Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 27. 04. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * Ještě k nehodám
Vydáno dne 03. 03. 2006 (3814 přečtení)

Ne, že by se s mimořádnými událostmi roztrhl pytel, ale přidám ještě tři...

První je z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, udála se kousek pod zastávkou Dubějovice, kdy u nákladního vlaku "vypadly" dva vozy s dřívím, které vlak přibral v Keblově...

Vyprošťování vykolejených vozů...

Zde je vidět příčina. Pražce nevydržely váhu vlaku a kolej se rozlámala na metrové kousky. Bylo před ukončením provozu v tomto úseku a velká údržba trati se z tohoto důvodu již neprováděla, pouze nejnutnější opravy.

Pak se podíváme na nové nádraží v Trhovém Štěpánově. Zde nebyla na vině technická závada, ale prosté selhání lidského faktoru...

"Podhození" dálkově stavitelné výměny při posunu. A takto to dopadlo. Vlek na první a motor na třetí. To nejde dohromady. Těžší M 152 zůstal na kolejích, lehčí vlek šel na bok...

Třetí "mimořádná" událost je více, méně půvabná a pro cestující k naštvání. Zimy na Podblanicku nejsou nejmírnější, samo Podblanicko má ráz podhorské krajiny. U zastávky Bolina trať stoupá k 500m nadmořské výšky v otevřené náhorní pláni. Fouká to tu pěkně a tak tu motoráček občas zůstane viset v závěji.

M 152 "Orchestrion" právě v takovéto nemilé situaci. Zbývá dodat že uvízlému vlaku z této šlamastiky pomohla přivolaná motorová 742, kterou nějaká závěj nerozhází..

Bolinští a zdislavičtí cestující došli zdrávi. Pěšky. Ostatně mají to odtud kousek. Aby se již tyto případy nestávaly, doprovází Orchestriony tato nákladní lokomotiva ve dnech, kdy na Podblanickem běsní živly, pravidelně. Ostatně i já jsem zažil takovouto jízdu z Benešova, za kalamity o vánocích 2001, kdy v děsivém ranním blizzardu, za tmy a mlhy se souprava složená z M 152 a nákladní 742 probojovávala bílým peklem za kvílení vichřice, na návrší k Dobříčkovu. Snímky jsou z archivu p. Jaroslava Kohouta.



[Akt. známka: 2,33] 1 2 3 4 5

Článek Ještě k nehodám je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 841x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.