Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 26. 04. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * O tomto webu
Vydáno dne 24. 10. 2004 (3415 přečtení)

Pár základních informací...

V létech 2002, 2004 a 2005 proběhla, či proběhnou významná výročí. Týkají se dráhy z Vlašimi do Dolních Královic, přesněji úseku z Trhového Štěpánova do dolních Královic. tento asi 15 km dlouhý úsek jedné z nejkrásnějších lokálních drah byl v roce 1975 totálně zrušen, z důvodů výstavby rezervoáru pitné vody Švihov - Želivka. Pod hladinou přehradního jezera tak navždy zmizely Dolní Královice, ale i část této železnice. Tyto stránky jsou tak trochu nostalgickým pohledem na zašlou slávu jedné z lokálních železnic, jež se významným způsobem zapsala do dějin Podblanicka. Co můžete na těchto stránkách najít? Především fotografie a povídání o této dráze. To nejdříve. Pak také, jakmile to čas a pracovní vytížení dovolí, také snímky z unikátních filmů, jež byly na této dráze natočeny. Buď jako přímá videa, pokud bude místo na našem serveru, nebo jako preparované snímky z těchto převážně 8mm filmů a část ze záznamu VHS, jež byl natočen v době, kdy při enormním poklesu hody v přehradní nádrži v roce 1992 na kótu 366,9 metru, tedy -10m pod maximální vzdutí, bylo možno vkročit na bývalé dolnokralovické nádraží suchou nohou. Tento záznam obsahuje i část snímků leteckých. To by bylo ale až koncem roku 2003, je totiž nutno projít hodiny TV záznamu a desítky metrů staré archivní "osmičky". Také tu najdete unikátní historické fotografie pořízené v rozmezí jednoho roku až několika dnů před předepsanou policejní zkouškou a otevřením dráhy, z unikátního alba vydaného nákladem dodavatele stavby. Stránky jsou doplněny přehlednou mapou, rozdělenou na čtyři listy, pro snadnější orientaci. Každý list má svoji speciální stránku, kde je upozorněno i na další technické a historické zajímavosti v okolí zaniklé trati. Některé mapové stránky mají další dodatkovou fotogalerii, je na ní odkaz v patě příslušné stránky. Pochopitelně neustále sháníme informace, především z období stavby, tak z počátku tu nebude všechno, hlavně v kapitole historie. Berte tyto stránky jako živou, neustále se doplňující  kroniku této zaniklé dráhy...
Ještě jedno důležité upozornění: Části dráhy, zobrazené v listech 3 a 4 leží v uzavřené oblasti hygienické ochrany I. stupně Vodárenské nádrže Želivka, kam je bez výhrady vstup zakázán. Týká se to nejen konce trati, jež leží přímo v přehradním jezeře, ale také kamenného viaduktu u Keblova a dálničních mostů na bývalé tzv. Protektorátní dálnici. Pokud tato místa chcete navštívit osobně, musíte mít povolení od správy povodí, které je udělováno jen vyjímečně a skutečně v opodstatněných důvodech, kterým turistický výlet za zaniklou železnicí rozhodně není. Tedy takové konání si dobře rozmyslete. Na koupání v jezeře a rybolov  už nemyslete ani náhodou. Toto je skutečně strašlivé překročení zde vydaných opatření, které vám rozhodně neprojde. Pokuty okolo 1000,- a v tzv. správním řízení 4000,- Kč a výše, a policejní eskorta z místa přestupku, to není rozhodně příjemné...

Inkriminované oblasti jsou v této sekci webu označeny zřetelnou ikonou ZÁKAZ VSTUPU! Prosíme návštěvníky v jejich vlastním zájmu, aby toto upozornění respektovali...

Copyright: Pokud není uvedeno jinak, autorem ostatních snímků a textů je správce webu. část snímků pochází z unikátního alba, vydaného v roce 1902 dodavatelem stavby, ku příležitosti slavnostního otevření dráhy. Z knihy Františka Kafky "100 let místní dráhy Vlašim - Trhový Štěpánov - Dolní Kralovice". Některé snímky parních lokomotiv pocházejí z "Atlasu lokomotiv", díl I. Ing. Jindřich Bek, Ing. Karel Kavrda - Nakladatelství dopravy a spojů /NADAS/, vydaného v roce 1970.   Nositelem autorských práv, stejně tak, jako u tohoto celého webu, je Město Vlašim. Výřezy /listy/ jsou z turistické mapy v měřítku 1:50.000. Listy jsou upraveny přibližně na měřítko 1:20.000, sever je vždy nahoře. Použité mapy vydal Klub českých turistů ve spolupráci s Vojenským kartografickým ústavem. Některé obrázky jsou citovány z webu Jana Slovíka www.dalnice.com Několik obrázků je i z publikace "Dolní Kralovice", vydané asi v roce 1975. Fotogrammetrické snímky /Protektorátní dálnice, trasa dráhy, obec Borovsko/ pocházejí z katastrálního programu firmy GEODIS Brno s.r.o Tyto snímky, byly uměle upraveny, vybaveny ochrannými prvky a sníženo u nich rozlišení na 10 - 0,4 m/pixel. Jejich další šíření bez vědomí licencovaného vlastníka programu /Město Vlašim/ a autora /Geodis Brno/ je vysloveně zakázáno. Kopírování, stahování pro komerční a publikační činnost za úplatu, veřejné šíření, jakýmkoliv médiem, včetně počítačových sítí, jak celku, tak jednotlivých částí webu, textu i obrazu, není bez svolení jmenovaných autorů a reakce webu povoleno. Vlastní jádro /engine a redakční systém/ webu podléhá licenci GNU_GPL a je volně šiřitelné a upravovatelné, za předpokladu dodržení podmínek daných touto licencí.

NAHORU


[Akt. známka: 0] 1 2 3 4 5

Článek O tomto webu je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 180x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.