Stránka 1 z 1

přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: ned lis 04, 2012 1:59:46
od Pavel
Ahoj,
kdo má prosím tady Babettu 207 s náhonem tachometru vlevo? Mám problém. Tento náhon není nikde popsaný a to ani v servisní příručce na Babettu 207, jak jdou díly za sebou. Jaké díly mají být od levého ložiska až po náhon tachometru?

Pravá strana kola je ložisko, tenká podložka, filc a miska filcu, distanční váleček a brzdová čelist. Aspoň si to tak myslím a při složení to lícuje jak má.

Levá strana je ložisko, segerova podložka,?????????, náhon tachometru.

Pro ukázku poslám fotku
Obrázek

Vlevo je náhon tachometru 207, kdo to ještě neviděl.vedle něj nahoře distanční váleček (ale tu jsem tam jen dal na foto jen pro představu)

Dole zleva doprava je podložka (nevím k čemu je, v životě jsem ji neviděl na 210). K čemu je tato podložka?

Pak tenká podložka (ta se dává vpravo za ložisko), pak filc v misce. Ty díly jsem tam dal jen pro ukázku, nevím, zda tam patří.

Ještě tady dávám fotku od Starce peo 210, ať jste v obraze.
Obrázek

Zcela určitě tam mám 2,10,11 .
U 6 a 5, 4 si nejsem jistý, zda tam vůbec má být (tenká podložka, filc a miska filcu), 23 distanční váleček nevím a zcela určitě tam nebude díl 24, tam mám šnek náhonu tachometru.

Co se mě jeví, jak by to mělo být, tak 2,10,11,6,5,4, 23 distanční váleček zkrátit (ten z 210) a pak náhon tachometru místo 24.

Moc mi to pomůže info, díky.

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: ned lis 04, 2012 11:34:24
od Azor
Podložka 6, filc 5 a miska 4 tvoří 1 funkční celek (aby filc byl krytý z obou stran), je to jenom krytí ložiska proti svinstvu, při použití ložiska např. typu RS je to zbytečné. Jinak je to velmi zajímavá konstrukce, je to vůbec originál z fabriky? Mně to připadá jako náhon tacho z pionýra, ale možná se to tak kdysi dělalo. Já jsem svého času řešil náhon u 207 výměnou víka brzdy za to z 210 + vytvoření dvou drážek v origo náboji, tedy zprava. Myslím, že pokud toto dříve úspěšně běhalo, bude muset nastoupit logická úvaha - "aby se to tam vešlo", aby to někde nedřelo a aby se do toho neprášilo. Protiprach by mohl být až za náhonem, to vše místo kroužku 24, ale to jen tak přemýšlím, Je mi jasné, že jsem nepomohl, ale je to fakt zajímavé řešení a sám bych rád četl fundované vysvětlení.

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: ned lis 04, 2012 14:33:39
od PetrT30
To je náhon na pro lité kola!

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: ned lis 04, 2012 22:27:58
od Pavel
Nene Petře,
to není náhon k Bernardi kolu. To není tento šnek http://postimage.org/image/h8f9de1fj/
Je to náhon, který přesně zapadá do těch 3 vystouplých zubů, které jsou na každém bubnu z levé strany a já dříve nechápal, k čemu tam ty zuby jsou.

Ten šnek jsem blbě vyfotil, udělám lepší fotku. Je vidět, že i znalejší na tomto fóru tento šnek asi v životě neviděli.
Jisté je, že jsem Babettu 207 s náhonem tachometru vlevo viděl snad jen na jedné fotce.

Dobře, asi máte pravdu, že ten filc musí být i z levé strany. Takže asi použiju 2,10,11,6,5,4 a 23 trochu zkrátím, aby mi šnek zapadl do těch 3 zubů.

šnek. Vidíte ty 3 otvory, ty zapadnou přesně do bubnu
Obrázek

šnek z druhé strany. Je tam vybrání pro vidlici, aby se neprotáčel
Obrázek

detail šneku a mazací vstup pojištený maticí
Obrázek

fixou ukazuju, do kterých zubů zapadne šnek
Obrázek

podložka, která by asi někde měla patřit
Obrázek

podložka detail z jiného úhlu
Obrázek

ložisko a segerova pojistka
Obrázek

zkusmo tam dávám podložku místo tenké podložky, filcu a misky filcu
Obrázek

podložka tam padne dobře, opře se o ložisko
Obrázek

bohužel ale náhon zapadne až moc a dře o buben, takže takto ne...Podle mě tam musí být distanční váleček upravený na vhodnou šířku
Obrázek

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: ned lis 04, 2012 23:38:21
od babetak55
ja jo :D
kouknu jak to má byt
teď to zrovna zpaměti neznám

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: ned lis 04, 2012 23:54:37
od babetak55
tak jeto jasné
je tam prachovka a uvnitř prachovky je prsten o rozměru

šířka 7,40
vnější rozměr 16,90
vnitřní rozměr 12,30
tu podložku co držíš v ruce tak tu tam nemám jinak postup levé strany ložisko, segerofka, prachovka, prsten a ten se opírá o kryt náhonu tachometru
jinak ten prsten máš na první fotce :D
ta podložka asi má byt za segerofkou nebo až na konci to nevím :? neznám totiž rozměry
1. kryje segerofku
2. kryje náhon

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2012 3:16:43
od abo
Tak nato sú tam tie zuby ...

Možno ti poradím, aj keď iné. Osobne som prachovku nedával. Dal som gufero. Rozmerovo sadlo niektoré gufero z spojek.

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2012 9:44:41
od Pavel
>Babettak 55

Jasné, takže tím prstenem myslíš distanční váleček. 7mm široký. No, tak ten si budu muset vyrobit zkrácením toho na 210.
Ta spešl podložka, co držím v ruce, neprojde skrz prachovku ani tenkou podložku, takže tam určitě nemá být.

Díky za info, moje teorie se potvrdila, že tam má být distanční váleček, který jsem tam předtím neměl.

Supr, tak už dnes konečně složím přední kolo a ještě mi zbývá zadní, ale tam vím, jak na to.

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: pon lis 05, 2012 10:27:43
od babetak55
jinak složeni jde troch blbě ale jdeto :D

Re: přední náboj kola Babetta 207 - sestavení

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2012 1:05:28
od Pavel
Tak jsem zkrátil ten distanční váleček brousením na 7mm šířku a padne to tam jak ulité. Akorát to kolo namontovat zpátky na vidlici je docela fuška. Nejlepší by bylo použít nějaký rozpínák vidlice :)