Deformace rámu B210

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Deformace rámu B210

Příspěvekod Azor » ned bře 31, 2019 13:33:08

Kdo dával do kupy nějakou starší 210, určitě si všiml od fajfky obouchaného předního blatníku. Je evidentní, že je to vlivem deformace rámu, buď po najetí na nějakou překážku nebo únavou rámu při opakovaném brždění. Po zkusmém osazení takových rámů zaručeně dobrou vidlicí z pionýra byl vždy vidět zřetelný rozdíl mezi novým a takto přihnutým rámem. Dělal jsem repasy pro pár kámošů a setkávám se s tím naprosto pravidelně, ostatně teď jsem ze zbytků sestavoval jednu 215 a hezký rám koupený na Aukru vykazoval tentýž problém (možná proto šel do prodeje). Řeším to zkrácením vzpěr předního blatníku (aby šel blíž k pneu) a osazením extra nízké fajfky (vyrábím ze starých automobilových zapalovacích kablíků). Samozřejmě je to řešení náhradní (zdá se mi, že takto hnuté rámy mají i mírně zhoršené jízdní vlastnosti, zejména v zatáčkách), ale rovnat, alespoň doma na koleně, to asi nijak nepůjde. Mě by nejvíc zajímalo, v které části rámu k té deformaci dochází, jeden čas už jsem myslel, že to mám, ale po dalším měření to nevycházelo. Pokud na to někdo přišel, příp. dokonce vymyslel nějaké jednoduché ztužení celkově dost "gumového" rámu B210, dejte prosím vědět.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků