Stránka 1 z 2

Stojánek

PříspěvekNapsal: sob zář 11, 2010 21:17:53
od butan
Namáte někdo zlepšováček, aby se stojánek dal nohou vyklopit z pravé strany, tedy od výfuku? Hodilo by se mi to pro na zahradě parkování u zdi.
Dík, Lubor

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 20:06:33
od martin110r
Ano, zlepšovák mám. Ja dávam Babettu na stojan výlučne z pravej strany. Oco tam pred pár rokmi tú packu nadvaril. Po zabrúsení a natretí to vypadá ako origoš. Vôbec nevidno, že by bolo niečo nadvarené.

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 20:10:20
od RofliXuS
Mne osobne je to jedno ale asi pouvažujem nad tym navarením pretože čas od času mi otec prehadzuje babettu a ak ju nedokáže postaviť na stojan tak mi ju len dakde oprie a potom sa oškiera...

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: stř črc 27, 2011 11:46:26
od Dave842
Ahoj. Chtěl jsem sundat stojánek a natřít ho. Ale problém! Oddělal jsem totálně zrezlé, přilezlé segerky. Říkám dobrý, koupím nový. Beru kladivo, že vymlátím ten čep. Mlátím, mlátím a nic. Asi přirezl. Postříkám ho WD-čkem. Furt nic. Není tam náhodou nějak přivařený? Nebo ještě nějak pojištěný?

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2011 0:20:14
od miraSt
Není. Proto tam jsou ty segerky aby se nevysunul.

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 7:39:46
od Tonda
Dave842 píše:................... Beru kladivo, že vymlátím ten čep. Mlátím, mlátím a nic............ Postříkám ho WD-čkem.

WD-čko na rez? :? Nakapej tam brzdovou kapalinu a vyjede to jak po másle

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 20:28:09
od Dave842
Dobře, zkusím. Díky.

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2011 20:38:52
od heslar
Mate niekto odfoteny tento zlepsovak?

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: čtv črc 05, 2012 21:18:36
od Martin555
Hodil by se mi bocni stojanek-rikali jsme tomu policajt.Nezkousel to tu nekdo udelat?Je to rychlejsi nez ten origo stojan :wink:

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte zář 06, 2016 13:42:13
od mhi
Mam B207, na ktere je totalne zdemolovany ram v miste uchyceni a aretace stojanku (=Babetta na stojanku ma obe kola na zemi :) ). Nekdo se tam pokousel delat opravu svareckou a spis to jeste vic ponicil, k tomu koroze, stojanek se "zaboril" do ramu. Nejaky napad co s tim? Pomuze vzit 30x 3mm 11-kovou pasovinu ohnutou do tvaru U a tou nahradit zmuchlanou cast ramu, aby se o ni stojanek oprel? Pujde to navarit MMA / MIG/MAG, nebo na plech ramu nemam sanci? Vozit Babettu za autogenem se mi moc nechce.

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte zář 06, 2016 14:31:57
od Azor
Stejný problém jsem řešil ještě za totáče, použil jsem kus tyčoviny rozměru který zevnitř akorát pasoval do rámu. Tenkrát jsem neřešil, že tím přidávám balastní váhu, potřeboval jsem hlavně aby to fungovalo (materiál byl v mém tehdejším zaměstnání no problem :D ). Svařil jsem to obyčejnou triodinkou (MMA) a nebyly s tím žádné potíže, jednalo se v podstatě o podložený svar, který se dělá skoro sám. Takže si myslím, že cočkem resp. MIG/MAG by to nemělo při troše šikovnosti být nic složitého. Samozřejmě, že ohnutá páskovina je asi lepší než ten můj hranolek, ale doporučuju materiál s větší tloušťkou, ne nějaký papírek, ony to jsou od toho stojánku docela hyby.

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte zář 06, 2016 14:56:15
od mhi
Podlozeny svar jako ze pasovinu vlozit pod plech ramu a provarit "skrz" ? Co jsem koukal, tak ten plech je mozna 1mm, elektrodou bych do toho podle me udelal akorat tak diru.

