Správné napnutí řetězu B210

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Správné napnutí řetězu B210

Příspěvekod kocica.karel » úte črc 02, 2013 22:34:20

Jak je správné napnutí řetězu na B210? Při propružení a vykývnutí zadního kola dojde k napínání řetězu. Díky za info KK
kocica.karel
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: pon čer 24, 2013 23:06:51

Re: Správné napnutí řetězu B210

Příspěvekod Azor » stř črc 03, 2013 8:22:27

Ideální je shodit zadní teleskopy (není to nic obtížného), pak se jednoduše najde poloha vidlice, kdy je řetěz nejvíce napnutý (střed otáčení vidlice a řetězu, resp. pastorku není totožný, proto se to při propérování mění) a v této poloze musí mít řetěz alespoň mírnou vůli. Pozor také na to, že rozeta většinou trochu hází, takže opět najít místo, kdy je řetěz nejvíce napnutý. Pokud bychom toto nedodrželi, tak by se řetěz předčasně, prakticky okamžitě, vytáhl a to je při současných cenách škoda. A když už máme ty teleskopy dole, tak také snadno srovnáme kolo, aby nám šlo rovně - měříme např. šuplérou od spodního úchytu teleskopu k ose kola vpravo i vleo, jde to velmi snadno.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Správné napnutí řetězu B210

Příspěvekod kolos » stř črc 03, 2013 12:43:49

Přesně, jak píše Azor, tohle je nepřesnější způsob jak správně napnout řetěz. Není ale třeba pokaždé teleskopy sundávat, stačí po namontování teleskopů změřit v jednom daném místě (třeba u prvního šroubku krytu řetězu) nejmenší vzniklý průvěs při pootáčení kola, a na tuto míru vždy napínat.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron