Stránka 2 z 2

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: ned črc 05, 2015 23:51:54
od vita.nek
viz. ilustrační obrázek, snad to tak pro pochopení stačí. Chtělo si s tím trošku pohrát, ale rozhodně to bylo jednodužší a rychlejší než shazovat a nasazovat zadní kolo :-D

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: pon črc 06, 2015 15:10:55
od jiri.krystofek
Díky beru flexu a jedu;) zbytek dobrousime na brusce... kolik si vzal? Cca 0.5cm vic min?

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: pon črc 06, 2015 22:17:01
od vita.nek
vzal jsem kolik šlo, aby páčka chodila a přiléhala na ten držák, pak už se mi zdálo, že by se to mohlo ohýbat. Takže z páčky (a to není na obrázku) jsem ubrousil cca 1,5mm + jsem udělal bruskou vybrání, aby zapadala do urpaveného držáku (to na obrázku už je), na držáku jsem ubrousil cca 4mm. Chce si s tím trošku vyhrát, aby pasovali držák s páčkou na sebe, ale to se dá docela zvládnout - já ubíral na dvoukotoučové brusce. Asi by šlo i o 1-2mm víc, ale mě to takto bohatě dostačuje.

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: pon črc 06, 2015 23:13:53
od jiri.krystofek
Kouknu na to taky.
Diky za napad:)
Garaz mam zarizenou takze brouseni ani rezani nebude problem;)

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2015 13:18:41
od vita.nek
ze zvědavosti - pomohlo? nebo je tato úprava vhodná jen pro mou babettu? :-)

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: úte črc 14, 2015 15:18:57
od jiri.krystofek
Plánuji zkusit tento týden.
Bohužel jsem se k bettce vůbec nedostal zatím.

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: ned úno 12, 2017 21:05:59
od pavelt74
Zdravím,kdyby šlo na zadní buben nainstalovat dvouklíčové provedení jak je na foto,ale asi se to tam nevejde.

Re: Zadní brzda

PříspěvekNapsal: stř led 13, 2021 1:52:34
od RomanR
vita.nek píše:přední brzda mi brzdí pěkně, ale zadní je utrpení, mimo obložení, klíče jsem tam měnil tedy i lanko a jak jsem psal - změna žádná. Zbrušování povrchů, či kalafuna jsou podle mě jen velmi dočasné řešení a upřímě sundávat každý měsíc zadní kolo, abych brzdu upravoval se mi zrovna nechce. Přijde mi zvláštní, že se tu někteří zabývají různýma komfortníma vychytávkama, ale věc tak zásadní jako brzdy se tu bagatelizuje jako "vlastnost". Zkusím upravit páčku brzdy tak, aby měla delší záběr, pak dám vědět, jestli se tato teorie potvrdila

Delší záběr páčky brzdy na řidítkách není samo o sobě řešení. Brzda jde seřídit tak, že od první třetiny začíná působit a na doraz už nejde domáčknout, jak se pakny opřou do brzdového bubnu. Přesto brzdný účinek není dostatečný, ani při silném stisku brzdové páčky na řidítkách. Domnívám se, že na vině je nedostatečný převod síly od brzdové páčky k brzdovému bubnu. Krom toho má Babetta malý průměr brzdového bubnu, což věci rovněž neprospívá. Výrobce zřejmě šetřil hmotností a materiálem. Uvažuji o výrobě delších brzdových klíčů. Při větší páce by se zvýšil přítlak brzdových čelistí aniž by došlo k většímu namáhání lanka. Sice se o něco prodlouží dráha brzdové páčky na řidítkách, ale při správném seřízení a přiměřeném prodloužení brzdových klíčů např. o 10 mm, by se to mělo povést. Z jara se do toho pustím a pak dám vědět. Babettu nezimuji doma a tak to musí počkat na jaro. Rozhodně letos už musím s brzdami něco udělat. Už několikrát se mi to málem vymstilo. Brzdy u Babetty jsou konstrukčně poddimenzované. Vyzkoušel jsem už několik druhů brzdového i spojkového obložení (lepím si ho sám) a po ujetí 100 km a několika brzděních začal účinek rapidně klesat. Prodloužení brzdových klíčů vidím jako jediné trvalé řešení. Teprve po té v případě potřeby prodloužím záběr páček brzd na řidítkách.