Stojánek

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Stojánek

Příspěvekod butan » sob zář 11, 2010 21:17:53

Namáte někdo zlepšováček, aby se stojánek dal nohou vyklopit z pravé strany, tedy od výfuku? Hodilo by se mi to pro na zahradě parkování u zdi.
Dík, Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Stojánek

Příspěvekod martin110r » ned zář 12, 2010 20:06:33

Ano, zlepšovák mám. Ja dávam Babettu na stojan výlučne z pravej strany. Oco tam pred pár rokmi tú packu nadvaril. Po zabrúsení a natretí to vypadá ako origoš. Vôbec nevidno, že by bolo niečo nadvarené.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Stojánek

Příspěvekod RofliXuS » ned zář 12, 2010 20:10:20

Mne osobne je to jedno ale asi pouvažujem nad tym navarením pretože čas od času mi otec prehadzuje babettu a ak ju nedokáže postaviť na stojan tak mi ju len dakde oprie a potom sa oškiera...
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Stojánek

Příspěvekod Dave842 » stř črc 27, 2011 11:46:26

Ahoj. Chtěl jsem sundat stojánek a natřít ho. Ale problém! Oddělal jsem totálně zrezlé, přilezlé segerky. Říkám dobrý, koupím nový. Beru kladivo, že vymlátím ten čep. Mlátím, mlátím a nic. Asi přirezl. Postříkám ho WD-čkem. Furt nic. Není tam náhodou nějak přivařený? Nebo ještě nějak pojištěný?
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: Stojánek

Příspěvekod miraSt » stř srp 24, 2011 0:20:14

Není. Proto tam jsou ty segerky aby se nevysunul.
Zelená dříč; červena tahoun. Obě se dočkaly 12voltů. Od 7/2011má červená dálkové a tlumené světlo. Zelená je pryč a přibyla černá. Od 5/2013 má taky 12V a tlumené/dálkové.
miraSt
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte říj 06, 2009 10:29:33
Bydliště: Fryčovice

Re: Stojánek

Příspěvekod Tonda » úte srp 30, 2011 7:39:46

Dave842 píše:................... Beru kladivo, že vymlátím ten čep. Mlátím, mlátím a nic............ Postříkám ho WD-čkem.

WD-čko na rez? :? Nakapej tam brzdovou kapalinu a vyjede to jak po másle
S Toyotou navždy a ne jinak
http://toyoty.nolimit.cz/
Uživatelský avatar
Tonda
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte srp 30, 2011 7:36:31
Bydliště: Prostějov

Re: Stojánek

Příspěvekod Dave842 » úte srp 30, 2011 20:28:09

Dobře, zkusím. Díky.
Babettář Dave!
Uživatelský avatar
Dave842
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 249
Registrován: úte pro 14, 2010 19:43:39
Bydliště: Olomouc

Re: Stojánek

Příspěvekod heslar » úte srp 30, 2011 20:38:52

Mate niekto odfoteny tento zlepsovak?
Student STU FEI v BA odbor elektronika.
Uživatelský avatar
heslar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 368
Registrován: sob úno 26, 2011 21:27:09
Bydliště: Topolčany

Re: Stojánek

Příspěvekod Martin555 » čtv črc 05, 2012 21:18:36

Hodil by se mi bocni stojanek-rikali jsme tomu policajt.Nezkousel to tu nekdo udelat?Je to rychlejsi nez ten origo stojan :wink:
Martin555
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned lis 27, 2011 16:02:29

Re: Stojánek

Příspěvekod mhi » úte zář 06, 2016 13:42:13

Mam B207, na ktere je totalne zdemolovany ram v miste uchyceni a aretace stojanku (=Babetta na stojanku ma obe kola na zemi :) ). Nekdo se tam pokousel delat opravu svareckou a spis to jeste vic ponicil, k tomu koroze, stojanek se "zaboril" do ramu. Nejaky napad co s tim? Pomuze vzit 30x 3mm 11-kovou pasovinu ohnutou do tvaru U a tou nahradit zmuchlanou cast ramu, aby se o ni stojanek oprel? Pujde to navarit MMA / MIG/MAG, nebo na plech ramu nemam sanci? Vozit Babettu za autogenem se mi moc nechce.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Stojánek

Příspěvekod Azor » úte zář 06, 2016 14:31:57

Stejný problém jsem řešil ještě za totáče, použil jsem kus tyčoviny rozměru který zevnitř akorát pasoval do rámu. Tenkrát jsem neřešil, že tím přidávám balastní váhu, potřeboval jsem hlavně aby to fungovalo (materiál byl v mém tehdejším zaměstnání no problem :D ). Svařil jsem to obyčejnou triodinkou (MMA) a nebyly s tím žádné potíže, jednalo se v podstatě o podložený svar, který se dělá skoro sám. Takže si myslím, že cočkem resp. MIG/MAG by to nemělo při troše šikovnosti být nic složitého. Samozřejmě, že ohnutá páskovina je asi lepší než ten můj hranolek, ale doporučuju materiál s větší tloušťkou, ne nějaký papírek, ony to jsou od toho stojánku docela hyby.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Stojánek

Příspěvekod mhi » úte zář 06, 2016 14:56:15

Podlozeny svar jako ze pasovinu vlozit pod plech ramu a provarit "skrz" ? Co jsem koukal, tak ten plech je mozna 1mm, elektrodou bych do toho podle me udelal akorat tak diru.

