Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Roman Kinčl » stř pro 05, 2012 16:28:51

Zdarec, potřeboval bych tak o článek zkrátit sekundární řetěz, a potřeboval bych od vás zkušenějších nějaký zevrubný postup, jak to udělat co nejlépe. Předpokládám, že se bude muset koupit nová řetězová spojka. Díky :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Dr.House » stř pro 05, 2012 17:31:39

Já to dělém jednoduše tak, že nejdříve zkusím řetěz podložit matkou a čep vyklepnout, většinou to nejde tak čep zbrousím a potom už to jde, spojku nebudeš muset kupovat novou
Uživatelský avatar
Dr.House
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 224
Registrován: ned kvě 01, 2011 8:58:43
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Pat » stř pro 05, 2012 18:10:33

Staci pouzit nejakej nastroj co se prodava bezne na kolo, treba:
http://www.velohanak.cz/416-naradi-na-retez/657-nytovac-retezu-force-hg/
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod kolos » stř pro 05, 2012 19:16:00

Do nýtovače cyklo řetězu babeťácký sekundár nedostaneš, leda ten šlapátkový, ale o ten ti asi nejde. Zrovna ten nýtovač na který jsi dával odkaz mám, tak jsem to šel raději vyzkoušet, abych nešířil bludy. Já roznýtovávám tak jako Dr.House, tzn. podložím matkou, důlčík, správné kladívko, alespoň 1kg a jednou, nebo dvěma dobře mířenými ranami čep vždy povolí. Je třeba to mít položené na něčem nepoddajném, protože někde na stole to bude akorát pružit a čep bude vysmátý furt na svém místě. Já to dělám na kovadlince. Akorát je trošku problém zkrotit zbytek řetězu, aby držel rovinu. Když je čep už pod úrovní, vyměním důlčík za hřebík, přidám ještě jednu matku, ať má čep kam ustupovat a pak už to jde samo.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Roman Kinčl » stř pro 05, 2012 20:21:00

Dobře, dejme tomu, že řetěz máme rozpojený, a vyhozený ten článek a jak dál? S řetězem mám nulové zkušenosti. Jak ho spojit? Já bych tam asi dal tu řetězovou spojku, to si myslím že bude nespolehlivější. Díky :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Roman Kinčl » stř pro 05, 2012 20:29:08

Upřímě, já řetězu moc nerozumím, jak ho spojit a tak. Tak se mnou musíte mluvit jak s idiotem :D I obrázky by pomohli :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Pat » stř pro 05, 2012 21:20:49

Ajo promin, ja sekundar myslel jako slapatkovej :)
Na ten vetsi mam taky takovej nytovac, ale nejakej co delal jeste deda pred 50 lety na motorky :) S tim to jde krasne.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Roman Kinčl » stř pro 05, 2012 21:36:17

Nýtovač mě nějak nezajímá, protože ho nemám, a kupovat nebudu :) Stačilo by jen napsat, jak ten řetěz spojit, jestli tou spojkou, a případně jak :) Taková činnost se dělá jednou za uherský rok.
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod kolos » stř pro 05, 2012 21:39:35

No a já zas automaticky beru sekundár jako ten hlavní hnací, i když babča vlastně na primáru řetaz nemá. No na ten šlapátkový si rozhodně kup ten nýtovač. Je to nesrovnatelný rozdíl v kultuře práce, hlavně když je třeba řetěz prodloužit.

Roman Kinčl: Řetěz není žádná věda. Koukni na spojku a uvidíš, že je to vlastně jeden článek řetězu a má dva čepy. Takže když budeš zkracovat řetěz musíš ho rozpojit tak, aby ti na obou koncích řetězu zbyly články s dírkou právě na ty čepy spojky.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Roman Kinčl » stř pro 05, 2012 21:48:35

Děkuju moc za pomoc!
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod Azor » stř pro 05, 2012 22:24:53

Předpokládám, že o tom všichni víte, ale aby to nesvádělo nějakého začátečníka - pokud nezkracuji řetěz např z důvodu montáže řetězového kolečka, resp. rozety s méně zuby, nemá zkracování řetězu smysl. Jsou-li napínáky už na doraz, je to vinou vytahaného řetězu (možná byste se divili, jak snadno se natáhne) a tady pomůže jedině výměna. Pokud bychom stále jen zkracovali, zničíme si zuby na rozetě i na tom řetězovém kolečku u motoru. Zatraceně důležité je také správné napnutí, neboť střed řetězového kolečka a čepu kyvné vidlice není totožný a při propérování se napnutí mění. Při podhodnocené, i když zdánlivě dostatečné vůli řetězu pak dojde k jeho brzkému zničení novým natažením článků. Mně se nejlépe osvědčilo shodit při napínání zadní teleskopy (je to jednoduché) a štelovat to bez pérování tak, aby nepatrná vůle byla i v té poloze, kdy je řetěz nejnapnutější. Nahodíme pérování, řetěz občas vyčistíme, pravidelně mažeme a pak vydrží překvapivě dlouho. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

Příspěvekod PetrT30 » čtv pro 06, 2012 14:29:00

Také nemám nýtovačku a když řetěz (nový) prodlužuju tak dávám druhou spojku.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron