Stránka 1 z 1

Prasklý rám - svařování

PříspěvekNapsal: čtv kvě 09, 2019 19:31:19
od Ba.betton
Zdravím pánové, Babetton opět přichází s podezřelým dotazem. Na 356 mi praskl na obou stranách rám přesně nad kyvkou (proklínám toho, koho napadlo udělat to z tak tenkého plechu). Rád bych se vás zeptal, zdali je na místě bát se svařování v takové blízkosti těch gumových pouzder, nebo jsou to zbytečné obavy. Svářeč by mi asi moc neporadil (kšeft musí běžet, i kdyby fotra věšeli). Už mě tady ten rám pěkně štve. Jedno oko motoru jsem nechal TIGem znovu přivařit, kdy jsem posléze objevil prasklinu na tom druhém. Doraz stojánku je úplně vymlácený, záchyt pružiny taktéž fuč a teď ještě ty praskliny. Nejraději bych ho už hodil do šrotu :evil: .

Prasklina viz foto:
https://drive.google.com/open?id=1pHBVH ... Wl85Fizc6i

Re: Prasklý rám - svařování

PříspěvekNapsal: čtv kvě 09, 2019 22:17:31
od Azor
Tak tenhle rám jednoznačně patří do šrotu, je to už o hubu. Svařování takovýchto prasklin je velmi obtížné, pokud se nepodchytí přesný konec praskliny (bývá vlasový a prakticky neviditelný) a neodvrtá se, tak prosté svaření nepomůže a prasklina se obnoví. Je třeba si uvědomit, že na konci praskliny se koncentruje napětí blížící se nekonečnu, resp. teoreticky je nekonečné (kdo studoval oblíbený předmět "pružnost a pevnost", ten dobře ví o co jde) a pokud se patřičně nezvětší poloměr toho konce praskliny, není šance aby to vydrželo. Ale dost teoretizování - na AUKRU bývají slušné rámy za rozumnou cenu poměrně často, takže bych šel touto cestou. Ten z fotky fakt vyhodit ! :evil: