přívěra výfuku

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

přívěra výfuku

Příspěvekod skacel99 » ned črc 31, 2011 8:24:26

zdravím.chtěl bych se zeptat,jestli to tu už někdo řešil.Do cela nad tím začínám bádat,ale moc informací jsem nepochytal.Většinou,že je ovládaná elektorincky přes servo,což mi přijde pasé.Ale zaujalo mě toto: http://aukro.cz/babetta-210-upraveny-set-i1741831337.html má tam obyč klapku,ovládanou lankem a asi přes plyn to vypadá. Co jsem ale četl o přívěrách,ideálně by měla být hned za válcem a měl by to být spíš vybraný válec,který se otáčí a z kruhového průřezu výfuku dělá oválný,co nejblíže k výfukovýmu kanálu. Co si o tom myslíte?
skacel99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned bře 13, 2011 12:55:32

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod Fajn-Tom » ned črc 31, 2011 9:39:10

Princip přívěry spočívá v tom, že snižuje horní hranu výfukového kanálu a zmenšuje tím jeho časovaní, takže ve válci je jiný průběh tlaků. Je hodně druhů konstrukcí (Yamaha YPVS s válcovou přívěrou, Honda RC-Valve, Rotax RAVE, Suzuki AETC) ale všechny mají společného to, že jsou co nejblíže k výfukovému kanálu. Při zavřeném stavu jsou skoro zároveň s vnitřní stěnou válce.
Ovládání může být mechanické odstředivou silou, přetlakem ve výfuku, servomotorkem. A ovladání je řízeno otáčkamy motoru.

Takže to co je v tom odkazu, mi moc funkční nepříjde. Horní hranu kanálu to nesnižuje, ovladání v závislosti na otáčkách taky není a navíc zavřená klapka může působyt jako protikužel ve výfuku, takže zvuková vlna se odrazí od ní a vrátí se do válce dřív než má. Připomíná mi to spíš výfukovou přívěru co se používá u dnešních 4T motorek.

Na výrobu je přívěra strašně složiná a jako jednodušší systém mi příjde připojování přídavných výfukových kanálu (jejich horní hrana by musela být nad hranou výf. kanálu a ve výsledku by se dosáhlo podobného výsledku jako s přívěrou). Nebo výroba pomocné rezonanční komory a jeji připojování v nízkých otáčkách, sice to nemá nic společného s přívěrou, ale na výrobu jednoduché a v nízkých otáčkách to pomáhá.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod skacel99 » ned črc 31, 2011 11:24:23

takže co jsem pochopil,tak se na to vykašlat...ale stejnak,jak by se to dalo ovládat u babetty,aby to bylo v závislosti na otáčkách? nějakej snímač otáček a elektricky přes servo?
skacel99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned bře 13, 2011 12:55:32

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod Fajn-Tom » ned črc 31, 2011 11:40:26

snímáč otáček na babettě už je, takže jen mikroprocesor který v závislosti na otáčkách bude přívěru ovládat. Pro někoho kdo se v elektronice vyzná a umí mikroprocesor naprogramovat to není žádný problém. Kdyby to někdo chtěl zkusit, tak mam v počítači nějaké podklady na výrobu.

Je to něco podobného jako řízení předstihnu, jen se v závislosti na otáčkách nebude měnit předstih, ale natáčet servomotorek
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod butan » úte srp 02, 2011 11:44:17

Fajn-tome, můžeš ty podklady poskytnout?
Dávat nějakpu součástku do těsné blízkosti pístu rozhodně nemíním, snižování výfukového kanálu nepovažuji za reálné, ale jak jsem psal v http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=4&t=1774
Zkusil bych zasouvat nějaký plíšek do zářezu v trubce na konci výfuku, popřípadě ve spojovací přírubě mezi válcem a tlumičem. Máš fotky nějakého originálního řešení? Stačí aby to mělo 2 pracovní polohy? Pak by asi šly k ovládání použít "serva" pro zamykání dveří, z vrakáče. Ale ani bowden vytažený na řídítka mne neodrazuje.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod Fajn-Tom » úte srp 02, 2011 12:40:54

jsou to dvě bakalářské práce http://www.ulozto.cz/9857608/2t-uprava-rar tam najdeš odpovědi
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod Fajn-Tom » pon srp 08, 2011 16:17:34

Tak mi to nedalo a něco jsem zkusil. Vzal jsem kus plechu a udělal do něj otvor kruhové úseče. Tento plech jsem vložil mezi koleno a válec tak aby kruhová useč směrovala z hlavě. Omezil jsem tím průchodnost svodu o 1/4. Výsledek žádný, motorka jede stejně. Nejspíš to bude tím, že mam svod průměru 29mm a je tak na muj válec předimenzovaný, na sériovém motoru to může mít nějaké změny. Chtěl jsem zkusit udělat otvor tvaru půl kruhu a omezit tak 1/2, ale začalo pršet, takže možná jindy.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: přívěra výfuku

Příspěvekod letave » pon srp 08, 2011 22:15:43

Chci se zeptat když už se tu něco takového řeší mám výfuk Hikone u kterého mám místo tlumiče jenom 15cm dlouhou trubičku menčího pruměru co na konec ní dát příklopku Aby se zvýšil tlak ve válci myslím že u tak malého obsahu by to mohlo mít celkem razantní vliv na spotřebu myslím tím dolu.
letave
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 19, 2011 19:20:35


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků