Stránka 5 z 6

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: sob srp 18, 2012 13:18:29
od angorek
Ano je to ono :)

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2013 7:25:39
od remix
Zdarec chlapi. Mám dotaz ohledně rozety. Předělávám svou babettu německé verze, která jela původně cca 25-30kmh. Už sem myslel, že jsem poměnil vše, abych tomu rychlostně pomohl, ale stále mi to jede do cca 40kmh. Počítal jsem včera jaký mám vlastně převod a mám tam 11/57 , pomůže na rychlosti jiný převod ? Koupil bych sadu komplet i s řetězem, nepotřebuji aby babetta lítala 60kmh ale něco bych tomu ještě rád pomohl. Jaký převod je takový nejoptimálnější ? Nejezdím dálkové trasy, spíš jen tak couračky kolem komína 8) vzít těch 12-13/51 ? :?:

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2013 10:22:39
od Azor
13/51 je standard, v kopcovitějším terénu a při těžším babetistovi (můj případ) se doporučuje pastorek 12 (v mém případě 11 :) ). Takže na rovině bez problému 13/51, 14/51 jen pro opravdové střízlíky honící rychlost, ale v těch kopcích jsem nadšen z pastorku 11, neboť tam, kde jsem se ploužíval na jedničku, tak tam teď frčím jako pán.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2013 10:38:05
od remix
Joo tak to ja jsem ultralight babetista (65kg) a jezdim prevazne jen po rovinkach, takze pujdu tedy do toho 13/51. Diiky 8)

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2013 20:31:31
od caloi
Tak já ti doporučuji tam dát 14/51 pojede to ještě o něco svižněji.
Sám mám tento převod a to vážím něco kolem 80 kg a v pohodě to rozjedu na 50 km/h.
Kopce bez problémů vyjedu na dvojku.To už musí bejt sakra krpál,aby mi tam hodila za jedna. :lol: a to ještě těsně u vrcholu.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2013 19:19:55
od kopr
Taky jezdím 14/51 a můžu jen doporučit. Mám 85kg. Babetta bez úprav jen skrácený výfuk a sání Dell Orto a po rovině v pohodě 50 km/h podle cyklotachometru. Kopce jezdí stejně jako s převodem 13/51 který jem měl před tím.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: úte zář 10, 2013 23:45:30
od Loki
14/51 48km/h dle místního radaru na začátku dědiny :D Mám kolem 75kg :) Ale plánuju přezbrojit asi na 47 nebo 45 na zadním... :twisted:

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: stř zář 11, 2013 8:07:12
od Pat
dej max 47, ja ted jezdim 14/47 a v kopcich uz to nema silu, vazim stejne jak ty a mam dokonce upravenej motor

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2016 1:23:15
od mareks4
Mam na babette pastorek aj rozetu original a uz teraz mi ide 50km/h (podla gps aplikacie tachometra v android mobile) na plny plyn (iba skratene koleno vyfuku inac karburator aj vsetko original aj ked cital som ze treba podrzat na plnom plyne dlhsie ze babetta chyti druhy dych vdaka tomu skratenemu kolenu ale to som neskusal este)
Vazim 85 kg a tak sa chcem opytat ci sa mi tam oplati davat 47z rozetu a 14z pastorok za ucelom zvysenia rychlosti?
Jazdim iba po rovine

A este sa chcem mimotemy opytat ze ked jazdim dlhsie na plny plyn skodim tym velmi ?

Dakujem za odpovede

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2016 16:18:35
od ridchey
klidne jezdi full gaz, to problem neni, jen ten prevod nema smysl davat tezsi. 13/51 , pripadne 14/51 bohate staci.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2016 16:44:50
od mareks4
Ok tak dam iba ten pastorok 14z aby to nebolo moc tazke lebo cital som ze ked to bude sprevodovane moc do rychlosti tak to strati aj tu rychlost co to malo predtyml

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: pon lis 07, 2016 21:24:19
od mareks4
Dal som 14z a babetta ide okolo 55km/h tato rychlost mi staci a nepotrebujem ju zvysovat
Nasiel som este pastorek 15z
Oplati sa ho osadit aby sa tolko nevytacala ci uz to je moc? Dakujem

Prikladam aj link lebo inde som to nevidel predavat tak keby mal niekto zaujem
http://www.fichtlkramek.cz/sk/nahled/re ... z_210.html

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: stř pro 30, 2020 23:08:28
od RomanR
heslar píše:
vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede


Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela

Mám zkušenost, že jeden každý zub na primárním řetězovém kolečku (u motoru) dělá rozdíl v rychlosti 4 km/hod. Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.
Na rozetě (na zadním kole) dochází ke změně rychlosti o necelý jeden kilometr při změně počtu 5 zubů. Mám to prakticky vyzkoušené. Jde to i vzájemně kombinovat. Soustava těchto převodů určuje rychlost otáčení zadního hnacího kola při určitých otáčkách motoru. Kombinace těchto převodů se volí podle váhy jezdce, náročnosti terénu, zda po rovině nebo v kopcích, a tím je možné potřeby jezdce optimalizovat. (Hergot to jsem to napsal, mohl bych jít z fleku do politiky...)

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: čtv pro 31, 2020 0:55:08
od Azor
RomanR píše: Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.


Bezva, akorát že je to obráceně.

Re: Rozety

PříspěvekNapsal: čtv led 14, 2021 13:20:23
od wenca084
RomanR píše:
heslar píše:
vitek114 píše:cau mam na sve babettě ve předu 16 kolečko a v zadu 51 rozetu,a potřebuju poradit jakou rozetu do zadu,takto jak to mam tak to trvá než se to rozjede


Rozetu nemen. Vymen si predne zaberove ozubene koleso zo 16 tak na 13. Urobi to vela

Mám zkušenost, že jeden každý zub na primárním řetězovém kolečku (u motoru) dělá rozdíl v rychlosti 4 km/hod. Když přejdeš ze 16 zubů na 13 zubů, rozetu na kole ponecháš stejnou, zvedne se ti maximálka o 12 km/hod. Ale v kopcích bude tahat méně. Při jízdě po rovině rychlostí, kterou dosud jezdíš se 16 zubem, bude motor se 13 zubem pracovat v nižších otáčkách, bude tišší a klesne spotřeba paliva.
Na rozetě (na zadním kole) dochází ke změně rychlosti o necelý jeden kilometr při změně počtu 5 zubů. Mám to prakticky vyzkoušené. Jde to i vzájemně kombinovat. Soustava těchto převodů určuje rychlost otáčení zadního hnacího kola při určitých otáčkách motoru. Kombinace těchto převodů se volí podle váhy jezdce, náročnosti terénu, zda po rovině nebo v kopcích, a tím je možné potřeby jezdce optimalizovat. (Hergot to jsem to napsal, mohl bych jít z fleku do politiky...)



Úplně špatně, akorát to někoho zmate. Je to obráceně. Pastorek menší - menší rychlost a větší tah , Pastorek větší - větší rychlost ale menší tah. Když rozeta zůstane stejná