Stránka 1 z 1

Správné napnutí řetězu B210

PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2013 22:34:20
od kocica.karel
Jak je správné napnutí řetězu na B210? Při propružení a vykývnutí zadního kola dojde k napínání řetězu. Díky za info KK

Re: Správné napnutí řetězu B210

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2013 8:22:27
od Azor
Ideální je shodit zadní teleskopy (není to nic obtížného), pak se jednoduše najde poloha vidlice, kdy je řetěz nejvíce napnutý (střed otáčení vidlice a řetězu, resp. pastorku není totožný, proto se to při propérování mění) a v této poloze musí mít řetěz alespoň mírnou vůli. Pozor také na to, že rozeta většinou trochu hází, takže opět najít místo, kdy je řetěz nejvíce napnutý. Pokud bychom toto nedodrželi, tak by se řetěz předčasně, prakticky okamžitě, vytáhl a to je při současných cenách škoda. A když už máme ty teleskopy dole, tak také snadno srovnáme kolo, aby nám šlo rovně - měříme např. šuplérou od spodního úchytu teleskopu k ose kola vpravo i vleo, jde to velmi snadno.

Re: Správné napnutí řetězu B210

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2013 12:43:49
od kolos
Přesně, jak píše Azor, tohle je nepřesnější způsob jak správně napnout řetěz. Není ale třeba pokaždé teleskopy sundávat, stačí po namontování teleskopů změřit v jednom daném místě (třeba u prvního šroubku krytu řetězu) nejmenší vzniklý průvěs při pootáčení kola, a na tuto míru vždy napínat.