Sekundární převod

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Sekundární převod

Příspěvekod milda » pon led 29, 2007 0:46:05

Jaké máte zkušenosti s výměnou dílů sekundárního převodu? Z důvodu opotřebení (12000 km) jsem chtěl vyměnit pastorek, když jsem dal nový tak nešel správně napnout řetěz. V určité pozici kola byl volný, pootočil jsem o půl otáčky a byl velmi napnutý. Dal jsem tedy nový řetěz i rozetu a stále to není o.k. Teď se napnutí a uvolnění řetězu střídá tak po čtvrtině otáčky zadního kola. Předpokládám že po určitých kilometrech si to bude sedat a kmitání řetězu se bude zmenšovat ale nevím to jistě. Poradí někdo? Díky
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bmk » stř led 31, 2007 12:39:28

taky mi bylo divné,že je řetěz střídavě napnutý,ale bylo mi řečeno,že to je u každé babety,tak nevím..tady asi pomůže vyjádření ostatních.já osobvně znám dvě babety a obě to dělají,tak nevím...
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod Woozie » stř led 31, 2007 20:58:48

Ano moja to tiez robi. Len si vsimni ked ides tak 40 ako dolna strana retaze lieta hore-dole.Len to treba spravne nastelovat aby retaz nekladla nejaky extremny odpor a je to v poho
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod Jenda » čtv úno 01, 2007 0:44:15

Hází ti zadní rozeta. Stačí málo 0,5mm a je to na napnutí řetězu dost vidět. První rozeta mi taky házela dost, ale neřešil jsem to, řetěz nepadal, pohoda. Napínal jsem ho tak, aby tu správnou vůli měl pri tom silnějším napnutí. Ve 32.000 km mi dali novou při opravě motoru, byla už dost sjetá a ničila by řetěz. Ta nová hází míň. Co mě ale ekluje fest je to, že při určitým napnutí řetězu tento mlátí /jen okolo 35 km a při malým tahu motoru/ do toho plechovýho krytu. Ne sice moc, ale sere mne to. Budu se muset tomu věnovat...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod bmk » čtv úno 01, 2007 13:55:08

Jenda píše:Hází ti zadní rozeta. Stačí málo 0,5mm a je to na napnutí řetězu dost vidět. První rozeta mi taky házela dost, ale neřešil jsem to, řetěz nepadal, pohoda. Napínal jsem ho tak, aby tu správnou vůli měl pri tom silnějším napnutí. Ve 32.000 km mi dali novou při opravě motoru, byla už dost sjetá a ničila by řetěz. Ta nová hází míň. Co mě ale ekluje fest je to, že při určitým napnutí řetězu tento mlátí /jen okolo 35 km a při malým tahu motoru/ do toho plechovýho krytu. Ne sice moc, ale sere mne to. Budu se muset tomu věnovat...


to mi dělá též!!!obzvlášt když uberu plyn a ještě brzdím tak si občas tukne .ono ta mtotiž neni moc místa.
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod Woozie » čtv úno 01, 2007 18:33:38

Aj mne to robi. Ked idem cca35 a uplne uberem tak uz len pocujem jak to tam trieska. Ale mne sa to celkom paci- take manicke akoby som mal nejaku super moto ktorej preplavuje valec a striela z vyfuku :D
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod milda » pát úno 02, 2007 1:25:13

Zajímavé je že to házení se více projevilo po výměně pastorku, ten starý byl už asi přizpůsobený. Bohužel až moc, vypadal spíše jak miniaturní kotouč z cirkulárky, tak jsem ho vyměnil. Uvidím až začnu jezdit, v tomto počasí dávám přednost autu a Babetka odpočívá.
Tak jsem se projel, byl to děs. Řetěz kmital a jak jsem ubral plyn začal mlátit do toho krytu. Tak jsem se na to podíval ještě jednou a zjistil jsem že nový řetěz nesedí v novém pastorku!! Milý pastorek jsem upnul do svěráku, kulatým pilníkem upravil ozubení a je to super. Řetěz se dá rovnoměrně napnout a Babettka jede jak švýcarské hodinky. Z toho vyplývá bohužel smutná věc: kvalita dílů které se na Babettu dají koupit je mizerná.
Naposledy upravil milda dne pon úno 12, 2007 8:38:21, celkově upraveno 1
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bmk » pát úno 02, 2007 13:25:20

no já nevím jestli to je dobře.možná se to někomu líbí,ale mně to silný stroj moc nepřipomíná,spíš rachotinu...otázkou je ,jestli se tím nekazí řetěz :?: :?: :?:
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod bmk » pát úno 02, 2007 13:26:17

Jenda píše:Hází ti zadní rozeta. Stačí málo 0,5mm a je to na napnutí řetězu dost vidět. První rozeta mi taky házela dost, ale neřešil jsem to, řetěz nepadal, pohoda. Napínal jsem ho tak, aby tu správnou vůli měl pri tom silnějším napnutí. Ve 32.000 km mi dali novou při opravě motoru, byla už dost sjetá a ničila by řetěz. Ta nová hází míň. Co mě ale ekluje fest je to, že při určitým napnutí řetězu tento mlátí /jen okolo 35 km a při malým tahu motoru/ do toho plechovýho krytu. Ne sice moc, ale sere mne to. Budu se muset tomu věnovat...


až to vyřešíš,tak mi dej vědět.budu tě následovat :!: :!: :!:
bmk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon led 08, 2007 10:51:13
Bydliště: Krnov

