Stránka 2 z 6

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon srp 16, 2010 12:33:57
od Bzuk
Rozetu mam 51 zubů a pastorek 13, ale asi půjdu do 47 zubů rozety

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon srp 16, 2010 23:45:23
od Waverley
Před nedávnem jsem měnil převod na 14/51.
Rozetu chci nechat origo, mám rád, když táhne :) I když... vážím něco kolem 55kg :roll:

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 01, 2011 15:48:23
od Dave842
Ahoj, mám dotaz. Chtěl bych měnit převod z 12/asi 51 (originál převod). Jezdím i kopce a vážím 85 Kg. Myslíte, že kdybych tam dal třeba 13 pastorek tak to pojede dobře? A kdybych k tomu později přidal i 47z rozetu jelo by to i do kopce? :) Díky (Babetta 210)

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 01, 2011 15:57:04
od milda
Originální převod je 13/51. Já jsem si dal 14/51 a jsem spokojený. Maximální rychlost se sice nějak moc nezvýšila (cca o 5 km/h), ale zato se slyšitelně snížily otáčky motoru při běžné cestovní rychlosti. Vážím přes 85 kg a jezdím i do kopců, a nemám problém. Dokonce mám pocit že je to lepší než z původním převodem protože babetta ochotněji podřazuje. Takže převod 14/51 mohu jen doporučit, pokud jde o rozetu 47 zubů, nemám s tím osobní zkušenosti, ale viděl bych to tak na rovinky, do kopců už ne.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 01, 2011 15:59:31
od Dave842
Tak moc díky. Koupím teda 14z. Sem se díval a stojí úplně stejně, takže žádnej rozdíl. Ještě se zeptám, jestli je lepší měniť i řetěz. Nevím po jaké době by se měl asi vyměnit.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 01, 2011 16:54:09
od milda
Pokud ten řetěz není doslova zánovní, tak bych ho vyměnil taky, vytahaný řetěz ti na novém pastorku nebude sedět. Ideální je vyměnit celou řetězovou sadu najednou, tedy i s rozetou, ale záleží jak moc je rozeta opotřebená a jak moc jsi nucen šetřit. Rozeta se opotřebovává nejpomaleji, takže to není tak kritické jako řetěz. Rěkněme že pokud má babetta najeto míň než 10 000 km, tak by stará rozeta nevadila.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 01, 2011 17:03:41
od Dave842
Tak to v pohodě, má málo přes 5000 km. Právě nevím, jestli se do té doby někdy měnil řetěz, takže radši vyměním. Díky :)

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 01, 2011 17:09:38
od milda
Když už to budeš kupovat najednou, tak si ještě v obchodě hned vyzkoušej, jak ti nový řetěz zapadá do zubů na pastorku. Pastorky z druhovýroby mají různou kvalitu, už jsem zažil že jsem zbrusu nový pastorek musel ubírat pilníkem :(

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: stř bře 02, 2011 13:17:38
od heslar
B210 s 35 rozetou.... byvam na rovinnach takze nadherne sa mi to hodi. Ale aj do kopcov na jednotke dobre taha. A po rovinke 60..... samozrejme s dalsimi upravami.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 12:28:21
od Dave842
Tak jsem vyměnil převod na 14/51. Koupil jsem všechno najednou, když už, tak pořádně :D . Všecko do sebe hezky zapadá. Sice kopce, který to jezdilo na 2 už jezdí na 1, ale furt je to dobrý. Maximálka se žvýšila na 50 km/h. Možná by jela i víc, ale už to dost řvalo, tak jsem nechal těch 50 :) . Nevím, jestli to teda má spojitost s převodem, ale měnil jsem rozběhový spojky (byly strašně velký, tak jsem je musel brousit) a od té doby je buben po delší jízdě hodně horkej. To musí být jedině prokluzování, ale proč? Když to dělalo před tím, tak jsem chápal ojetý spojky, ale proč teď?

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte bře 15, 2011 21:01:02
od heslar
Dave842 píše:Tak jsem vyměnil převod na 14/51. Koupil jsem všechno najednou, když už, tak pořádně :D . Všecko do sebe hezky zapadá. Sice kopce, který to jezdilo na 2 už jezdí na 1, ale furt je to dobrý. Maximálka se žvýšila na 50 km/h. Možná by jela i víc, ale už to dost řvalo, tak jsem nechal těch 50 :) . Nevím, jestli to teda má spojitost s převodem, ale měnil jsem rozběhový spojky (byly strašně velký, tak jsem je musel brousit) a od té doby je buben po delší jízdě hodně horkej. To musí být jedině prokluzování, ale proč? Když to dělalo před tím, tak jsem chápal ojetý spojky, ale proč teď?


Pozri si tému Spojkove pruziny a spojkovy mechanizmus na srane 1 je obrazok ktory ti dokazuje to ze aj ked mas sice zaradenu dvoju tak jednotkove celuste su stale zaseknute a teda pracuju. Teda ak mas teply bubon tak hladaj problem tam. Mna napada akurat este raz sakra dobre zdrsnit jednotkove (rozbehove) celuste (popripade spravit do nich par drazok) a zdrsnit a odmastit bubon... (potom pozor kym sa ti spojky nanovo zabehnu tak to chvilku trva a nesprava sa to hned OK ale az po dlhsej dobe)

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: čtv bře 17, 2011 16:53:24
od milda
Heslar má pravdu, rozběhová spojka je za jízdy stále v záběru, i když jedeš na dvojku, takže přehřívání bubnu je způsobeno prokluzováním. Píšeš že jsi nové čelisti brousil, možná teď nemají přesný tvar, nesedí a prokluzujou. To by se mělo časem zlepšovat, pokud ovšem třecí vrstva není nějaká nekvalitní, což se u čelistí z druhovýroby může stát. Tam je každá rada drahá, buď koupit nové jinde a doufat že budou lepší, anebo najít nějakou dobrou firmu která ti na ty původní čelisti nalepí nové obložení.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: ned dub 03, 2011 22:03:55
od vitek114
cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 8:44:49
od heslar
vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede


Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 17:02:14
od vitek114
no to sem měl a dostal sem z toho pouze 75km/h a takle jedu 80km/h ale je to doba než se to rozjede