Nebo to dat k sobe do roviny a udelat V-svar? Nejsem svarec a myslim, ze ten zohybany plech muj zasah neda ;)

Jeste by tam asi sel vlozit nejaky Jekl, to by melo pevnost skvelou. Potiz B207 je ze z druhe strany je drzak vyfuku, takze pasek nakonec asi vyhraje.

Toto je presne Babetta "na pole pro nactilete". Predchozi majitele tam zlikvidovali co slo, nic se neopravovalo, az kdyz to prestalo uplne jet tak "hlavne at' je pryc". Finalnim duvodem byla zrejme nemoznost vymenit tekouci gufera pod spojkou: viewtopic.php?f=4&t=2923#p44766

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: úte zář 06, 2016 17:44:00
od Azor
Klasický podložený svar se používá hlavně u svařování plechů v rovině - prostě dva plechy k sobě s mírnou mezerou a pod to se před vařením přiboduje páskovina. Takže u toho rámu obdobně - něco festovního zevnitř rámu a pak vařit na tom tlustém, ten tenký plech se s tím "sveze" ( je vhodné do něj jemně líznout). Bez toho podložení to samozřejmě propícháš. Pokud jsi takto ještě nevařil, je vhodné nejprve si to na obdobném vzorku vyzkoušet. Tenhle způsob se hodí samozřejmě jen na některá specifická místa (kastle tak dělat nejde), ale tady, kde je potřeba festovní opěra stojánku, je to při absenci autogenu řešení optimální.

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: stř zář 07, 2016 10:08:07
od mhi
Potreboval bych ten svar vysvetlit 'pro blbce' :). Tedy kde zustanou jake presahy, jestli podlozeni zustava, nebo se potom da pryc, jak se svar vede, jakou rychlosti, prerusovani, atd.

Svar tenkych plechu metodou MMA ci MIG/MAG na podlozce odvadejici teplo (treba Al zebrovani) mi je teoreticky jasny, ale to zjevne neni uplne tento pripad.

Obrazek toho zazraku ....
leva.jpg
Stojanek nestojanek :)
leva.jpg (191.34 KiB) Zobrazeno 7966 krát

detail.jpg
detail
detail.jpg (111.77 KiB) Zobrazeno 7965 krát

Re: Stojánek

PříspěvekNapsal: stř zář 07, 2016 12:16:22
od Azor
To je teda masakr :evil: , samozřejmě je nutné všechen ten humus odříznout příp. odbrousit až tam, kde bude zdravý nespálený materiál. No a pak se musí vytvořit ten konec nově např. jako svařenec z páskoviny nebo z tlustého plechu a to nejlépe tak, aby těsně zevnitř zapadal do té části, co zbyla po odřezání. A pak to kápneš - ono v tomto případě půjde spíš o spoj přeplátovaný, s různou tloušťkou materiálu, ale vlastnostma při vaření je to obdobné jako u toho podloženého svaru (jak jsem psal výše, jedeš po tom silném plechu tak, aby svařovací pole zasahovalo do toho plechu tenkého). V těchto případech se podložka neodstraňuje, je trvalou součástí svařence (tady ji ostatně tvoří ta nová část rámu, která tam musí zůstat). A to vlastní svařování neber tak vědecky, raději si to prakticky vyzkoušej na nějakém zkušebním vzorku - to je nad všechny teorie (ostatně odborník si poradí a tomu, kdo to dělá prvně stejně návod v druhé ruce nepomůže). Jedná o krátké svary, kde nehrozí vznik výraznějšího pnutí, takže nějaká důsledná technologická kázeň není myslím nutná. Jo a volil bych rovné linie svaru, prostě to původní uříznout rovně, to mimo jiné i proto aby to bylo esteticky přijatelné, protože takto provedená úprava nepůjde zabrousit do neviditelna. Pokud bys to ale chtěl mít nerozeznatelné od originálu, nezbývá než najít zkušeného karosáře (autoklempíře), ale většinou se jim do takovýchto sračiček moc nechce a když už, tak si to nechají fest zaplatit (tady sebešikovnější laik nemá šanci).