba velké patrové budovy.
Původní ukončení železnice se nejdříve plánovalo v Keblově. To ztroskotalo pro vážné nebezpečí
kontaminace přehradní nádrže ropnými produkty, včetně jejich průsaku /konečná stanice s remízou
lokomotiv by byla již v I. pásmu vodárenské uzávěry. Pak se uvažovalo o Vlašimi. Nakonec díky
razantnímu postupu některých představitelů obcí dráha byla ukončena v Trhovém Štěpánově. O
prodlužování stávajícího torza trati se zatím nehovoří. Pouze má dojít k rozsáhlé modernizaci
vlašimského nádraží, a dostavbě souvisejícího nádraží autobusového, při čemž ale vezme bohužel za
své dřevěná budova staničního skladiště, jedna ze dvou posledních staveb zachovaných přesně podle
původních dispozic rakouských drah /nádražní budova byla zcela přestavěna v létech 1960 - 61/. Snad
se povede zachránit alespoň budovu výtopny...
|
|
» Měl být v Dolních Kralovicích
vždy konec trati?
|
[ 21.2.2007 7:37 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Děkuji Vám za podrobný popis kolejiště Dolních Kralovic. Škoda že kniha hostů nemá vstup i pro
obrázky, poslal bych vám pro srovnání dnesní nádraží Kralovice u Rakovníka, protože podoba hlavní
budovy a budov přilehlých je opravdu hodně nápadná. Ale ještě by mě zajímaly, prosím, tři věci.
Jestli měla dráha končit vždycky v Dolních Kralovicích, anebo se počítalo i s pokračováním ve směru
k Humpolci, či jinam? Dráha dlouhá 47 km se slepým ukončením totiž není v Česku zrovna obvyklá,
většina takových drah je dlouhá cca 20 - 30 km a u mnohých se s pokračováním počítalo anebo počítá i
dnes (např. trať Pńovany - Bezdružice se má podle plánů Plzeňského kraje prodloužit z Bezdružic do
Teplé). A také kdy došlo k tomu, že se Dolní Královice začaly psát nakrátko jako Dolní Kralovice?
Královice u Rakovníka byly dlouze až do konce 1. světové války a ihned po jejím skončení se čárka
nad A smazala a tak nakrátko už to zůstalo. Jenom Královice u Zlonic, jednokolejná zastávka na mezi
na trati z Loun do Slaného,zůstaly s čárkou. A poslední otázka: Jaký má být osud zbylé trati nyní?
Bude konec pořád v Trhovém Štěpánově, nebo se bude prodlužovat do nové trasy? Jen ne zkracovat!
Ještě jednou díky. Johnny Cash
|
|
» RE: Kolejiště Dolních Kralovic
|
[ 12.2.2007 14:13 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Kralovické nádraží mělo tři hlavní staniční koleje. Jak bylo přesně stavěno "slepé" zhlaví si přesně
nepamatuji, ale vím, že zarážedlo bylo přímo v náspu silnice č.18 /dnes přeložená 150/. Za staniční
budovou byla další výměna, kde ze staniční koleje vedla vlečková kolej k ZZN, obcházející budovu
výtopny zleva. Vjezd do stanice od Trhového Štěpánova sestával ze dvou výměn a byl jištěn
jednoramenným mechanickým návěstidlem s předzvěstí, předzvěst byla si v km 46.050. Z obou návěstidel
zůstaly jen betonové patky, z čehož jedna /vjezd. návěstidlo/ je dostupná pouze pod vodou, u patky
vjezdového návěstidla je poslední, doposud stojící telefonní sloup, ovšem zatopený. Pokud ovšem voda
v přehradní nádrži vystoupí na maximální vzdutí, tedy na úroveň horního šachtového přelivu u
přehradní hráze, tak se stane, že je pod vodou i torzo předzvěsti. Voda potom zatápí trať přesně pod
km 46.000. Tento stav je ale spíše výjmečný. Sloupky drátovodu se zachovaly asi ze 60%, jsou však
většinou povaleny. Asi v km 45.900 byl chráněný přejezd /silnice Kralovice - Bernartice -Keblov/
Zabezpečení bylo blikajícími světly bez závor, spouštěné vlakem. Torzo silnice je dobře patrné, po
přejezdu nezůstalo ani stopy. Hned za přejezdem sestupovala silnice prudce v serpentinách do údolí.
