Stránka 2 z 4

Re:

PříspěvekNapsal: ned srp 02, 2009 10:40:00
od xingisx
LADAIII píše:Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..


S tím souhlasím. Dokonce jsem dělal test a rozdíl je poznat velice znatelně. Babetta je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele. Pro správnou funkci je však důležité dodržovat čistotu. Jezdím velice náročný terén a nikdy jsem s chlazením provlém neměl.

Re: Re:

PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 11:33:34
od avar
xingisx píše:
LADAIII píše:Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..


S tím souhlasím. Dokonce jsem dělal test a rozdíl je poznat velice znatelně. Babetta je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele. Pro správnou funkci je však důležité dodržovat čistotu. Jezdím velice náročný terén a nikdy jsem s chlazením provlém neměl.


chlapci to by ste mali vysvetlit vsetkym tym co uz babetu zadreli a pridreli. najlepsie by to bolo vysvetlovat v dobe ked sa to stalo. tu odpoved by som si celkom rad vypocul.
je pravda ze B210 ma uz rebra o dost vacsie a chladenie ucinnejsie. zeby to bolo tym ze aj B 207 ako pisete: je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele, alebo preto ze casy sa menia a je v poriadku priznat co cas ukazal, ze sa niekto pri konstruovani motora predsa len mozno obcas trocha sekol. nik nie je neomylny, ani konstrukteri babetty
babetta motor bol stavany pre urcity typ prevadzky, tak aby splnil urcite poziadavky na spotrebu, hlucnost, zivotnost, atd., aby sa zmestil do urcitej ceny, bol vhodny pre velkoseriovu vyroby vtedajsej doby a bohvienaco este musel byt brany zretel. a to nemusi kazdemu vyhovovat.
z vlastnej skusenosti mozem povedat ze je na tychto motoroch co dorabat a upravovat ak chceme vyuzit potencial, ktory tento motor ma a odstranit hoci aj len veci, ktore su na nom od vyroby odflaknute, ci nedotiahnute do konca. a tym nemam este na mysli nejake speci upravy ci ladenie pre zvysenie vykonu....
to ze pre niekoho je chladenie tohto motora dostatocne znamena len to, ze je to pren dostatocne. nic viac. co staci jednemu, nemusi stacit inemu. mozno pouziva babcu v inom rezime, v inych podmienkach, inak ju zatazuje a pod.
z vlastnej skusenosti viem ze existuju aj omnoho horsie podmienky pre tepelne namahanie vzduchom chladeneho dvojtaktu ako je kopcovity teren. cistota rebier je samozrejmy predpoklad. dost pomoze aj dekarbonizacia spalovacieho priestoru, ci vhodne volena sviecka.... ale ak ideme plne nalozeni vo vyse 30 stupnovych horucavach v prehustenej mestskej premavke slimacim tempom, kde kazdych par metrov stojime, alebo sa vlecieme podobne nalozeni nekonecnou madarskou, alebo hoci aj slovenskou rovinou kilometre s vetrom v chrbte... no privitali by sme kazdy milimetrik o ktory by boli chladiace rebra vacsie. ...a radsej ani nebudem spominat vsetkych tych bohov na adresu ludi, ktori su presvedceni ze vyrobca dal nasmu motoru dostatocne chladenie. ked zacujeme ze sa nam od valca zacina ozyvat znamy zvonivy zvuk

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: stř dub 28, 2010 11:23:19
od Aaron
Nápad se směrováním vzduchu pro chlazení válce se mi líbí.Hliníkové plechy na usměrnění vzduchu
bych raději nepoužil(nebezpečí ůrazu),lepší použít plastové naběráky vzduchu.

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: pon črc 26, 2010 12:53:58
od Bzuk
[img]<script%20src='http://img294.imageshack.us/shareable/?i=snmek381.jpg&p=tl'%20type='text/javascript'></script><noscript>[IMG]http://a.imageshack.us/img294/7255/snmek381.jpg[/img]</noscript>[/img][img]<script%20src='http://img714.imageshack.us/shareable/?i=snmek369.jpg&p=tl'%20type='text/javascript'></script><noscript>[IMG]http://a.imageshack.us/img714/8507/snmek369.jpg[/img]</noscript>[/img]


Já sem to zkusil takhle přidal sem tam přídavný chladič ze starého monitoru popravdě můžu říct ze jeto do cela dobrý zlepšení, Bába se zase tak nepřehřívá a můžu jet i větší dálky bez pauzy, třeba před tím sem jel kolem 15km a dělal sem raději pauzu tak na patnáct minut a teď bez problémů jedu kolem 30km a pak teprve dělám pauzu.
Tak pětkrát do roka jezdím do na chalupu krerá je daleko 75km a dělám jenom dvě pauzy, ale stejně přemýšlím o tom jak udělat nějaký lapač vzduchu přímo na hlavu. :lol:

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: pon črc 26, 2010 16:15:54
od Ajo
myslíš niečo takéto?
200801011747061.jpg
200801011747061.jpg (27.04 KiB) Zobrazeno 13881 krát
to nie je na mojej babette akurát som našiel fotku v pc

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: úte črc 27, 2010 11:14:48
od Bzuk
Jo přesně tak akorát bych to chtěl udělat z nějakého odolného plastu aby to alespoň trošku vypadalo. Včera sem se byl s kámošem projet na Bábě a najeli jsme okolo 80km je fakt že se není čemu divit že se to bábě nelíbilo není na takovou zátěž stavěná, ale ať mi nikdo neříká že by takováhle blbost nepomohla, podle mě to musí být o dost lepší.
Já už nějaký nápad mam jak by to asi mělo vypadat tak až to bude hotový tak dám foto :mrgreen:

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: úte črc 27, 2010 12:27:51
od Ajo
alebo z nerez plechu alebo hliníkového a potom ho vyleštiť :D

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: stř srp 04, 2010 15:08:38
od Bzuk
Kód: Vybrat vše
http://a.imageshack.us/img291/1462/snmek008y.jpg


Tak sem se nechal inspirovat tak snad to pomůže, ale raději sem to udělal sundavací kvůli tomu až budu jezdit v zimě tak aby to zase nechladilo moc :mrgreen:

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: čtv srp 05, 2010 6:40:21
od milda
Nepadají ti ty plechy náporem vzduchu a vibracemi motoru? Máš je na hlavě něčím zajištěné nebo jen tak nasazené ?

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: čtv srp 05, 2010 9:16:09
od Bzuk
Ne nepadají ze spoda sem to provrtal a dal sem tak šroubek s perkovou podloškou, v čéra sem to byl projet a je to o dost lepší, příští měsíc si koupím ještě teploměr a přidělám ho někam k válci a s kusým pojez se sundanými a nandanými plechy a sem docela zvědavý jaký bude teplotní rozdíl. :D

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: čtv srp 05, 2010 13:57:58
od rosacz
docela staci kdyz je chladic cisty a pouzivate kvalitni olej.treba nejaky divinol.to staci uplne bohate.este se mi nestalo ze by se babetta nejak prehrala a to mam 228

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: pon srp 09, 2010 0:33:57
od Matrix
Taky by mě zajímalo podle čeho usuzuješ že je to s tím chladičem lepší ????

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: stř srp 11, 2010 12:46:40
od Bzuk
Tak ty plechy sou jasný to je k usměrnění proudu vzduchu a to přidané žebrování, co si aspoň myslím já tak jeto zase o něco víc materiálu k odběru tepla právě proto ještě čekám až my pošlou ten teploměr a že to zkusím všechno sundat a pojedu 15 km a potom to zase nandám a ujedu zase 15 km a sem docela zvědavý jaký bude teplotní rozdíl

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: stř srp 11, 2010 12:52:21
od Bzuk
Kdyby náhodou si někdo chtěl udělat usměrnění vzduchu k chladiči , z plechu nebo i plastu tak sem to nakreslil jak to má vypadat ať to nemusíte už měřit je to nachlup přený přesně podle toho jsem si to taky dělal

Obrázek

Re: Chladíme motory

PříspěvekNapsal: ned pro 19, 2010 14:40:39
od Jojo.Sitko
Zdar, docela mě zajima ten teplotni rozdil, už si to měřil?