Úprava prevodu

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » pát kvě 14, 2010 22:32:11

Na Babette mám 42 zubovú rozetu a vpredu 14 zubový pastorok. Chcel by som ešte trošku zvýšiť maximálku. Respektíve nie že by som sa chcel pretekať, komu Babetta najviac vytiahne, len by som chcel bežnú cestovnú rýchlosť posunúť trošku vyššie. Momentálne má Babetta maximálku 55 km/h a cestovnú rýchlosť 40-45 km/h. Vtedy ešte moc nereve v otáčkach. Chcel by som tú cestovnú rýchlosť posunúť aspoň na 50-55 km/h. Ono predsa len cez mesto keď idem 40 km/h tak v pruhu pre autá zavadziam autám a na krajnici zase mne zavadzajú cyklisti. No a týrať Babettu cez celé mesto na plný plyn je tiež na zaplakanie. Problém ale je v liatych diskoch. Rozeta pre liate disky má 5 dier, zatiaľ čo rozeta pre vypletané ráfiky má 6 dier. A ako isto viete na Babettu s liatimi diskami je len jedna rozeta a to 42 zubová. Možnosti mám v podstate tri:

1: Vzdať sa hliníkových diskov a dať vypletané ráfiky a teda použiť 35 zubovú rozetu - neprichádza do úvahy. Svojich liťákov sa nevzdám :lol:
2: Zobrať 35 zubovú rozetu a vrtákom na nerez (obyčajný vrták si ani neprdne) navrtať "nové" diery pre liťáky - obávam sa ale hádzavosti. Nerád by som si niekde namlel zobák. - EDIT:No a prd z toho. Pozerám na fotky a na 35 zubovej rozete by som ani nemal kde navrtať nové diery. Chýba materiál.
3: Najmenej reálna možnosť - nedá sa niekdie podpultovo zohnať 15, alebo 16 zubový pastorok dopredu?

Čo by ste doporučili? Sú aj iné možnosti? Samozrejme viem že najlepším zvýšním cestovnej rýchlosti je kúpiť silnejšiu motorku, ale kto zase má tlačiť 100 kilovú kravu hore schodmi v paneláku? Babetta je do paneláku úplne super. Tú človek vytlačí aj hore kolmou stenou (myslené ironicky) :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod Ajo » sob kvě 15, 2010 9:41:43

Je tu aj možnosť si tú rozetu nechať vyrobiť lenže koľko to bude stáť.. :roll:
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » pon kvě 17, 2010 18:09:34

No a výroba tej rozety ma bude stáť toľko, čo druhá Babetta :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod LADAIII » pát kvě 28, 2010 23:15:18

Vcera sem marne 2x odepsal prispevek, poprve jsem napsal dlouhy elaborat a podruhe jen osekany, tak nevim zda to potreti projde, takze jsem velmi strucne.
Jednak uz nebudu shanet na babu litaky kdyz to tak ctu :) A druhak, zkus pouzit starou rozetu a svarit si z ni "redukci" na kterou pak nasroubujes klasiku 6der 35z. Nechat pokazde vyrabet znovu rozetu az so ojede, to by bylo asi moc komplikovane. Vejit by se to tam melo..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » ned kvě 30, 2010 17:11:47

Len sa obávam, či rozeta potom nebude voči reťazovéu koliesku vyosená. Aby mi nespadla reťaz.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod LADAIII » ned kvě 30, 2010 21:51:19

jedna se zhruba o centimetr, myslim ze by to melo byt OK.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » ned čer 13, 2010 20:48:13

Kecám ako rádio. Doteraz som žil v presvedčení že mám na Babette 42 zubovú rozetu (neviem odkiaľ som splašil toto číslo). Pozrel som sa poriadne a zistil som, že mám 51 zubovú rozetu. Takže asi sa neni čomu diviť, že to pri prevode 14/51 ide maximálne 55 km/h.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod Ajo » ned čer 13, 2010 23:08:03

a ideš ju teda nejako sprevodovať ? Ja mám na prevode 13/51 maximálku 60 km/h 8)
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » úte čer 15, 2010 17:49:18

No idem skúsiť Láďovú metódu-zo starej rozety urobiť redukciu na 6 dierovú rozetu. Rozetu použijem 35 zubovú a reťazové koliesko chcem dať 14 zubové. Prípadne ak by motor nevládal, tak mám doma v zálohe ešte 12 zubové koliesko. Len by ma zaujímalo, aké máte skúsenosti s takým prevodom (najčastejšie asi máte 13/35). Síce nevážim veľa (do 75 kg, viac nie), ale aj tak sa obávam, čo na to motor. Pomalšia akcelerácia, s tým počítam. Všetky kopce na jednotke, to beriem ako samozrejmosť. Len ma zaujíma, či to aj tá jednotka utiahne v kopci. Predsa len, mám pod prdelou 50ku motor.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod milda » čtv čer 24, 2010 19:24:52

Tak jsem po dlouhém váhání změnil zpřevodování babetty ze 13/51 na 14/51 a můžu to jen doporučit. Tah do kopců se zmenšil jen neznatelně, při mé váze 85 kg vytáhnu bez problémů i prudký kopec (na jedničku) a při běžné jízdě se motor tak nevytáčí. Nešlo mi tak o rychlost, při starém převodu jsem jezdil 50 km/h po rovině na půl plynu, (víc jsem ji nevytáčel), teď jezdím stejně rychle, ale motor je více v klidu. Včera jsem se při předjíždění zapomněl dívat na tacháč a pak jsem zjistil že je tam 60, a zvuk byl zhruba stejný jako kdysi při 50. Jela by i více, ale to není účel, ložiska na klice by byla k.o., účelem je právě snížit otáčky a chránit tak nejslabší článek motoru, což jsou podle mých zkušeností právě ty ložiska.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod Martin.Fel » čtv čer 24, 2010 19:36:39

milda : sry ale ty tomu moc asi nerozumíš, dyž se dají dát na babettu ložiska SKF ( ty jsou nejlepší ložiska na moto co se dají sehnat) ted sem si je obednával sice stojí i s poštou 808 ale pak to stojí zato, já budu dělat upravy valce a celyho motoru, tak to skus a pak to muzs vytacet jak chces a na loziska se bat nemusis spíš spojky, ale dají se obednal znackove pruziny srage6 takze to bude mít ještě větší točky než před.....
Dyž tak koukni na www.ufo-sparco.webnode.cz budu tam dávat všechyn fotky a návody z tý upravy o prázdniny čau
Martin.Fel
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř úno 10, 2010 18:35:35

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » čtv čer 24, 2010 19:42:11

Pozerám, že chváliš ložiská značky SKF. Tak to si ma veľmi potešil. Pretože minulý týždeň som si kupoval ložiská tejto značky do Babetty a nevedel som, ako sú na tom s kvalitou. Tak dúfam, že mi vydržia viacej ako tie šmejdy ZVL, ktoré sa mi rozsypali po 3 000 km, respektíve po necelom roku prevádzky.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod Martin.Fel » čtv čer 24, 2010 20:26:36

martin : hale ložiska ZVL a SKF v tom je velký rozdíl, SKF jsou ty nejlepší ložiska na trhu, a taky sou o dost dražší než ty krámy ZVL, a kdyz uppravujes babettu tak tam jsou dost potreba ! SKF mužu jen doporucit, hale na jaký stránce si je obednal ty ? a za kolik celkem, mě vyšli i s PPL na 808kč
Martin.Fel
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř úno 10, 2010 18:35:35

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod martin110r » čtv čer 24, 2010 21:18:12

Ja som tieto SKF ložiská kupoval vo firme TOMIRTECH ktorá sídli v mojom meste, takže v mojom prípade sa jednalo o osobný odber a neplatil som poštovné. Kupoval som ložiská (4 kusy) a guferá (6 kusov) a vyšlo ma to na cca 27 Eur. Teda v prepočte na Kč asi 675 Kč.

Martin.Fel
Na tejto stránke pozerám pružiny Srage6 a dosť ma to zaujalo. Píšu tam 3 stupne tvrdosti. Biela=mäkké, oranžová=stredné, červená=tvrdé. Ktoré by si doporučoval na Babettu v prípade prevodu 12/39, alebo 14/39? Neviem to odhadnúť, a chcem, aby mala Babetta mierne vyššie otáčky pri rozjazde, ale zase aby nešmýkala jednotka ešte pri rýchlosti 30 km/h.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Úprava prevodu

Příspěvekod milda » pát čer 25, 2010 20:29:34

Martin.Fel - napsat že nějaké ložisko vydrží všechno, tak to určitě není pravda. U babetty ložiska na klice opravdu trpí, hlavně to na straně alternátoru. Zřejmě je to způsobeno nedostatečným mazáním nebo prostě tím, že nejsou dimenzována na takové otáčky v daných podmínkách - pokud budeš s babettou jezdit čtyřicítkou ( jak říká výrobce), ložiska tě přežijou, pokud jezdíš rychleji, nestačí se dostatečně mazat a chladit a opotřebují se rychleji. Jinak ale SKF je dobrá volba, sám je mám taky. Jen doufám že jsou pravé, zhruba před rokem byl u Frýdku-Místku odhalen velkosklad čínských padělků ložisek SKF. Bylo jich tam za desítky miliónů a přišlo se na to náhodou. Nějaký zástupce firmy SKF si všiml, že ten velkosklad nabízí na svých stránkách pro běžnou distribuci taková ložiska, která sice firma SKF opravdu vyrábí, ale pouze na přímou objednávku, a tudíž je žádný distributor nemůže mít skladem. Naběhli tam policajti a zjistilo se, že komplet vše jsou padělky, na pohled k nerozeznání. Kdoví kolik těchto šmejdů je dodnes ve skladech různých prodejen a firem, takže ani SKF nemusí být vždy výhra :(
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Další

Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků