Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 19. 03. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * Stávat by se to nemělo, ale i mistr tesař...
Vydáno dne 04. 10. 2010 (4217 přečtení)

Pan Tomáš Baumruk mi poslal pěkný příspěvek do knihy hostů a to oprávněně. V sekci /Sedmpany - Keblov/ o zaniklé železnici do Dolních Kralovic je chyba. Bláhově jsem totiž doufal, že se to do plánované rekonstrukce stránek neprovalí a potom to už nějak opravím...

Něpěkně jsem se totiž utnul v trasování železnice hlavně v oblasti keblovského oblouku. A to tak, že nepěkně je slabé slovo. Vedl jsem totiž železnici místy úplně jinudy. Pak zastávky. Dubějovice jsou asi o 10 - 15 metrů dále od Štěpánova a lokace zastávky Sedmpány také není dvakráte přesná. Teď jde o to to nějak opravit. Potíž je v tom, že původní sekci už nestojí za to předělávat. Používá totiž zajímavou technologii zástupných stránek tzv. aliasů, která je sice dobrou vychytávkou ve stávajícím CMS /redakčním systému/ phpRS, který však hodlám pro již neexistující podporu a zastavený vývoj opustit. Aliasy mi sice usnadňovaly práci, ale nový CMS Drupal pod kterým by měly tyto stránky běžet, pracuje zcela jinak a aliasy nepoužívá. Předělání by bylo velmi pracné a také některé pasivní HTML galerie, ve kterých chyba mimo jiné také je, by měly být zrušeny, Drupal dokáže tyto náhledové sekce bezproblémově zobrazovat kontinuálně a tudíž odpadne strašlivé skriptování a tvorba náhledů, což v novém CMS jde samo pouhým kliknutím. Vzhledem k tomu, že bych si tak znesnadnil migraci na nový CMS, která bude i tak strašlivý masakr, vzhledem k nepořádku na serveru a také rozsahu těchto stránek, jež jest nemalým. Připravuji se na to již rok a nebude to jednoduché. Udělat to musím, zastaralý redakční systém by na nových verzích jazyka PHP by mohl fatálně selhat, což už se ostatně stalo na stránkách města Vlašim, které spravuji a muselo se to řešit. Drupal, jak jinak.

Takže se podíváme o co vlastně běží a jaké ohavnosti jsem se dopustil. Slovo ohavnost je na místě. Zejména už proto, že jsem rodák, Podblanicko znám a touto dráhou jsem do Kralovic mnohokráte jel. Takže na svou omluvu mohu těžko něco říci. Přesněji vůbec nic. A navíc, pokud tady prezentuji pietní stránky o zaniklé železnici, mělo by to být, tedy zde prezentované údaje správně. Pravda, člověk je tvor chybující a o to více si vážím Vašich připomínek. Je to důkaz toho, že tyto stránky navštěvujete a také se zájmem pozorně čtete, což mne těší, a jsem Vám za to vděčný.

Keblovský oblouk /část/

Letecký pohled na část keblovského oblouku. Pochází ze snímkování z roku 2008, kde díky jiné a málo vzrostlé polní vegetaci je trať lépe patrná. Letecké snímkování se provádí v intervalu vždy několika let a každé je jiné, jak se mění počasí a roční doby, ale hlavně vegetace. Například na snímkování z roku 2002 - 2003 je část pole pod přejezdem čerstvě obdělána a trať je patrná v nakypřené půdě jen ninimálně, skoro vůbec. Naopak na snímkování z roku 1995 a 2002 najdeme například za keblovským viaduktem dobře patrný zasypaný zářez, na ortofotomapě z roku 2008 jej dohledáme jen těžko. Zde mne navíc spletla ta cesta s hrubým štěrkem, který jsem pokládal za štěrk z trati, ale to mne neomlouvá.

Keblovský oblouk, oprava trasy

A tady je to vidět. Žlutá je správně. I když to napojení do hlavního oblouku /dole/ taky není dobře, ale pro názornost to stačí.

Keblovský oblouk, přejezd

Tady to máte v reálu. Toto byl skutečný přejezd /žlutá linie/. Přeložil jsem klidně dráhu o padesát metrů blíže ke Keblovu.

Přejezd, pohled k nádraží

Přejezd, pohled k nádraží. Nádraží bylo za lesem /vlastně tam ještě pořád je/, těsně u levého okraje snímku.

Přejezd, pohled k Sedmpanům

 Pohled na opačnou stranu, k Sedmpanům.

Přejezd, pohled k Sedlici

Ještě se na přejezd podíváme tak, jak jej vídávali motoristé, jedoucí od Keblova.

Trať nad přejezdem

Pohled z tělesa trati vedle vilky, která je nad přejezdem /je hodně vlevo a není na snímku vidět/. Cesta, která využívá bývalou trať zde opouští její těleso. To mne zmátlo. Také to, že zde byl nevysoký násep, který pak rozbagrovali. Moje chyba. Bohužel.

Partie "U Pivovaru"

Ještě pár obrázků navíc; toto je už poblíž přejezdu u zastávky Sedpany. Říká se tam "U Pivovaru". To proto, že v blízké usedlosti na dohled z vlaku, kdysi dávno před mnoha lety, snad v sedmnáctém, či osmnáctém století skutečně pivovar byl. Trať zde vede asi na tři metry vysokém náspu. Pohled je veden zpět ke Keblovu.

Lokalita "U Pivovaru" směr k zastávce Sedmpany

A zde se díváme na druhou stranu, k Sedmpanům. Sice chopper není enduro, což jsem trpce poznal asi o půl kilometru zpět, kdy jsem se doslova málem vyválel v bahně. Ale zase jsem si připadal jako strojvůdce, před 35 lety. Sice tu byly koleje jen od traktoru, ale to mi na zážitku nijak neubralo. Zde jsem zastavil, měl by tu být zřejmě propustek...

Lokalita "U Pivovaru", propustek

A byl tam. Dokonce slušně zachovalý. Chodím a jezdím tu léta a vyfotografovat mne jej nenapadlo...

Zastávka Sedmpany. Taky chyba, dokonce v knize

Asi 200 metrů odtud, za přejezdem bývala zastávka Sedmpany. Na mou obhajobu cituji knihu vynikajícího fotografa a historika, pana Františka Plevy "Želivka, naše řeka", kde stať o Vlašimce také je asi na dvou stranách a autor tam prohodil zastávku Sedmpány za Borovsko. Sice fotografie je správně /Sedmpany/ ale popisek už ne. Také parádní "bota", ale jinak je to kniha velmi dobrá a poučná. Inu stane se to i renomovaným autorům.

Zastávka Sedmpany, stavební plánek

 Jako bonus Vám ještě přidám stavební plánek zastávky z roku 1946.

Jinak do galerií a ostatních sekcí webu kde je chyba, dám upozornění a odkaz na tento článek. Po migraci na nový CMS už by to mělo být kompletně opravené, včetně zastávky Dubějovice. Každopádně ještě jednou děkuji panu Baumrukovi za připomínku a budu se snažit co bude v mých silách se podobných chyb už napříště vyvarovat.  



[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

Článek Stávat by se to nemělo, ale i mistr tesař... je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 3052x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.