chtěl bych se s vámi podělit o zkušenost, kterak se mi prostým zásahem zdařilo zrychlit moji BA 207 o celých 5 km/h. Matadoři budou vědět a možná si na čelo poklepávat, ale protože jsem sám takovou radu při hledání, kterak přemluvit svoji dvěstěsedmičku k rozumné jízdě nenašel, možná se to bude hodit.
Je to prosté. Namísto trysky č. 63 jsem namontoval trysku č. 58, tedy tu MENŠÍ, než udává výrobce. (Hovořím samozřejmě o karburátoru Jikov, nicméně logika věci by měla být stejná, ovšem s různými čísly, i pro borce s Dellortem).
Podotýkám, že jsem se pral se skutečností, že moje BA 207, r. v. cca 1980, jede za všech okolností maximálně 32 km/h, namísto výrobcem deklarovaných 37. Tahle úprava pomohla dostat se na výrobcem udávanou rychlost. Vhodná je tedy pro koho? Pro ty, kteří mají nemocné Babetty.
Oč jde: Při spalování benzínu ve válci pro vyvinutí síly k jízdě nejde jenom o množství benzínu, ale taky (a možná dokonce hlavně) o jeho poměr, přičemž poměr s vyšším obsahem benzínu nepřináší nezbytně kýžené výsledky, stejně jako ten, kde je benzínu málo. Když je benzínu málo, motor málo maže (kam to vede si každý jistě sám domyslí), s vyšším je "uchlastaný", nejede a karbonuje jako ďas. Čili je zapotřebí trefit poměr optimální, přičemž se ukazuje, že ze dvou trysek, do Jikovů dodávaných, ta menší dává lepší výsledky.
Doufám, že čtenáři nebudou zklamáni bombastickým titulkem
