|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Mapový list číslo 2, měřítko asi
1:20.000 |
|
Značení
trasy: červená: části v provozu,
tmavě žlutá: zrušený úsek přestavěný na
vozovku III. třídy, modrá: místo, kde
těleso trati již zcela zaniklo a není patrné,
zelená: zřetelně zachované těleso trati, včetně dalších
objektů... |
FOTOGALERIE -
hlavní objekty |
1.
Vozovka věrně kopíruje původní těleso trati. V místě, kde polní cesta
odbočuje doprava stála zastávka Dubějovice. Jinak celá komunikace je silnice
místního významu, není v zimě udržována. Původní propustky byly nahrazeny
novými, mimo klenutého v náspu za nádražím ve Štěpánově. |
2.
Místo, kde silnice opouští původní trasu železnice, /silniční linie je
znázorněna červeně/ stávala zastávka Sedmpány. Na rozdíl od zastávky v
Dubějovicích, kde se jednalo o dřevěnou boudu, tato byla zděná. Žluté linie
znázorňují přibližný směr trati, žlutá plocha pak nástupiště zastávky. V
roce 1973 byl zde na filmový pás zachycen příjezd osobního vlaku, vedeného
parní lokomotivou. Snímek připravíme k uveřejnění... |
3.
V tomto místě trať silnici definitivně opouští. Byl zde též železniční
přejezd. Těleso trati je směrem na Keblov ještě asi 50m asfaltováno....
|
4.
Partie pod kótou Hůrka, krátce po vjezdu do lesa. Je velké štěstí, že drážní
těleso je používáno jako frekventovaná lesní cesta. Jinak by místo, kudy
trať vedla, ukazovaly stromy mladší než ostatní... |
FOTOGALERIE -
zajímavosti okolo trati |
A.
V nedaleké vsi Sedmpány, která přišla o železniční spojení se světem, na
dráhu nezapomněli. U autobusové zastávky v obci najdete drážní
kilometrovník. Sedmpanští vám sice hrdě budou tvrdit, že tento kilometrovník
stával u drážní zastávky, ale není to pravda. Zastávka byla v km 37.8. Kilometrovník 37.0
vykopali sice kousek k Dubějicům, ale přesto nezbývá za tento milý vztah k
železnici, byť už neexistující, občanům Sedmpan poděkovat... |
NAHORU |
|
|