Příspěvekod milda » pon úno 12, 2007 12:37:21

Dopsal jsem do mého příspěvku z 1. února dodatek, ale vzhledem k tomu že systém na to krom miniaturní zprávy nijak neupozorňuje, zvýrazňuji to touto cestou. Snad to bude podnět i pro Jendu, jestli se to nedá nějak zařídit aby pokud někdo svůj starý příspěvek upraví, bylo to vidět hned na první pohled. Anebo je systém tak dokonalý že to není vidět pouze na mém počítači (sám sebe nemusím upozorňovat na svoje příspěvky), v tom případě se omlouvám.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Jenda » pon úno 12, 2007 18:01:56

Zpráva tam je, ale vidí ji vždy jen zpravidla ostatní. Nebo, pokud se odhlásíš. Pak tě systém bere jako anonymního návštěvníka a zprávu zobrazí. Ovšem musí ještě proběhnout podmínka, že vlákno bylo alespoň jednou otevřeno dalším /libovolným/ návštěvníkem fóra. Tím pádem každý jiný návštěvník, pro kterého je vlastně zpráva určena, ji pochopitelně vidí...

Poznámka: Akci EDIT je pochopitelně vhodné používat jen v případě nutnosti /obrava závažných chyb, hrubek atd./. Editovaná zpráva není totiž zobrazována jako nová a též na ní majlový automat neupozorňuje jako na novou.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Napnutie reťaze

Příspěvekod igoreva » čtv kvě 10, 2007 18:25:02

Pulzovanie napnutia reťaze behom jednej otáčky rozety sa prejavuje aj na mojom stroji. Všimol som si to už od výroby ale dúfal som, že sa to zabehne. Po výmene pastorka (13 zubového za 14 zubový) sa tento jav ešte viac zvýraznil.
Neviem či je to zapríčinene len hádzanim rozety lebo kolísave napnutie reťaze sa mení behom jednej otáčky aj 2x.
Takéto namáhanie pastorka, výstupného hriadeľa a reťaze uberá na životnosti komponentov a znižuje to max. rýchlosť Babetty. Skúsil som napríklad z kopca vypnuť náhon a počúvať pri cca 45 km rýchlosti zvuk (vypnutý motor). No bolo to otrasné, reťaz a pastorok pulzujúco zavíjali a cítil som chvenie celého stroja. Pri zapnutom motore si toto vodič neuvedomuje.
Čo mám robiť? Má niekdo skúsenosť s odstránením tohoto pulzovania napnutia reťaze?
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod Jenda » čtv kvě 10, 2007 23:20:25

Hází ti rozeta. Někdy pomůže kolo vyndat nasadit jej na osu upnutou do svěráku /s citem/ a sestavit zpět náboj, včetně brzd. Utáhnout /pouze lehce matku na ose/, pokud tam bude ještě vůle, chybí tam nyní ta šířka zadních vidlic, tak doplnit vhodnejma podložkama. Povolit šrouby na rozetě, tak aby ještě držela, ale nechalo se s ní jemným poklepáváním hejbat, ve šroubech je trochu vůle. Udělat si takovej přípravek aby se při otáčení kolem téměř dotýkal zubů rozety, pak je to házení vidět. A poklepáváním ji vycentrovat. Potom utáhnout a znovu zkontrolovat. Pokud rozeta vycentrovat nejde a hází sama o sobě, pak jedině novou, nebo taky novej náboj kola, v tom horším případě, když hází i ta nová...
Poznámka: Zuby rozety bejvají kalený /jak u kterejch/ tedy lépe je použít dřevěnou paličku, či mosazný /měděný/ strojařský kladívko a i tak do toho moc nemlátit.
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Hádzanie rozety

Příspěvekod igoreva » pát kvě 11, 2007 22:29:23

Pre: Jenda
Tak som tu rozetu skúsil zmerať indíkátorovými hodinkami či naozaj hádže. mal si pravdu hádzala až o 0.45 mm, ale nie tým že bola zle osadena na centráži svojho uloženia (excentricky) ale házali samotné skupiny zubov na venci. Dielec je totiš kalený a pri kalení chytí pnutie a mierne sa zdeformuje. Výrobca s touto tolranciou už počíta a spolieha na to, že reťaz hádzanie vykompenzuje. Do určitej miery je to pravda ale komu rozera nehádže ten natrafil na dobrý výrobok a vyhral. Čiže nie je rozeta ako rozeta. Niekdo natrafí na menej deformovanú a niekto má zase smolu ako ja. Ale každá babetta túto nepresnosť má. V každom prípade ak je rozeta kvalitná a jej zuby nehádžu tak stroj má pri 45 km rýchlosti pokojný chod, babča ide tichšie a nechveju sa riaditka. Cítiť to aj na dosahovanej rýchlosti. Pri pokojnom chode reťaz nikdy nezaklepe do chrániča lebo sa dá lepšie napnúť.
Rozhodol som sa problém riešiť kúpov novej rozety (keď už novú tak o dva zuby menšiu nech to ide rýchlejšie). Tu treba pripomenúť, že ak má babča najazdených viac ako 10 000 km treba pri výmene rozety vymeniť aj novú reťaz a nový pastorok (radšej tieť o jeden zub väčší).
Celý špás ma bude stáť 350 Sk + 280 Sk + 140Sk = 770 Sk
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Sekundární převod

Příspěvekod Matrix » stř črc 08, 2009 15:24:04

Trošku proberu tohle téma. Když sem u klasického kola vyměnil přední tác a zadní kolečka a dal tam ten původní "vytahanej" řetěz tak mi samozřejmě na těch vyměněných dílech nesedí. Nemůže toto napnutí způsobovat právě toto ? Nebylo by dobré měnit rozetu, řetěz a řetězové kolečko najednou ?
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Další

Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků