
heslar píše:vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede
Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela
RomanR píše: Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.
RomanR píše:heslar píše:vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede
Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela
Mám zkušenost, že jeden každý zub na primárním řetězovém kolečku (u motoru) dělá rozdíl v rychlosti 4 km/hod. Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.
Na rozetě (na zadním kole) dochází ke změně rychlosti o necelý jeden kilometr při změně počtu 5 zubů. Mám to prakticky vyzkoušené. Jde to i vzájemně kombinovat. Soustava těchto převodů určuje rychlost otáčení zadního hnacího kola při určitých otáčkách motoru. Kombinace těchto převodů se volí podle váhy jezdce, náročnosti terénu, zda po rovině nebo v kopcích, a tím je možné potřeby jezdce optimalizovat. (Hergot to jsem to napsal, mohl bych jít z fleku do politiky...)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků