Stránka 2 z 2
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
ned srp 23, 2009 14:54:12
od Maroni
LADAIII píše:Hele lidi, zkousel jste nekdo nekdy udelat nejaky zvlhcovac do sani? Pres nejakou bunicinu a v malem mnozstvi tam privadet vodu. Kdysi jsem o tom nekde cetl a pry Kawasaki Kollarovo pak o neco lip jede, hlavne v lete. Neni to z me hlavy a abych se nepoustel do zbytecne prace, tak se ptam predem jestli to ma vyznam.
Zvlhčovat sani s vodou by se asi nedal, protože kdyby se do karburátoru dostala voda tak by to bylo špatné, protože nesmí být podle mě žádná voda hlavně kde je plovák, aspoň sem to někde četl že se tam by neměla voda dostat ale určitě kdyby někdo něco vymyslel tak aby to nijak neporušilo nějakou tu součást v karbecu nebo něco jiného, určitě by to pomohlo když je vlhčí vzduch potom by mohla lépe táhnout .
Zlepšit přívod vzduchu tak bych skusil dat namísto hadičky do filtrového potrubí do kostry dát filtr a přímo aby ti tam foukal vítr . Logicky se zvedne jak výkon tak i spotřeba benzínu
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
ned srp 23, 2009 14:57:05
od Matrix
Však on nemyslel ji přidávat do palivový části, ale do vzduchový.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
ned srp 23, 2009 15:01:15
od Maroni
Matrix píše:Však on nemyslel ji přidávat do palivový části, ale do vzduchový.
no jo ale kdeby šla ta voda ven ?
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
ned srp 23, 2009 15:07:32
od Matrix
Vsak by tam netekl zadny proud vody, ale proste jen velmi slaba mlha. Neco jako je skutecna mlha. Kdyz jedes v mlze motorka jede proste lip. Osobne se toho nijak nezucastnuji ani nebudu nic testoval, jen si asi myslim, ze to tak nekdo myslel.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
pon srp 24, 2009 9:26:12
od Maroni
Zkusil sem pohledat na netu a nepřišel a nenašel jsem nic takového .
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
pon srp 24, 2009 9:41:29
od avar
bolo to v mode zhruba pred vyse stvrtstorocim, to sa prerabalo aby to bralo aj cast vody, dokonca sa predavali kdejake doplnky a obcas sa dali zohnat aj upravove sety. myslim ze sa tym zaoberali aj niektore automobilky, ale nepamatam sa zeby bola niektora nieco take napokon pustila do obehu. slubovala sa od toho uspora paliva, kludnejsi chod motora, vyssi vykon, lacnejsi chleba, trvaly svetovy mier, vyssia uroda zemiakov.... a cojaviem este ake blbosti. ti co si to namontovali spievali ody aka je to vyborna vec, ale pomalicky humbug okolo stichol, kto este stihol tak si to odmontoval, kto nie, ten opravoval a opravoval. nakoniec ako rychlo to prislo, prave tak rychlo to aj zmizlo. pravdepodobne jedinymi skutocnymi vysledkami tejto novinky bola zvysena poruchovost motorov a korozia najma vyfukoveho systemu. viac podrobnosti neviem, nijako zvlast ma to nezaujimalo.
tych kadejakych zazracnych noviniek sa kazdu chvilu objavovalo a objavuje aj dnes cela spusta. skutocnym cielom vacsiny z nich je tahanie penazi z vrecak motoristov...
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
stř lis 04, 2009 20:12:46
od butan
U stíhaček s pístovými motory se vstřikování vody používalo jako forsáž.
Zamyšlení nad dávkováním vody do motoru.
V létě jsem někde koupil v akci ultrazvukový zvlhčovač vyduchu. Vyrábí velice kvalitní jemnou mlhu, příkon je pár watů, myslím že by ho magneto utáhlo. To by asi byla cesta k experimentům s aplikací vody do sání. Problémem ale zůstává dávkování vody. Asi by byla potřeba váha vzduchu a nějaký systém vstřikování? To už bych mohl vstřikovat i benzín a karburátor vyhodit. To už je projekt pro víc lidí s nadbytkem volného času:-)
Lubor
Starý ale zajímavý článek o vstřikování vody:
http://www.allbikes.wz.cz/prisavanivody.php
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
čtv lis 05, 2009 22:26:23
od martin110r
Jj, niekde som počul o tom, že za druhej svetovej vojny nejaké nemecké lietadlá mali toto vstrekovanie vodnej hmly do valcov. A inak jazdil som na Babette aj v horúcom letnom dni, keď bol suchý vzduch, jazdil som aj v sychravom jesennom počasí, keď bola hmla a v tej hmle to ťahalo o trošku lepšie. Aj tie štarty boli akési ochotnejšie.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
ned lis 08, 2009 2:08:46
od Jenda
Někde jsem tu již o tom psal, experimentovali s tím Němci, myslím že na stihačkách Me 109. Vstřikovali do válců vodní emulzi. odpar vody sníží teplotu směsi, tedy i trochu teplotu motoru, hoření je kvalitnější a efektivnější. Efekt lepšího a klidnějšího běhu motoru za mlhy a deště je dost markantní hlavně u čtyřtaktů. Protože vozím na motorce i teploměr oleje, tak za přibližně stejné okolní teploty se mi zdá, že je to o 3 - 5 st. dolů, co ž už je dost na to, aby to bylo na chodu motoru znát. Jízda na motorce přímo v dešti už má taky vliv na to, že přesní kolo roztřikuje vodu a ta se dostává na chladící žebra válce. To pomůže taky hodně a srazí to teplotu velmi výrazně. Přímý vstřikování vody, či emlulze do válce může mít ale některý mouchy, jako například korodování válce a tak, ale to nemám ověřeno.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
úte pro 01, 2009 22:22:44
od butan
Tak jsem si dnes zase zaexperimentoval.
Vzal jsem eletrocentrálu (dvoutakt) do ní jsem zapojil watmetr z Lídlu a za něj vařič. Watmetr mi ukzuje otáčky centrály, napětí i výkon odevzdávaný motorem. Takže perfektní brzda pro testování motoru. Spotřebu jsem nastavil na cca 800W, kdy klapka v karburátoru se otevřela naplno. (je tm odstředivý regulátor) A pak jsem zkusil do sání motoru foukat mlhu ze zvlhčovače o kterém píšu v jednom z předchozích článků. Mlhy ze zvlhčovače bylo málo, motor by jí nasál tak 3krát víc.
A výsledek nula. Vůbec žádný vliv na chod motoru. Je pravda že bylo zima a vlhko. Už samo od sebe. Tak totéž možná zkusím znovu v létě, a i s větším výkonem mlhy.
Výsledek negativní, ale jsem rád že jsem ověřil objektivní metodu měření motoru, stejným způsobem půjde testovat i regulátor předstihu až ho někdo vyrobí a další zlepšováčky.
Lubor
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
úte pro 01, 2009 23:01:09
od martin110r
Nj, schválne to vyskúšaj v lete, keď bude suchý luft a teplota okolo 30°C. Teraz je to asi zbytočné, keďže ako si spomenul je zima a vlhko samo o sebe. Už sa teším na "letný" test a jeho výsledok.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
pát bře 11, 2011 11:44:15
od butan
Teď jsem na jednom motorářském fóru oběvil další trik.
Tak především, problémy s karbonem v motoru a ve ventilech dnes mají všichni uživatelé moderních aut, kde je použitá recyrkulace spalin. -ERG Nejen babetťáci. A tyhle velké motory se dají čistit i tak, že zvednete otáčky na nějaké 3000RPM a během několika minut přímo do sání (odpojený filtr) vystříkáte rozprašovačem litr destilované vody během několika minut. Prý to pomáhá. Pára se slučuje s rozpáleným uhlíkem, na generátorový plyn, a tím uhlík odstraní.
Vliv vody na zvýšení výkonu se zatím neprokázal, ale zdá se věrohodné že vodní mlha by mohla pomoci dekarbonovat hlavu motoru. V létě to určitě vyzkouším.
Lubor
Znovu jsem se zamyslel na vliv vody na zvyšování výkonu. V podstatě benzín ve vhodném poměru s vodou má podobné spalovací vlastnosti jako metanol. Zlepší se plnění, a dosáhne většího měrného výkonu motoru. Ale voda by se měla začít dávkovat teprve při plném plynu, a nesmí se usazovat na trubkách. Až bude tepleji, zopakuji i experiment s elektrocentrálou, tentokrát pod zátěží.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
pát bře 11, 2011 13:31:00
od Fajn-Tom
Se vstřikování vody do sání lítaly už letci z druhé světové, tzv.forsáž.
Hlavní efekt je v ochlazení stlačováné směsi a tím se zlepšuje tepelná účinnost motoru. Další efekt je v rozkladu vody za vysoké teploty na vodík a kyslík. Dnešní závodní auta toto používaj za učelem oddálení detonací = větší tlaky, teploty, otáčky a tedy i výkon
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
pát bře 11, 2011 14:10:34
od martin110r
Stačí čítať o pár príspevkov vyššie
.
Re: Vylepšený čistič sání
Napsal:
pát bře 11, 2011 17:18:53
od Fajn-Tom