Repas náboje kola?

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Repas náboje kola?

Příspěvekod Aladin92 » sob led 16, 2021 1:20:23

Zdravím,dost možná je to nerealizovatelné,ale je tady spousta chytrých hlav a třeba něco dáme dohromady... :D
Jak už víme,brzdy na Babettě jsou dosti choulostivá záležitost i když je vše "na 100%" :D
Nevím jak vám,ale už se mi dvakrát stalo,že praskla jedna z brzdových čelistí za provozu.
Podruhé jsem si toho bohužel dost rychle nevšiml,párkrát zabrzdil a rýhy byly na světě... Od té doby to téměř nebrzdí ať s tím člověk dělá co chce...
Podařilo se mi sehnat horší ráfek s nábojem v top stavu,tak jej přepletu na můj. Ale je škoda vyhodit ten starý.
Nezkoušeli jste to někdo třeba vysoustružit a nalisovat nějakou vložku? Jsem si vědom toho,že se nenávratně ztenčí i venkovní vrstva hliníku. U zadního kola,kde je kolem toho uchycená rozeta by to mohl být problém,u předního kola bych to asi tak neřešil. V případě toho zadního kola by snad stálo i za to přelepit obložení na tenčí,aby se kvůli vložce neubíralo tolik materiálu.
Díval jsem se a nový náboj se pohybuje okolo 1600Kč ,což není úplně málo.
Vymýšlím dost možná nesmysly,ale nejspíš se to pokusím nějak realizovat...
Tak kdyby měl někdo nějaké nápady,připomínky ,či argumenty proti ,jen do mnê :D
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Repas náboje kola?

Příspěvekod Aladin92 » sob led 16, 2021 1:34:13

Asi jsem psal rychleji,než myslel a omlouvám se za to...Mám ve zvyku vymýšlet zbytečně složité věci :D Nejspíš by stačilo stočit to,aby tam nebyly rýhy a buď neřešit výšku obložení ,nebo nalepit větší..Otázkou je,nakolik je silná vrstva původní vložky. Aby se potom nevysypala. Ale řekl bych,že to nějakou tloušťku má...
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36

Re: Repas náboje kola?

Příspěvekod Azor » sob led 16, 2021 10:48:27

Nechci dělat všeználka, ale přece jenom díky letité praxi strojního inženýra se k tomu můžu trochu vyjádřit. Originál třecí vložka pro brzdu je do hliníku zalitá při výrobě, takže dodatečné vložení něčeho jiného nemůže mít ani náhodou požadované vlastnosti. Nehledě na to, že materiálu tam opravdu není moc, pokud by se to odsoustružilo a následně lisovalo, velice pravděpodobně by ten náboj prasknul. Ostatně u brzd se žádné větší experimentování nevyplácí - jde o hubu. Odsoustružit ty rýhy je samozřejmě možné, přirozeně se to musí olíznout co nejméně. Trochu problém je s upnutím do soustruhu, domečky pro ložiska musí být zcela souosé s vnitřkem bubnu - správně by se domečky i buben měly obrábět na jedno upnutí. Šikovný soustružník by si s tím měl poradit, ale je to jebačka. Osobně bych se do žádného většího experimentování nepouštěl, neboť např. na AUKRU se ještě dají za levný peníz najít kola se slušným středem, takže já jdu touto cestou. Nové bubny (středy) jsou nejen hodně drahé, ale i obtížně sehnatelné, nevím jestli je nějaká druhovýroba, ale před pár lety jsem to hledal a tehdy nebylo na NETU vůbec nic.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1007
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Repas náboje kola?

Příspěvekod Aladin92 » sob led 16, 2021 13:15:27

No asi jsem čekal podobnou odpověď... :D
Jsem sice vyučený zámečník,učili jsme se i na soustruzích a frézách,ale znalosti o proveditelnosti tohoto úkonu samozřejmě nemám. Takže díky za uzemnění :D
Nicméně to nechám aspoň lehce stáhnout. To rýhování není zase tak hluboké,ale aby to ty ubohé čelisti nepobraly to stačí.
Je pravdou,že na jiné Babettě mám taky v bubnu rýhy,tam si to asi za tu dobu stihlo sednout a rýhy se vyjely i do obložení a mimochodem je to jedna z Babett co docela brzdí. Ale brzdit pomalu nohama a čekat až si to sedne ,nebo někde nedobrzdím vážně nebudu :D
Sehnat nový buben není problém,jak jsem psal cenová relace je od 1600Kč až do 2000Kč i s ložisky. Ale na jaké úrovni je kvalita zpracování nevím.
Jen tak jsem měřil tloušťku náboje v místě vložky a dělá to 6 mm. Já měl v plánu to nechat stáhnout třeba o dva milimetry a nalisovat vložku o síle 3 mm. To je jen má vize.Myslel jsem,že by to mohlo fungovat :D
Sehnat náboj s bubnem v dobrém stavu problém není,já koupil celý ráfek i s obutím za 250kč. Z ráfku se teda loupe chrom(asi nějaké nepovedené chromování). Nicméně plášť je lehce zajetý,bez známek popraskání a duše drží taky. Takže to bylo fakt za hubičku. Bylo to od známého,který se tak nějak živí kšeftováním s těmito stroji a asi nebude problém sehnat další. Jen mi prostě přišlo líto vyhazovat ten starý :D
Aladin92
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon čer 08, 2020 21:27:36


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků