Stránka 1 z 1

Deformace rámu B210

PříspěvekNapsal: ned bře 31, 2019 13:33:08
od Azor
Kdo dával do kupy nějakou starší 210, určitě si všiml od fajfky obouchaného předního blatníku. Je evidentní, že je to vlivem deformace rámu, buď po najetí na nějakou překážku nebo únavou rámu při opakovaném brždění. Po zkusmém osazení takových rámů zaručeně dobrou vidlicí z pionýra byl vždy vidět zřetelný rozdíl mezi novým a takto přihnutým rámem. Dělal jsem repasy pro pár kámošů a setkávám se s tím naprosto pravidelně, ostatně teď jsem ze zbytků sestavoval jednu 215 a hezký rám koupený na Aukru vykazoval tentýž problém (možná proto šel do prodeje). Řeším to zkrácením vzpěr předního blatníku (aby šel blíž k pneu) a osazením extra nízké fajfky (vyrábím ze starých automobilových zapalovacích kablíků). Samozřejmě je to řešení náhradní (zdá se mi, že takto hnuté rámy mají i mírně zhoršené jízdní vlastnosti, zejména v zatáčkách), ale rovnat, alespoň doma na koleně, to asi nijak nepůjde. Mě by nejvíc zajímalo, v které části rámu k té deformaci dochází, jeden čas už jsem myslel, že to mám, ale po dalším měření to nevycházelo. Pokud na to někdo přišel, příp. dokonce vymyslel nějaké jednoduché ztužení celkově dost "gumového" rámu B210, dejte prosím vědět.