Konzervace polosrotu, prelakovani

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Konzervace polosrotu, prelakovani

Příspěvekod mhi » stř črc 26, 2017 15:36:51

Zdravim, opet se muj dotaz primo netyka Babett, ale Jawy 50 (pripadne dalsich), ale ono to je jedno. Koupim srotovou motorku, ktera je komplet orezla, proste je potreba udelat klempirinu a lak. Predtim ale chci odladit motor a sehnat spravne chybejici dily, takze musim mit nejak funkci ram. Jak to vidim, tak treba 555ku komplet poskladam asi za hodne dlouho a tak mam v nevhodnych podminkach jen ram oveseny nejnutnejsimi vecmi. No a ten ram pekne koroduje, schovat do tepla a sucha jej nemuzu (nechci). Takze jak postupovat? Opiskovat rucne jen to co je znicene a striknout to nejakou barvou, ktera zabrani totalni korozi (a az budu delat final lak, tak to z toho budu zase muset dostat), nebo to udelat finalni povrchovou upravu (treba jen bilou barvou), kterou potom budu predelavat/opravovat?

Druhy problem ktery mam je, ze nektere Babetty (a zrovna i ta 555ka) maji pekny orig lak. Kdyz opravuju jen lokalni poskozeni laku, problem je s napojenim moderniho akrylatu (+plnice apod.) na ten puvodni lak, vselijak ta moderni rozpoustedla narusuji puvodni barvu. Prelakovat celou motorku se mi moc nechce, nechci z toho mit "lestenku", ale peknou moto s patinou. Nevim moc jak postupovat a nejlepsi rada kterou jsem dostal "opiskuj a prelakuj cele".
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Konzervace polosrotu, prelakovani

Příspěvekod Azor » čtv črc 27, 2017 10:22:38

Konzultoval jsem to s kolegou co dělá léta veterány. Doporučuje to nastříkat nějakým konzervačním olejem ve spreji ála konkor apod. Před renovací se to pak nejsnáz odmastí brzdovým čističem (je třeba vyzkoušet a najít typ, který nenapadá původní lak). A ten lak je prý docela věda, občas si nechávají udělat trochu originálu, ale je to dost nákladné. Doporučuje navštívit nejbližší veteránklub a tam to probrat, nad akrylovými laky v souvislosti s veterány si jen odplivl. Dnešní trend je skutečně pokud možno zachovat původní lak, mírné orezlosti se jen zakonzervují, doba veteránů, které se leskly jak psí kulky je už dávno pryč.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Konzervace polosrotu, prelakovani

Příspěvekod mhi » čtv črc 27, 2017 12:38:33

Diky.

Ad akryl - to je problem, protoze casto je poskozeni puvodniho laku nekde tak znacne, ze to nejde nijak zachranit (typicky exponovana mista, nebo kdyz se nekde neco dovarovalo, zatrelo se to stetkou, a pak to zase uhnilo). Nechat si michat historicky-technologicky ekvivalentni barvu je nad me moznosti, resp. u techto levnych moto to nema ekonomicke opodstatneni. On i jen moderni lak na 555ku mne stal vic nez samotna motorka.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků