Ne, že by se s mimořádnými událostmi roztrhl pytel, ale přidám ještě tři...
První je z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, udála se
kousek pod zastávkou Dubějovice, kdy u nákladního vlaku "vypadly" dva vozy s
dřívím, které vlak přibral v Keblově...
Vyprošťování vykolejených vozů...
Zde je vidět příčina. Pražce nevydržely váhu vlaku a kolej
se rozlámala na metrové kousky. Bylo před ukončením provozu v tomto úseku a
velká údržba trati se z tohoto důvodu již neprováděla, pouze nejnutnější opravy.
Pak se podíváme na nové nádraží v Trhovém Štěpánově. Zde
nebyla na vině technická závada, ale prosté selhání lidského faktoru...
"Podhození" dálkově stavitelné výměny při posunu. A takto
to dopadlo. Vlek na první a motor na třetí. To nejde dohromady. Těžší M 152
zůstal na kolejích, lehčí vlek šel na bok...
Třetí "mimořádná" událost je více, méně půvabná a pro
cestující k naštvání. Zimy na Podblanicku nejsou nejmírnější, samo Podblanicko
má ráz podhorské krajiny. U zastávky Bolina trať stoupá k 500m nadmořské výšky v
otevřené náhorní pláni. Fouká to tu pěkně a tak tu motoráček občas zůstane viset
v závěji.
M 152 "Orchestrion" právě v takovéto nemilé situaci. Zbývá
dodat že uvízlému vlaku z této šlamastiky pomohla přivolaná motorová 742, kterou
nějaká závěj nerozhází..
Bolinští a zdislavičtí cestující došli zdrávi. Pěšky. Ostatně
mají to odtud kousek. Aby se již tyto případy nestávaly, doprovází Orchestriony
tato nákladní lokomotiva ve dnech, kdy na Podblanickem běsní živly, pravidelně.
Ostatně i já jsem zažil takovouto jízdu z Benešova, za kalamity o vánocích 2001,
kdy v děsivém ranním blizzardu, za tmy a mlhy se souprava složená z M 152 a
nákladní 742 probojovávala bílým peklem za kvílení vichřice, na návrší k
Dobříčkovu. Snímky jsou z archivu p. Jaroslava Kohouta.