Nebo to dat k sobe do roviny a udelat V-svar? Nejsem svarec a myslim, ze ten zohybany plech muj zasah neda ;)

Jeste by tam asi sel vlozit nejaky Jekl, to by melo pevnost skvelou. Potiz B207 je ze z druhe strany je drzak vyfuku, takze pasek nakonec asi vyhraje.

Toto je presne Babetta "na pole pro nactilete". Predchozi majitele tam zlikvidovali co slo, nic se neopravovalo, az kdyz to prestalo uplne jet tak "hlavne at' je pryc". Finalnim duvodem byla zrejme nemoznost vymenit tekouci gufera pod spojkou: viewtopic.php?f=4&t=2923#p44766
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Stojánek

Příspěvekod Azor » úte zář 06, 2016 17:44:00

Klasický podložený svar se používá hlavně u svařování plechů v rovině - prostě dva plechy k sobě s mírnou mezerou a pod to se před vařením přiboduje páskovina. Takže u toho rámu obdobně - něco festovního zevnitř rámu a pak vařit na tom tlustém, ten tenký plech se s tím "sveze" ( je vhodné do něj jemně líznout). Bez toho podložení to samozřejmě propícháš. Pokud jsi takto ještě nevařil, je vhodné nejprve si to na obdobném vzorku vyzkoušet. Tenhle způsob se hodí samozřejmě jen na některá specifická místa (kastle tak dělat nejde), ale tady, kde je potřeba festovní opěra stojánku, je to při absenci autogenu řešení optimální.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Stojánek

Příspěvekod mhi » stř zář 07, 2016 10:08:07

Potreboval bych ten svar vysvetlit 'pro blbce' :). Tedy kde zustanou jake presahy, jestli podlozeni zustava, nebo se potom da pryc, jak se svar vede, jakou rychlosti, prerusovani, atd.

Svar tenkych plechu metodou MMA ci MIG/MAG na podlozce odvadejici teplo (treba Al zebrovani) mi je teoreticky jasny, ale to zjevne neni uplne tento pripad.

Obrazek toho zazraku ....
leva.jpg
Stojanek nestojanek :)
leva.jpg (191.34 KiB) Zobrazeno 7859 krát

detail.jpg
detail
detail.jpg (111.77 KiB) Zobrazeno 7858 krát
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Stojánek

Příspěvekod Azor » stř zář 07, 2016 12:16:22

To je teda masakr :evil: , samozřejmě je nutné všechen ten humus odříznout příp. odbrousit až tam, kde bude zdravý nespálený materiál. No a pak se musí vytvořit ten konec nově např. jako svařenec z páskoviny nebo z tlustého plechu a to nejlépe tak, aby těsně zevnitř zapadal do té části, co zbyla po odřezání. A pak to kápneš - ono v tomto případě půjde spíš o spoj přeplátovaný, s různou tloušťkou materiálu, ale vlastnostma při vaření je to obdobné jako u toho podloženého svaru (jak jsem psal výše, jedeš po tom silném plechu tak, aby svařovací pole zasahovalo do toho plechu tenkého). V těchto případech se podložka neodstraňuje, je trvalou součástí svařence (tady ji ostatně tvoří ta nová část rámu, která tam musí zůstat). A to vlastní svařování neber tak vědecky, raději si to prakticky vyzkoušej na nějakém zkušebním vzorku - to je nad všechny teorie (ostatně odborník si poradí a tomu, kdo to dělá prvně stejně návod v druhé ruce nepomůže). Jedná o krátké svary, kde nehrozí vznik výraznějšího pnutí, takže nějaká důsledná technologická kázeň není myslím nutná. Jo a volil bych rovné linie svaru, prostě to původní uříznout rovně, to mimo jiné i proto aby to bylo esteticky přijatelné, protože takto provedená úprava nepůjde zabrousit do neviditelna. Pokud bys to ale chtěl mít nerozeznatelné od originálu, nezbývá než najít zkušeného karosáře (autoklempíře), ale většinou se jim do takovýchto sračiček moc nechce a když už, tak si to nechají fest zaplatit (tady sebešikovnější laik nemá šanci).
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Další

Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků