Výfuk hikone

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod alexandr-t » ned kvě 17, 2015 10:11:06

To záleží na parametrech motoru a převodovky. V tom pásmu kde se ti to drží do kopce máš asi největší krouťák. Taky tady mám jeden takové úsek. Serpentýny, hned dole z rovinky je ostrá pravá, kde musim brzdit asi na 30kmh, protože bych se jinak vysypal na hrbech, pak tomu udělím wot a v kopcu se to rozjede asi na 45-50, záleží na větru :lol: Ale taky je to to pásmo největšího krouťáku a de to poznat.

Když budeš dělat na ten výfuk koleno, tak je docela možný, že si posuneš pásmo výkonu někam, kam nechceš a budeš muset koleno zkrátit/prodloužit :!: Btw, jaký máš vnitřní průměr kolena?
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod pavelt74 » ned kvě 17, 2015 20:39:55

Ahoj,průměr kolena vnitřku 20mm. Původní výfuk kdyžtak posunu dozadu a udělám nastrkovací trubku,abych mohl měnit délky a nemusel to pořád vařit.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod alexandr-t » pon kvě 18, 2015 19:11:32

To je rozumný řešení. Myslíš že 20mm bude stačit? jakou máš plochu kanálu při plným otevření?
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod pavelt74 » úte kvě 19, 2015 20:19:18

Přiznám se,ale plochu kanálu jsem nepočítal i když by se to mělo a mám úpravu dle mad'arského výkresu co je tady na foru.Větší už bych dát nemohl při zachování původního tlumiče,protože bych musel uříznout vstupní závit výfuku a to se mi nechce,mám ho decela pěkný.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod pavelt74 » úte čer 02, 2015 20:07:21

Ahoj,tak jsem konečně namontoval koleno výfuku o vnitřním průměru 20mm a délce 420mm.Od válce jsem se snažil zachovat větší oblouk,než je na origo koleně.Rozhodně se zlepšil průběh motoru,jde ochotněji do otáček a kroutící moment se také nepatrně zvětšil (do kopce nevadne). Při přidání plynu je změna opravdu citelná oproti původnímu kolenu.Bohužel nemohu posoudit výkon třeba s někým kdo má výfuk Hikone. Koleno a držák ještě přijde do laku.Jinak mám ve výfuku zvětšeny díry první přepážky a v zadní koncovce vevařeny další dvě trubičky,karburátor dellorto - tryska 55 ,sání rohové s dírou navíc.
Přílohy
P1060014.JPG
P1060014.JPG (73.89 KiB) Zobrazeno 15270 krát
P1060010.JPG
P1060010.JPG (91.01 KiB) Zobrazeno 15270 krát
P1060008.JPG
P1060008.JPG (92.02 KiB) Zobrazeno 15270 krát
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod Pavel » čtv čer 04, 2015 13:12:20

Proč jsi výfuk posunoval dozadu? Neměl by se spíš posunou dopředu, aby to víc točilo?
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod alexandr-t » čtv čer 04, 2015 17:56:19

To koleno máš strašně dlouhý, 420 je zbytečně moc...
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod pavelt74 » čtv čer 04, 2015 21:55:31

Ahoj,koleno jsem měl kratší,ale připadalo mi,že do kopce to ztrácí sílu. Ani mi nejde o to,aby to hodně točilo i když se to točí pěkně,jako aby to táhlo do kopce.Nevěřil bych tomu,že to bude tak obrovský skok k lepšímu i když je koleno jenom o 2mm větší. Zkusím ho tedy ještě pokrátit a vyzkoušet. Přikládám ještě foto trubiček v koncovce výfuku. Tuším,že jeden kolega (PetrT30) má také předělané jenom to koleno. Kdyby se někomu tady podařilo s původním výfukem dosáhnout lepších výsledků,byl bych vděčný.
Přílohy
P1060018.JPG
P1060018.JPG (85.92 KiB) Zobrazeno 15229 krát
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod Pavel » pát čer 05, 2015 8:17:26

Kolínko je podle mě výrazný brzdící element. Kdo si zvětšil průměr vnitřku trubky, tak vždy pěl samou chválu, že to líp táhne. Jak vás tak všechny poslouchám, asi si také brzo nechám vyrobit tlustší kolínko výfuku. U B210 lze nechat trochu stočit tu matici výfuku, takže klidně snese i o 2-3mm tlustší trubku a normální smrtelník to ani nepozná.

Jinak já jsem také zastánce origo výfuku, i s ním se dá dosáhnout parametrů Hikone výfuku, když se ví, kde přesně navrtat díry :)

Ty dírky v koncovce jsou preventivní kvůli ucpávání karbonem. Když jsem měl jen jednu dírku, velmi často se mi tam dostala nějaká malá hrudka a Babetta jela jen na volnoběh. Osobně mám 2 dírky. Jednu zespoda vizuálně neviditelnou + tu trubičku.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod pavelt74 » pát čer 05, 2015 9:51:45

Ano,ta matice jde protočit a použít,já jsem tam dal ten vytočený kus,abych získal větší délku na posouvání výfuku.Když budeš vědět přesně délku kolene a nebudeš dál nic zkoušet,tak matice je ideální,ale musí být dost těsná okolo kolene,aby to tam neprskalo. Já jsem tam nechal to toho kusu vytočit zápich na "O" kroužek,proto tak velký průměr.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod ronin10 » pát čer 05, 2015 12:03:37

kdyby babeťáckej motor byl bez převodovky tak jako tomu je u mopedů piaggio,Garelli tak motor nic nebrzdí,takle táhne ještě pár ozub koleček a tam vykon zasadně pokulhává,motor bez převodovky se dá vytáčet na max respektive je čistě v jeho závislosti si zvolit dané unášecí otáčky,tak jako tomu je třeba u mixéru :) hold musím konstatovat že vše co je československé výroby není postavené na dokonalosti,je to to samé v porovnání soustruh made in czechslovakia kde se vřeteno roztočí pomocí motoru, převodovky a spojek, zahraniční firmy nyní vyrabějí soustruhy ale to už je taky stara zaležitost 25let kde je jen motor spojka vřeteno vše se řídí el. štávou . jako komáři byli chytří ale ne tak jako Taliáni. proto si myslím že at děláte s vejfukama pokusy jaké chcete tak je to stejně k ničemu myslím tedy na babetě hlavně - navíc rusáci nám diktovali podmínky co můžem a nemůžem vyrábět a jak proto se třeba automobilka nedostala na vyšší obsah než 1300.

Kdo chce výkon tak musí z babety sundat motor a nasadit tam nějaký jiný ,jinak rovný koleno vám ani za nic na světe nezvedne výkon motoru.
Jediné co zvyhne výkon je výbrus a to sice ten poslední případně dát válec z 80tky :D ale na to mnoho skůtrařů dojelo padesátková klikovka to neustála.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod alexandr-t » pát čer 05, 2015 14:17:14

Dovolim si oponovat,prevodovka je vyhoda jako prase. A pokud vis aspon neco malo o konstrukci 2t motoru,tak vyfuk je zasadni vec! Sam mam za sebou kombinace origo vyfuk i koleno, origo vyfuk bez tlumici vlozky, hikone s origo kolenem a hikone s velkym kolenem a rozdily jsou hodne markantni!
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod ronin10 » pát čer 05, 2015 17:06:09

