Bowdeny

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Bowdeny

Příspěvekod butan » stř lis 17, 2010 21:49:08

Jak udržujete bowdeny?
Když jsem měnil bowden od přední brzdy, tak jsem lanko vytáhl, a vetřel do něj grafitovou vazelínu Berner.
Začalo to tak pěkně klouzat, že jsem odletoval váleček na plynovém lanku, abych ho mohl také vytáhnout, a postup zopakovat. Ovšem bowden zadní brzdy rozpojovat nechci, to mi příjde riskantní...
Ta grafitová vazelína očekávám vydrží v bowdenu alespoň 5 let.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Bowdeny

Příspěvekod Angelo » stř lis 17, 2010 23:05:00

Já to dělam tak, že si trochu povolim lanko a kápnu tam olej do šicích strojů.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Bowdeny

Příspěvekod butan » pát lis 19, 2010 10:10:21

No to jsem dělal taky, ale na dlouho to nevydrží. Vyteče to spodem, nebo prosákne tím plastem, nevím.
Doporučený je grafitový olej, ale neviděl jsem jiné balení než spray, ale ten stříká moc rychle, že je všechno kolem zastříkané, a v bowdenu nic.
Takže drahý sprej vystříkat do olejničky, a z ní po kapkách aplikovat...to se mi zrovna nelíbí, navíc on možná vyschne a ztuhne, když svou tlakovou nádobku opustí.
Tušíte někdo jak vypadal předrevoluční grafitový olej? Případně jestli ho ještě někdo nevyrábí (druchema a pod.)
Lubor

Přinejhorším smíchám olej na šicí stroje s vazelínou berner a nakapu to do zadního bowdenu.
Lubor
Naposledy upravil butan dne úte lis 23, 2010 10:42:41, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Bowdeny

Příspěvekod martin110r » pát lis 19, 2010 19:09:39

To je toľko si zobrať obyčajný olej a najemno (napríklad na smirkovom papieri) do neho nastrúhať tuhu? Bežne to tak robím.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Bowdeny

Příspěvekod Starec » sob lis 20, 2010 8:42:37

Grafitoví prášok dostať kúpiť bežne aj v obchode, tak nie je problém si potom namiešať grafitoví olej v akej hustote to potrebujete a aplikovať to do boudenu injekčnou striekačkou.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Bowdeny

Příspěvekod butan » sob lis 20, 2010 12:39:06

martin110r píše:To je toľko si zobrať obyčajný olej a najemno (napríklad na smirkovom papieri) do neho nastrúhať tuhu? Bežne to tak robím.

No myslím že v tuze je i nějaké plnidlo a pojidlo, a získaný prášek bude mít brusné účinky.
Vhodnější bude grafitový prášek jak píše Starec.
Lubor

Ješte popíšu jak jsem neúspěšně mazal bowden. Ten od zadní brzdy, co ho nechci rozpojovat.
Zkusil jsem konec bowdenu zastrčit do pixly s grafitovou vazelínou, a z druhé strany jsem lanko roztočil vrtačkou. Myslel jsem že lanko bude fungovat jako šnekový dopravník, a že natáhne vazelínu dovnitř. Ale nefunguje to.
Pak jsem ještě zkusil tlačit vazelínu dovnitř uříznutou injekční stříkačkou, tlakem asi 1Bar, ale leze to tak pomalu že je metoda zase nepoužitelná. Možná kdyby se oba způsoby zároveň kombinovaly bylo by to lepší, ale neměl jsem zrovna žádného pomocníka který by mi držel vrtačku :(
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: QQZW a 46 návštevníků