Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 22. 09. 2021  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * Co můžeme a co nesmíme
Vydáno dne 16. 11. 2004 (3542 přečtení)

Dolnokralovicko je krásný kraj a pozůstatky dráhy, která tudy vedla, to vše je pro železniční fanoušky velmi zajímavé. Jak se chovat a kam možno jít, aniž bychom porušili zákony a nařízení a nenadělali si spoustu zcela zbytečných problémů...

Tabulka přístupnosti torza trati Trhový Štěpánov - Dolní Kralovice

Lokace Možno použít situace, možnost přístupu, obtížnost poznámky
Stanice/zastávka km vozidlo dostupné* bez omezení soukromý pozemek již neexistuje ochranné pásmo  
Trhový Štěpánov 32 železniční ano*1 x       Areál stanice
Trhový Štěpánov 33 železniční ano*2     *7   Areál vlečky a nádraží, možnost úrazu!
Trhový Štěpánov / od km 34,3 trať/ 34 železniční ano*2     *7  
trať 35 silniční bez omezení ano x       Silnice - místního významu, v zimě neudržovaná nutno pouze respektovat dopravní předpisy
Dubějovice /km 35,9/ 36 silniční bez omezení ano x      
trať 37 silniční bez omezení ano x      
Sedmpány 38 silniční bez omezení ano x   x*8  
trať 39 pěšky, horské kolo ano x       les, zákaz kouření
trať 40 pěšky, horské kolo ano x   x   pole
Keblov /km40,6/ 41   ano*3   x     od km 40,9 les, náletový porost
trať 42 pěšky ne*4a     x*9 x viadukt, za mostem neprůchodné
trať 43 pěšky, horské kolo ano x   x*9   pole, od km 42,9 les
Borovsko /km43,5/ 44   ano*3*6   x x*9   V obci trať přístupná
trať 45 pěšky, horské kolo ano*4       x  
trať 46 pěšky, horské kolo ano/ne*4       x*10 od km 46,2
Dolní Kralovice 47   ne*5       x*10  

Vysvětlivky, stručný popis situace

*1 Areál stanice, nutnost dodržovat pokyny zaměstnanců ČD, platná jízdenka, či vstupenka na nástupiště.
*2 Prostor stanice, kolejiště, vstup cestující veřejnosti drážními předpisy zpravidla zakázaný, vyjímky pouze v mimořádných případech.
*3 Soukromý, uzavřený pozemek se zástavbou, nebo bez, záleží na dohodě s majitelem.
*4 Ochranné pásmo vodárenské nádrže I. stupně, bez vyjímky vstup zakázán, mimo zvláštní povolení, která se udělují jen vyjímečně!
*4a Lokalita okolo viaduktu, obtížný, náletovými dřevinami zarostlý terén. V prostoru viaduktu pochopitelně možnost pádu a těžkého zranění.
*5 Lokalita dostupná pouze říčním plavidlem, ve zcela ojedinělých případech /pokles hladiny jezera/ po souši. Vyjímky se zásadně nepovolují!
*6 katastr obce Borovsko, nutno dát pozor na části soukromých pozemků, bez či s oplocením. Zachovalý vodní propustek /násep stržen/ je na fotbalovém hřišti, přístupný.
*7 Nádraží sice existuje, ale v místech s touto poznámkou je původní trať částečně severněji a zcela zaniklá
*8 Krátký úsek trati v zastávce Sedmpány a jejím okolí, od zatáčky nové silnice, kdy vybočuje z tělesa trati před křižovatkou až k silnici do Sedmpan u "Pivovaru", kde byl původně přejezd.
*9 Část trati /zářez/ od km 42,1 až do km 42,9 neexistuje, zářez byl zavezen, též dálniční podjezd, který byl odstřelen a stržen. Pokud chcete přejít dálnici D1, udělejte to o 350 m jižněji, je zde silniční podjezd. Pokud tak neučiníte, je to fatální pokus o sebevraždu! Trať zcela zmizela, až na nepatné části /torzo náspu, propustek/ i v obci Borovsko, za Borovskem taktéž, je zde nyní pole, těsně na hranici uzávěry v km 44,5 již v lese, část zářezu zavezena.
*10 Zátopová oblast, fyzicky zcela nedostupná!

Jak chápat některé rubriky

Vozidlo Jedná se o to, jaké vozidlo bychom mohli pro cestu použít, i když použití "železničního vozidla" je sice technicky možné, ale jaksi z pochopitelných důvodů pouze hypotetické. Spíše je znázorněno kam možno dorazit po kolejích. /do km 34,3/ O silnici bylo již hovořeno, dále některé úseky vedou polem, respektuje prosím vegetační období!
Dostupné* Myšlena tím pouze fyzická dostupnost, aniž bychom utrpěli vážnější újmy na zdraví, nikoli tedy překážky administrativní. Jasné je, že na soukromý pozemek, či do zóny zákazu vodárenské nádrže lze neoprávněně vstoupit, tam, kde je "ano". Znamená to, že cesta je nějakým způsobem schůdná. Tam kde je "ne" nepokoušejte se o to ani náhodou. Hrozí vám nebezpečí pádu, či utonutí. Jedná se o prostý popis skutečného stavu zbytků trati! Je to sice na Vás, ale pochopitelně následky takového konání /drastická pokuta, nebo možná cosi horšího/si ponesete pochopitelně sami. Pokud je v kolonce soukromý pozemek, či ochranné pásmo znak "x" či v ostatních kolonkách tabulky jiná upozornění na případné problémy, respektujte prosím tuto skutečnost. Provozovatel stránek nenese žádnou zodpovědnost za přestupky, kterých se dopustíte a jejich následky!


[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

Článek Co můžeme a co nesmíme je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 889x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.