Stránka 1 z 1

Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 10:56:51
od Pionier201
Chcem sa spitat chcem si dat na babettu 207 tachometer z bycikla a chcem sa spitat kde mam tachometer umiesntit kde by to bolo najlepsie. a nevadi ze ten snimac co je na vidlici ze je odperovana ci to nebude vadit.

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 15:36:50
od Citr0nik
no ja som to riesil a vadi to .. kedze vydla stoji a koleso ja na pruzinach .. takze onicom .. potom som rozmyslal o zadnom kolese .. :) ae akosika som to nezprevadzkoval.. :?

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 18:16:59
od PetrT30
Normálně jsem senzor dal na tyčku co drží blatník a magnet na drát. Nevidím v tom problém.
Kalibroval jsem to dle GPS a ne podle palců (obvodu kola)

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 18:19:44
od Citr0nik
jaaj no jasne to som akosika pozabudol ze drziak ide z kolesom .. :) jasnee zajtra to tam dam .. :) a kalibracia .. to nastavim :) dik za radu :)

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 20:48:45
od butan
Já doporučuji zadní kolo. Můžeš měřit otáčky i při protáčení na stojanu, menší rušení od svíčky.
Snímač mám na krytu řetězu.
Lubor

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 21:46:36
od Pionier201
Ked dozadu to by sa museli nadletovat kable ale na ten blatnik to je dobry napad to ma nepadlo a stim kalibrovanim to treba zmerat cely priemer kolesa alebo len rafku na tom plane je to tak debilne nakreslene.dakujem

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2011 2:33:05
od hugo
Treba zmerat cely priemer kolesa. Keby si nebol lenivy a pouzil vyhladavanie nestacil by si sa cudovat kolko toho tu o tejto problematike najdes.
A prosim ta, je mi jedno ze napises spýtat sa s makkým i ako spitat, aj keď to vyzera ako past na oko. Ale bicykel sa pise presne opacne ako si to tu napisal. Nejde iba o pravopis, ale ked pomenis makke i a ypsilony vyhladavac napriklad sa moze zblaznit a nenajde co chces len preto, ze ty si v skole na to kaslal.
Takze este raz, je tu toho spusta, len hladat treba. Skus zadat do vyhladavaca napr take cyklotacho a budes prekvapeny

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2011 9:15:19
od butan
Pionier201 píše:Ked dozadu to by sa museli nadletovat kable

Od doby kdy jsem zjistil že kulatý kablík od tachometru není stíněný, ale "maskovaná" obyčejná dvolinka, u každého cyklotacho automaticky vymněňuji původní kablík za nový stíněný.
Lubor

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2011 10:23:56
od kopr
Já použil odrušenou svíčku, cyklotacho značky SIGMA a šlape to bez problémů i na předním kole.

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: stř kvě 08, 2013 23:11:51
od colcino
trošku to oživím, koupil jsem něajakej z aukra za pár peněz jenže ten i po nastaveení ukazuje odchylky až 10 km a to mám vše odrušeno. Neháže to kraviny jako když není odruená faja, prostě to chce kalibrovat. Máte někdo tušáka jak???

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: čtv kvě 09, 2013 7:27:43
od DRN
obvod kola máš nastavený přesně a stejně to kecá? ještě si můžeš pohrát s mezerou mezi magnetem a snímačem

Re: Byciklovy tachometer

PříspěvekNapsal: čtv pro 31, 2020 2:31:36
od RomanR
colcino píše:trošku to oživím, koupil jsem něajakej z aukra za pár peněz jenže ten i po nastaveení ukazuje odchylky až 10 km a to mám vše odrušeno. Neháže to kraviny jako když není odruená faja, prostě to chce kalibrovat. Máte někdo tušáka jak???

Obvod kola, tedy přesněji délka stopy kola na jednu otočku o 360 st., zatíženého jezdcem a správně nahuštěného (ne jezdce ale pneumatiky) se musí zadat do cyklocomputeru co nejpřesněji.
Změřit obvod pneu bez zatížení jezdcem poskytne nepřesné údaje. Proto i údaje o rychlosti jízdy budou nepřesné.
Takže: Nahustit kolo na obvyklý tlak, nastavit měřící (zpravidla přední) kolo mopeda např. ventilkem co nejblíže k zemi, u něho na zemi udělat značku, nasednout na mopeda, popojet bez nadlehčování jezdce jednu otáčku kola, zastavit přesně ve stejné poloze ventilku k zemi, jako byla poloha výchozí, udělat značku a pak změřit délku ujeté stopy po jedné ujeté otáčce kola. Tento údaj, dle návodu zadat buď v cm nebo palcích do cyklocomputeru a měl by pak už měřit naprosto přesně. Pokud přesný nebude, reklamovat.