vita.nek píše:přední brzda mi brzdí pěkně, ale zadní je utrpení, mimo obložení, klíče jsem tam měnil tedy i lanko a jak jsem psal - změna žádná. Zbrušování povrchů, či kalafuna jsou podle mě jen velmi dočasné řešení a upřímě sundávat každý měsíc zadní kolo, abych brzdu upravoval se mi zrovna nechce. Přijde mi zvláštní, že se tu někteří zabývají různýma komfortníma vychytávkama, ale věc tak zásadní jako brzdy se tu bagatelizuje jako "vlastnost". Zkusím upravit páčku brzdy tak, aby měla delší záběr, pak dám vědět, jestli se tato teorie potvrdila
Delší záběr páčky brzdy na řidítkách není samo o sobě řešení. Brzda jde seřídit tak, že od první třetiny začíná působit a na doraz už nejde domáčknout, jak se pakny opřou do brzdového bubnu. Přesto brzdný účinek není dostatečný, ani při silném stisku brzdové páčky na řidítkách. Domnívám se, že na vině je nedostatečný převod síly od brzdové páčky k brzdovému bubnu. Krom toho má Babetta malý průměr brzdového bubnu, což věci rovněž neprospívá. Výrobce zřejmě šetřil hmotností a materiálem. Uvažuji o výrobě delších brzdových klíčů. Při větší páce by se zvýšil přítlak brzdových čelistí aniž by došlo k většímu namáhání lanka. Sice se o něco prodlouží dráha brzdové páčky na řidítkách, ale při správném seřízení a přiměřeném prodloužení brzdových klíčů např. o 10 mm, by se to mělo povést. Z jara se do toho pustím a pak dám vědět. Babettu nezimuji doma a tak to musí počkat na jaro. Rozhodně letos už musím s brzdami něco udělat. Už několikrát se mi to málem vymstilo. Brzdy u Babetty jsou konstrukčně poddimenzované. Vyzkoušel jsem už několik druhů brzdového i spojkového obložení (lepím si ho sám) a po ujetí 100 km a několika brzděních začal účinek rapidně klesat. Prodloužení brzdových klíčů vidím jako jediné trvalé řešení. Teprve po té v případě potřeby prodloužím záběr páček brzd na řidítkách.