|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Co můžeme a co nesmíme
Vydáno dne 16. 11. 2004 (3906 přečtení)
Dolnokralovicko je krásný kraj a pozůstatky dráhy, která tudy vedla, to vše je pro železniční fanoušky velmi zajímavé. Jak se chovat a kam možno jít, aniž bychom porušili zákony a nařízení a nenadělali si spoustu zcela zbytečných problémů...
Tabulka přístupnosti torza trati
Trhový Štěpánov - Dolní Kralovice |
Lokace |
Možno použít |
situace,
možnost přístupu, obtížnost |
poznámky |
Stanice/zastávka |
km |
vozidlo |
dostupné* |
bez omezení |
soukromý pozemek |
již neexistuje |
ochranné
pásmo |
|
Trhový Štěpánov |
32 |
železniční |
ano*1 |
x |
|
|
|
Areál stanice |
Trhový
Štěpánov |
33 |
železniční |
ano*2 |
|
|
*7 |
|
Areál vlečky a
nádraží, možnost úrazu! |
Trhový
Štěpánov / od km 34,3 trať/ |
34 |
železniční |
ano*2 |
|
|
*7 |
|
trať |
35 |
silniční bez omezení |
ano |
x |
|
|
|
Silnice -
místního významu, v zimě neudržovaná nutno pouze respektovat dopravní
předpisy |
Dubějovice /km
35,9/ |
36 |
silniční
bez omezení |
ano |
x |
|
|
|
trať |
37 |
silniční
bez omezení |
ano |
x |
|
|
|
Sedmpány |
38 |
silniční
bez omezení |
ano |
x |
|
x*8 |
|
trať |
39 |
pěšky, horské kolo |
ano |
x |
|
|
|
les, zákaz kouření |
trať |
40 |
pěšky,
horské kolo |
ano |
x |
|
x |
|
pole |
Keblov /km40,6/ |
41 |
|
ano*3 |
|
x |
|
|
od km 40,9 les, náletový
porost |
trať |
42 |
pěšky |
ne*4a |
|
|
x*9 |
x |
viadukt, za mostem
neprůchodné |
trať |
43 |
pěšky,
horské kolo |
ano |
x |
|
x*9 |
|
pole, od km 42,9 les |
Borovsko /km43,5/ |
44 |
|
ano*3*6 |
|
x |
x*9 |
|
V obci trať přístupná |
trať |
45 |
pěšky, horské kolo |
ano*4 |
|
|
|
x |
|
trať |
46 |
pěšky, horské kolo |
ano/ne*4 |
|
|
|
x*10 |
od km 46,2 |
Dolní
Kralovice |
47 |
|
ne*5 |
|
|
|
x*10 |
|
Vysvětlivky, stručný popis situace |
*1 |
Areál stanice, nutnost dodržovat pokyny zaměstnanců ČD,
platná jízdenka, či vstupenka na nástupiště. |
*2 |
Prostor stanice, kolejiště, vstup cestující veřejnosti
drážními předpisy zpravidla zakázaný, vyjímky pouze v mimořádných
případech. |
*3 |
Soukromý, uzavřený pozemek se zástavbou, nebo bez, záleží
na dohodě s majitelem. |
*4 |
Ochranné pásmo vodárenské nádrže I. stupně,
bez vyjímky vstup zakázán, mimo zvláštní povolení, která se udělují jen
vyjímečně! |
*4a |
Lokalita okolo viaduktu, obtížný,
náletovými dřevinami zarostlý terén. V prostoru viaduktu pochopitelně
možnost pádu a těžkého zranění. |
*5 |
Lokalita dostupná pouze říčním plavidlem,
ve zcela ojedinělých případech /pokles hladiny jezera/ po souši.
Vyjímky se zásadně nepovolují! |
*6 |
katastr obce Borovsko, nutno dát pozor na části soukromých
pozemků, bez či s oplocením. Zachovalý vodní propustek /násep stržen/ je
na fotbalovém hřišti, přístupný. |
*7 |
Nádraží sice existuje, ale v místech s touto poznámkou je
původní trať částečně severněji a zcela zaniklá |
*8 |
Krátký úsek trati v zastávce Sedmpány a jejím okolí, od
zatáčky nové silnice, kdy vybočuje z tělesa trati před křižovatkou až k
silnici do Sedmpan u "Pivovaru", kde byl původně přejezd. |
*9 |
Část trati /zářez/ od km 42,1 až do km 42,9 neexistuje,
zářez byl zavezen, též dálniční podjezd, který byl odstřelen a stržen.
Pokud chcete přejít dálnici D1, udělejte to o 350 m jižněji, je zde
silniční podjezd. Pokud tak neučiníte, je to fatální pokus o
sebevraždu! Trať zcela zmizela, až na nepatné části /torzo náspu,
propustek/ i v obci Borovsko, za Borovskem taktéž, je zde nyní pole, těsně
na hranici uzávěry v km 44,5 již v lese, část zářezu zavezena.
|
*10 |
Zátopová oblast, fyzicky zcela nedostupná! |
Jak chápat některé rubriky |
Vozidlo |
Jedná se o to, jaké vozidlo bychom mohli pro cestu použít,
i když použití "železničního vozidla" je sice technicky možné, ale jaksi z
pochopitelných důvodů pouze hypotetické. Spíše je znázorněno kam možno
dorazit po kolejích. /do km 34,3/ O silnici bylo již hovořeno, dále
některé úseky vedou polem, respektuje prosím vegetační období! |
Dostupné* |
Myšlena tím pouze fyzická dostupnost, aniž bychom
utrpěli vážnější újmy na zdraví, nikoli tedy překážky administrativní.
Jasné je, že na soukromý pozemek, či do zóny zákazu vodárenské nádrže lze
neoprávněně vstoupit, tam, kde je "ano". Znamená to, že cesta je
nějakým způsobem schůdná. Tam kde je "ne" nepokoušejte se o to ani
náhodou. Hrozí vám nebezpečí pádu, či utonutí. Jedná se o prostý popis
skutečného stavu zbytků trati! Je to sice na Vás,
ale pochopitelně následky takového konání /drastická pokuta, nebo možná
cosi horšího/si ponesete pochopitelně sami. Pokud je v kolonce
soukromý pozemek, či ochranné pásmo znak "x" či v
ostatních kolonkách tabulky jiná upozornění na případné problémy,
respektujte prosím tuto skutečnost. Provozovatel stránek nenese
žádnou zodpovědnost za přestupky, kterých se dopustíte a jejich
následky! |
Článek Co můžeme a co nesmíme je otevřen...
Vložil: admin |
Komentováno: 889x |
Komentuj! |
Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>
|
|