Stránka 1 z 1

Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 16:28:51
od Roman Kinčl
Zdarec, potřeboval bych tak o článek zkrátit sekundární řetěz, a potřeboval bych od vás zkušenějších nějaký zevrubný postup, jak to udělat co nejlépe. Předpokládám, že se bude muset koupit nová řetězová spojka. Díky :)

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 17:31:39
od Dr.House
Já to dělém jednoduše tak, že nejdříve zkusím řetěz podložit matkou a čep vyklepnout, většinou to nejde tak čep zbrousím a potom už to jde, spojku nebudeš muset kupovat novou

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 18:10:33
od Pat
Staci pouzit nejakej nastroj co se prodava bezne na kolo, treba:
http://www.velohanak.cz/416-naradi-na-retez/657-nytovac-retezu-force-hg/

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 19:16:00
od kolos
Do nýtovače cyklo řetězu babeťácký sekundár nedostaneš, leda ten šlapátkový, ale o ten ti asi nejde. Zrovna ten nýtovač na který jsi dával odkaz mám, tak jsem to šel raději vyzkoušet, abych nešířil bludy. Já roznýtovávám tak jako Dr.House, tzn. podložím matkou, důlčík, správné kladívko, alespoň 1kg a jednou, nebo dvěma dobře mířenými ranami čep vždy povolí. Je třeba to mít položené na něčem nepoddajném, protože někde na stole to bude akorát pružit a čep bude vysmátý furt na svém místě. Já to dělám na kovadlince. Akorát je trošku problém zkrotit zbytek řetězu, aby držel rovinu. Když je čep už pod úrovní, vyměním důlčík za hřebík, přidám ještě jednu matku, ať má čep kam ustupovat a pak už to jde samo.

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 20:21:00
od Roman Kinčl
Dobře, dejme tomu, že řetěz máme rozpojený, a vyhozený ten článek a jak dál? S řetězem mám nulové zkušenosti. Jak ho spojit? Já bych tam asi dal tu řetězovou spojku, to si myslím že bude nespolehlivější. Díky :)

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 20:29:08
od Roman Kinčl
Upřímě, já řetězu moc nerozumím, jak ho spojit a tak. Tak se mnou musíte mluvit jak s idiotem :D I obrázky by pomohli :)

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 21:20:49
od Pat
Ajo promin, ja sekundar myslel jako slapatkovej :)
Na ten vetsi mam taky takovej nytovac, ale nejakej co delal jeste deda pred 50 lety na motorky :) S tim to jde krasne.

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 21:36:17
od Roman Kinčl
Nýtovač mě nějak nezajímá, protože ho nemám, a kupovat nebudu :) Stačilo by jen napsat, jak ten řetěz spojit, jestli tou spojkou, a případně jak :) Taková činnost se dělá jednou za uherský rok.

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 21:39:35
od kolos
No a já zas automaticky beru sekundár jako ten hlavní hnací, i když babča vlastně na primáru řetaz nemá. No na ten šlapátkový si rozhodně kup ten nýtovač. Je to nesrovnatelný rozdíl v kultuře práce, hlavně když je třeba řetěz prodloužit.

Roman Kinčl: Řetěz není žádná věda. Koukni na spojku a uvidíš, že je to vlastně jeden článek řetězu a má dva čepy. Takže když budeš zkracovat řetěz musíš ho rozpojit tak, aby ti na obou koncích řetězu zbyly články s dírkou právě na ty čepy spojky.

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 21:48:35
od Roman Kinčl
Děkuju moc za pomoc!

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: stř pro 05, 2012 22:24:53
od Azor
Předpokládám, že o tom všichni víte, ale aby to nesvádělo nějakého začátečníka - pokud nezkracuji řetěz např z důvodu montáže řetězového kolečka, resp. rozety s méně zuby, nemá zkracování řetězu smysl. Jsou-li napínáky už na doraz, je to vinou vytahaného řetězu (možná byste se divili, jak snadno se natáhne) a tady pomůže jedině výměna. Pokud bychom stále jen zkracovali, zničíme si zuby na rozetě i na tom řetězovém kolečku u motoru. Zatraceně důležité je také správné napnutí, neboť střed řetězového kolečka a čepu kyvné vidlice není totožný a při propérování se napnutí mění. Při podhodnocené, i když zdánlivě dostatečné vůli řetězu pak dojde k jeho brzkému zničení novým natažením článků. Mně se nejlépe osvědčilo shodit při napínání zadní teleskopy (je to jednoduché) a štelovat to bez pérování tak, aby nepatrná vůle byla i v té poloze, kdy je řetěz nejnapnutější. Nahodíme pérování, řetěz občas vyčistíme, pravidelně mažeme a pak vydrží překvapivě dlouho. :D

Re: Postup a rady pro správné zkrácení sekundárního řetězu

PříspěvekNapsal: čtv pro 06, 2012 14:29:00
od PetrT30
Také nemám nýtovačku a když řetěz (nový) prodlužuju tak dávám druhou spojku.