Tato část /první zatáčka/ je trvale nad vodou...
|
|
» Kolejiště Dolních Kralovic
|
[ 6.2.2007 21:39 | autor: Johnny Cash | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zajímalo by mne, jaký rozsah mělo kolejiště Dolních Kralovic? Z uváděných snímků se nedá určit,
kolik kolejí tu bylo a také kolik výhybek? Rovněž je zmiňováno,že tato stanice měla vjezdové
mechanické návěstidlo s předvěstí. Neuvádí se však, jestli bylo jednoramenné nebo víceramenné a zda
byla ve stanici také odjezdová návěstidla? A to bych rád věděl pro srovnání s naší stanicí Kralovice
u Rakovníka. Tam bylo od roku 1899 do roku 1973 kolejiště trojkolejné, od roku 1973 čtyřkolejné
(nově kusá kolej do ZZN) a rozšíření původní manipulační koleje do traťového okrsku s kusým
ukončením před silnicí 27. Manipulační kolej byla zapojena do hlavní koleje na obou zhlavích do roku
1996. Po rekonstrukci kolejiště roku 2001 je tato kolej zapojena k hlavní už jenom na mladotickém
zhlaví. Návěstidla se v Kralovicích u Rakovníka objevila až roku 1967 jako světelná ruského typu,
přičemž vjezdová byla jen čtyřstvětlová s vypuštěním zeleného světla. Odjezdová pak byla skupinová a
sloučená čtyřstvětlová ještě před větvením kolejí na obou zhlavích. Po roce 1981, když byla u nás
zrušena funkce výpravčího fungovala už jen návěstidla na mladotickém zhlaví ve funkci krytí přejezdu
na silnici 27, zatímco na opačném zhlaví byla zhasnuta, demontována ovšem až kolem roku 1995. Roku
2001 bylo vyměněno zabezpečovací zařízení na přejezdu silnice 27 a osazena nová trojsvětlová
návěstidla AŽD z obou stran přejezdu, přičem to ze strany od Mladotic svítí v podstatě jenom do
džungle trav a křoví. Původní vjezdové návěstidlo a předvěst z tohoto směru ještě zůstaly stát, ale
už se jim začala vykrádat svorkovnice. Úsek Kralovice u Rakovníka - Mladotice je zrušen, zarážedlo
je kousek za kilometrem 27,2 a na zbylé trati postupně všechno mizí a Plzeňský kraj uvažuje spíš o
přetrasování trati na rychlost 120 do Kaznějova nebo do Plas někdy ve 30. letech 21. století, než o
její obnově. Jinak máte stránky pořád dobré, díky za ně! Zdraví Johnny Cash - Kralovice u Rakovníka
|
|
» Nádrž
|
[ 14.1.2007 14:06 | autor: Alex41 | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
To jsem tu psal já, ale nevím právě jestli je to pravda. Díky, nashle
|
|
» Nádrž
|
[ 14.1.2007 14:06 | autor: Alex41 | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
To jsem tu psal já, ale nevím právě jestli je to pravda. Díky, nashle
|
|
» Vypouštění.
|
[ 11.1.2007 23:34 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zkusím to zjistit. Někdo tu říkal o vypouštění skrzevá opravu pilířů mostu, pokterém vede silnice č.
150. To by mohlo být reálný. Zeptám se...
|
|
» Nádrž
|
[ 10.1.2007 12:58 | autor: Alex41 | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den. Nezjistil jste něco nového o tom údajném upouštění nádrže? Děkuj za odpověď.
|
|
Pokec»cZip - ver. 0.5 beta
|
|
|
|