Chladíme motory

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Chladíme motory

Příspěvekod Pajavlk » pát čer 22, 2007 8:35:23

Přehřívání našich vzduchem chlazených motorů trápí kde koho tak se podiváme co se s tím dá udělat ..jezdil sem dost po městě takže sem taky řešil problém se zahříváním, stačej na to dva hliníkové plechy, které fungují jako proudnice u parních lokomotiv, směřují všechen proudící vzduch okolo předního kola na válec. Můžu potvrdit že to opravdu fungovalo a přehřívání ustalo. Největší stínění dělá přední kolo a jeho blatník, tahle vychytávka bere všechen vzduch co přední kolo obtejká a směřuje ho přímo na válec proto plechy musí být tak dlouhé aby účinně směrovali vzduch který letí okolo předního kola..je to rychlé jednoduché efektivní

Obrázek

ještě v detailu

Obrázek
Pajavlk
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv čer 14, 2007 6:17:28

Příspěvekod vlamir » pát čer 22, 2007 8:41:29

napad dobry, ale mne sa nepaci vzlad.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pajavlk » pát čer 22, 2007 8:45:09

vlamir píše:napad dobry, ale mne sa nepaci vzlad.


bohužel jinak to nejde a kdyby snad někdo chtěl zkoušet větráčky z PC a tak tak to taky nefunguje vyzkoušeno :D
Pajavlk
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv čer 14, 2007 6:17:28

Příspěvekod vlamir » pát čer 22, 2007 8:55:15

ja chodim na ryby a hryby na bete a ked som pouzival M2T olej, tak ak som siel do dlheho kopca, tak sa jej stalo, ked bolo horuco, ze je sem tam cvaklo. musel som tak hodinu a pol pockat a ist dalej. poradil mi jeden predajca olej repsol a od vtedy sa mi to este nestalo. ten stary olej maze len do urcitej teploty a ked ho zohrejes viac, tak ho cvakne. to je moj vylepseny chladic.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pajavlk » pát čer 22, 2007 9:04:20

vlamir píše:ja chodim na ryby a hryby na bete a ked som pouzival M2T olej, tak ak som siel do dlheho kopca, tak sa jej stalo, ked bolo horuco, ze je sem tam cvaklo. musel som tak hodinu a pol pockat a ist dalej. poradil mi jeden predajca olej repsol a od vtedy sa mi to este nestalo. ten stary olej maze len do urcitej teploty a ked ho zohrejes viac, tak ho cvakne. to je moj vylepseny chladic.


a potom co si to přidřel, opravil si to nebo na tom jezdíš dál ? :shock:
Pajavlk
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv čer 14, 2007 6:17:28

Příspěvekod vlamir » pát čer 22, 2007 9:15:33

nomalne isla dalej. vies ja som to az tak na tvrdo nepridrel, akosom pocuval motor a to som siel na jednotke uz dlho, prestal sa mi pacit a strati uplne tach, tak som zastal a motor hned sam zdochol. preto sa asi, ked vychladol pohol dalej bez poruchy. stalo sa mi to viacej krat a beta bezi dalej.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod vlamir » pát čer 22, 2007 9:19:42

chodim na huby a kto to pozna okolo Zvolena, vie, ze ked ides na Michalkovu, tak ides do kopca asi 5 km a viac ej na jednotke ako na dvojke.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Pajavlk » pát čer 22, 2007 9:20:55

vlamir píše:nomalne isla dalej. vies ja som to az tak na tvrdo nepridrel, akosom pocuval motor a to som siel na jednotke uz dlho, prestal sa mi pacit a strati uplne tach, tak som zastal a motor hned sam zdochol. preto sa asi, ked vychladol pohol dalej bez poruchy. stalo sa mi to viacej krat a beta bezi dalej.


hlavně ji nikdy nenech až do zadření, jakmile ostatní motor zadřete, musí!!!!!! se sundat válec a vybrousit prasátka, když tohle neuděláte a potom po zadření ses tím jezdí dál tak je to časovaná bomba a může vám jít klidně o život tak bacha na to ... :!:
Pajavlk
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv čer 14, 2007 6:17:28

Příspěvekod igoreva » pát čer 22, 2007 10:20:16

Ten náporový chladič je OK ale účinne pracuje len vo väčších rýchlostiach.
Pri jazde do kopca na jednotke keď vytáčam motor a vlečiem sa len 8 až 10 km_h. tak mi veľmi nepomôže.
A práve vtedy by som potreboval intenzívnejšie chladiť a merať teplotu.
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Chladíme motory

Příspěvekod pENA » stř črc 11, 2007 2:26:39

zajímavej nápad můžem to vyzkoušet mě se z toho mýho stroje i kouří tak to snad pomůže
pENA
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: pát črc 06, 2007 17:42:51

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Mr.babetta » stř črc 11, 2007 21:44:08

pENA píše:zajímavej nápad můžem to vyzkoušet mě se z toho mýho stroje i kouří tak to snad pomůže


Pena já myslim že to neni jen tvůj případ.........bacha na to.Jinak doufám že to tam nechceš udělat že ne? dyt by to vypadalo hrozně
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Re: Chladíme motory

Příspěvekod pENA » čtv črc 12, 2007 15:13:59

Mr.babetta píše:
pENA píše:zajímavej nápad můžem to vyzkoušet mě se z toho mýho stroje i kouří tak to snad pomůže


Pena já myslim že to neni jen tvůj případ.........bacha na to.Jinak doufám že to tam nechceš udělat že ne? dyt by to vypadalo hrozně


Možná by to hrozně vypadalo ale líp chladilo a to je důležitější pro mě
pENA
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: pát črc 06, 2007 17:42:51

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Mr.babetta » čtv črc 12, 2007 21:19:34

pENA píše:
Mr.babetta píše:
pENA píše:zajímavej nápad můžem to vyzkoušet mě se z toho mýho stroje i kouří tak to snad pomůže


Pena já myslim že to neni jen tvůj případ.........bacha na to.Jinak doufám že to tam nechceš udělat že ne? dyt by to vypadalo hrozně


Možná by to hrozně vypadalo ale líp chladilo a to je důležitější pro mě


ty vole,že se ti kouřilo od motoru když si mě přivez před barák je normální,mě to taky takhle dřív kouřilo,prostě se to hřeje no,ale jen tak se to nezadře podle mě.....
Babetta 210,1988.přes 21380 km,modro-zelená metalíza. Druhá 210,44317 km,......konečne mám nastříkáno....tedka ještě čeká menší oživovací kůra motoru a pak se jedéééééééééé
Mr.babetta
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 155
Registrován: ned čer 10, 2007 22:25:47

Příspěvekod avar » ned srp 05, 2007 16:48:58

Existujú aj iné metódy pre zníženie prehrievania motora, či zlepšenie chladenia aj keď možno vyžadujú trošku väčšiu profesionalitu, ale na babeťáckom motore ich zatiaľ nemám odskúšané. Ak sa nájde čas, tak možno neskôr.
Zatiaľ aspoň tip na jednoduché meranie teploty. V predajniach s vykurovacou technikou je možné občas zakúpiť ako ND ku kotlom či výmenníkom kapilárne teplomery s rozsahom obvykle do 120 stupňov Celzia. Nepotrebujú prívod el. prúdu, Bývajú dostatočne presné, montáž je pomerne jednoduchá a cena je prijateľná. Dve tri stovky. Taktiež sa samozrejme dajú získať zo starých vykurovacích kotlov, najmä plynových.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod LADAIII » ned bře 23, 2008 9:51:12

Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků