od RomanR » čtv led 07, 2021 1:05:15
Každý tady řeší gumy, ale nikdo se nezmiňuje o tom, jakou zkušenost máte s tlakem. Jinak se asi fouká tvrdá guma a jinak měkká. 2,25 se určitě fouká jinak, než 2,50 nebo dokonce 2,75, jak jsem tady někde četl o typech pneu. Určitě 40 kilová Vietnamka nebude foukat tlak jako 100 kilový jezdec. Tlak v pneumatikách má velký vliv na jízdní vlastnosti, přenos výkonu na kola, životnost pneumatiky a taky na bezpečnost jízdy.
V zimě já nejezdím. Od jara do podzimu foukám nějakých 3 Atm. přední a 3,5 zadní kolo. Kupuji ty nejlevnější gumy, co se dají sehnat a najedu na nich kolem 10 tis.km. Když je vzorek už na hraně, měním je za nové. Zadek 2.5x16, předek 2,25x16. Hmotnost zátěže cca. 100 kg proto zadní guma širší. Na Bábě jsem už najel přes 40 000 km a gumy řeším jen podle tloušťky vzorku. Letos budu měnit už po čtvrté. Spolu s pneumatikami automaticky měním i duše. A to i když ty staré dobře drží. Jejich materiál má přece jen už něco za sebou a když už je přezouvám, dělám to komplet. Staré duše, které nemá cenu schovávat do rezervy, roztříhám na proužky a jsou z nich perfektní "gumičky" - gumové kroužky, se kterými mohu stahovat různé věci namísto provázku nebo drátku, takže mi nadělají ještě službu in memoriam. Ty které nemají záplatu a dobře drží, schovám a jednu vozím na delší cesty s sebou. V případě nouze nemusím lepit, jen přezuji. A nakonec - velice se mi osvědčily kovové moto-mont-páky. Gumu s nimi přehodím během několika minut a navíc jsou skladné. Určitě se nehodí montpáky z auta. Jsou moc velké a snadno s nimi proštípnete duši.
Časem, až budu přezouvat, možná sem hodím video pro ty, kteří s tím ještě nemají zkušenosti.