od Fajn-Tom » ned črc 31, 2011 9:39:10
Princip přívěry spočívá v tom, že snižuje horní hranu výfukového kanálu a zmenšuje tím jeho časovaní, takže ve válci je jiný průběh tlaků. Je hodně druhů konstrukcí (Yamaha YPVS s válcovou přívěrou, Honda RC-Valve, Rotax RAVE, Suzuki AETC) ale všechny mají společného to, že jsou co nejblíže k výfukovému kanálu. Při zavřeném stavu jsou skoro zároveň s vnitřní stěnou válce.
Ovládání může být mechanické odstředivou silou, přetlakem ve výfuku, servomotorkem. A ovladání je řízeno otáčkamy motoru.
Takže to co je v tom odkazu, mi moc funkční nepříjde. Horní hranu kanálu to nesnižuje, ovladání v závislosti na otáčkách taky není a navíc zavřená klapka může působyt jako protikužel ve výfuku, takže zvuková vlna se odrazí od ní a vrátí se do válce dřív než má. Připomíná mi to spíš výfukovou přívěru co se používá u dnešních 4T motorek.
Na výrobu je přívěra strašně složiná a jako jednodušší systém mi příjde připojování přídavných výfukových kanálu (jejich horní hrana by musela být nad hranou výf. kanálu a ve výsledku by se dosáhlo podobného výsledku jako s přívěrou). Nebo výroba pomocné rezonanční komory a jeji připojování v nízkých otáčkách, sice to nemá nic společného s přívěrou, ale na výrobu jednoduché a v nízkých otáčkách to pomáhá.