výfuk pomůže na vzhled určitě ,na výkon pomůžou pouze svody vyfukoveho potrubí tj zakroucený na 2t či obecně vozidel s karburatorem. ale to jen za předpokladu že máš čerstvý koníky pokud máš 200koní ale 150 už jich po čase umřelo tak můžeš laborovat s čím chceš a je to na p..č..ku,jako první předpoklad musíš na babettě udělat motor tj. klikovka vybrus ložiska sání atd. pokud to vytahneš ze stodoly kde to nejakou kompres má ale píst ti ve válci líce jako šul.n v gumáku tak ti nepomůže ani svěcenej výfuk,a pak taky záleží velice na kvalitě vyměněných dílů a vyvážené klikovce ale i tak můžu směle tvrdit že italy to měly s mopedama promakanější v dobách éry b207,210. na to že babča 210 je dvourychlostní s převodovkou na motoru a piaggio bez variatoru jezdi líp tišejc a se spotřebou uctihodných do 1.5l ale je to hlavně v tom že netáhne sebou brzdu (převodovku) kdyby si měl mixér s převodovkou na jednu rychlost tak bys toho moc nerozmixoval nýbrž tak pohladil po holé prde..i. leda že by to byl mixér s výkonem nad 2000w neli na 380v to by bylo jiné kafé ale ja se bavím spíše o mopedech o 50ccm ,na silničních mašinách těžké kubatury už je převodovka jasná věc protože ten motor má výkon takovej že tu převodovku ani nepozná, i stará číza 350 je uplně o něčem jiným. nejsem zaujatý vůči babettam ale můžu v domě srovnávat jawu 207 jednorychlost a piaggio ciao jednorychlost bez variatoru čiže spojka a řemen nic víc,////babetta spojka,převodovka a převod řetězem na kolo. rozdíl je opravdu markantní. když udělám b207 do síly převodama tak sice vyjedu krasně kopec ale nepojedu víc jak 30km/h, když do rychla tak budu uhanět jako střela po rozjetí ale rozjezdy a kopce budou utrpením, piaggio moped motor bez uprav klasicky vyfuk kopec ani nepozná ve výkonu a směle si to frčí s absolutní lehkostí a bez vibrací přez 60km/h ok v kopci pokulhava kolem 50-60 o tom se přít nebudu. a to je onen rozdíl.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod alexandr-t » pát čer 05, 2015 19:00:42

Zřejmě nechápeš co sem schtěl sdělit. Jde o to, že u 2t motoru je správně naladěný výfuk zásadní věc. Pokud motor uškrtíš tenkým kolenem a ještě k tomu mu uděláš malou expanzní komoru, bude to prostě o ničem. Neřešme časování, to bysme se dostali uplně někam jinam.

Babetta je zrovna na výfuku uškrcená schválně. Je to jenom proto, aby splňovala limit rychlosti 45km/h a výrobce vyhověl legislativě. Schválně na tom tvým piaggiu změř průměr výfukovýho kolene, uvidíš že je o dost silnější. Další restrikce je koleno zasunutý 15cm do výfuku, zase sme u té legislativy. Ono kdys na tom piaggiu sundal hlavu a podíval sem jaký má kanály a přefuky a podíval ses do babetty, tak uvidíš další důvod. Další výhodu v podobě sání do kliky ani řešit nebudu...

Pokud pořád nechápeš co mám na mysli, tak už nevim jak jinak to napsat.
Jen tak mimochodem, jels někdy na babettě s tímhle výfukem?
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: Výfuk hikone

Příspěvekod ronin10 » pát čer 05, 2015 21:24:52

první odstavec chápu a plně souhlasím,nicméně ono piaggio je taktéž kvůli legislativě udělané do 45km/h ,čili se víceméně bavím o orig. dílech z kterých byli tyto stroje sestaveny. ono více méně když bys vybrousil tu slitinu z válce ve vyfuk kanálku na větší průměr tak by to zas bylo o něčem jiným,na b206 mofa pro německý trh dávali restrikci aby jela jen 25km/h po vytažení jezdila jako naše b207 čili do 40km/h,ale u piaggia je vidět prostě to že i moto v zakladu dosahne rychlosti mnohem vetsi i síly.babeta má trubku 20mm a piaggio 24mm v tom máš recht, nevim nemyslim si ze kdybys probrousil vyfuk kanal a hodil širší koleno že by se něco zasadně zlepšilo to bys musel vylepsit sání karbec trisky a nakonec bys byl na onech 4litrech co tu nekteri píší že jim babetta žere,otazka zni co udelat proto aby jezdila jako vítr do kopce i na rovine tak jako ono piaggio ale zas je to rýpáni a onen tuning kdežto na piaggiu mas vše zaklad a nemusis do toho rypnout. jinak máš recht s vejfukama na 2t to ano ale poznas to zas jen u jinych stroju nez je babetta osobne jsem mel moznost jezdit na babetta 210, piaggiu bravo(s variatorem) a ciao bez variatoru s vyfukem hicone rychlost se zvedla o cca 10km/h u obou strojů ale i spotřeba a hluk. ale na babetě 210 to nebylo tak markantní spíš spotřeba se zvedla a to bylo vše vyčištěné s vybornou kompresí.
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

PředchozíDalší

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků