Prachovka u kol

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Prachovka u kol

Příspěvekod butan » stř zář 28, 2011 20:13:39

Dnes jsem měnil prachovku u předního kola.
Plechové pouzdro bylo rezavé tak jsem tam dal nové, ale zápolil jsem s ním skoro hodinu než jsem ho do kola dostal. Nevím zda třeba ta pouzdra dnes nedělají větší, (jako plováky) nebo jsem jen levý. Má někdo tip jak rychle prověst výměnu?
Já nakonec vybrousil náběh v duralovém středu kola.
Dal jsem správně do předního kola pouzdro se třemi vylisovanými čudlíky? A do zadního patří bez čudlíků?
Naposledy upravil butan dne čtv zář 29, 2011 12:18:10, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Prachovka u kol

Příspěvekod Citr0nik » stř zář 28, 2011 20:48:56

pred mesiacom sa my to tiez stalo .. posuvnym meridlom som zistil ze su o trosku vetsie .. neslo my to tam tak som nahodil tie predosle .. :oops: :|
Citr0nik
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned led 30, 2011 19:14:35

Re: Prachovka u kol

Příspěvekod butan » čtv zář 29, 2011 12:17:11

Ještě jsem tu na fóru našel 2 nápady.
-použít gufera místo prachovek
-použít krytá ložiska s tukovou náplní, a na prachovky se vykašlat. Vydrží to alespoň těch 6000km? Ale doplnit tuk bez vylisování ložisek asi nepůjde, tak nevím zda ta krytá ložiska jsou vhodným řešením při generálce babetty.

A jak správně mazat originální ložiska, aby se tuk nedostal do brzd?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Prachovka u kol

Příspěvekod Fajn-Tom » pát zář 30, 2011 18:04:12

butan píše:Ještě jsem tu na fóru našel 2 nápady.
-použít gufera místo prachovek
-použít krytá ložiska s tukovou náplní, a na prachovky se vykašlat. Vydrží to alespoň těch 6000km? Ale doplnit tuk bez vylisování ložisek asi nepůjde, tak nevím zda ta krytá ložiska jsou vhodným řešením při generálce babetty.

A jak správně mazat originální ložiska, aby se tuk nedostal do brzd?
Lubor

krytá ložiska jsou podle mě nejlepší řešení. Používal jsem je zatim u všech motorek co jsem ložiska v kolech měnil. Před montáží jsem plast z ložisek sundal a naplnil ložisko vazelínou (z výroby ji tam dávájí málo). 15000km vydrží, možná to bude chtít po 5000 km znova sundat plast a doplnit vazelínu. Jde to i bez vyndání ložisek ze středu kola
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Prachovka u kol

Příspěvekod butan » pát říj 14, 2011 17:40:04

Tak jsem si koupil 6001 RS, mají ho i na fichtlkrámku. Má z jedné strany plastový kryt, je z výroby suché. A plastový kryt jde malým šroubováčkem vydloubnout, a jde nasadit jen z té své strany. Takže je to jasné.
Sundat ten kryt, ohřát kolo a ložisko nasadit, kroužkem ven. Namazat a zacvaknout kroužek. Kroužek poslouží jako další prachovka.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků