Stránka 1 z 1

Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2012 17:46:42
od Diverzant
Chtěl bych se zeptat na váš názor. Zkouším upravit původní staré páčky pro spínač brzdového světla a nemusel je vyměnit za DOMINO či jiné.
V prvním případě úprava spočívá v nedestruktivní úpravě páček tak ,aby se nezměnil jejich základní funkce a pevnost jak při stisku tak při uchycení. V druhém případě jednoduchostí montáže a zapojení bez zbytečného vrtání děr do řídítek příp. jinam.
ObrázekObrázekObrázek

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: ned čer 03, 2012 14:31:14
od Diverzant
Tak orig upravená páčka se osvědčila . Krásně to chodí. Magneto po seřízení cívek má velmi slušný výkon. Světla,klakson+brzové útákne na volnoběh. Kombinace žárovek 15+2xLED+10, brzda 10W.
Teď budu řešit přerušovač směrovek včetně směrovek tak potom dám vědět.

Obrázek


Přepínaš směrovek jsem vyřešil přepínačem osvětlení vydolovaný z ruského vrtulníku.
Obrázek

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: úte čer 05, 2012 15:19:37
od bundes
Ten vrtulníkovej spínač je krutej :twisted:

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2012 13:44:04
od Maroni
Chytře vyřešené :)

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2012 14:38:51
od Dave842
Mohl bych se zeptat na konkrétní součástku spínače? Případně kolik stála. Kdybys měl schéma zapojení celýho okruhu brzd. světla bylo by úžasný ;) Díky! Dave

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2012 22:08:26
od Azor
Spínač z vrtulníku je IN, ale s klasickým mikrospínačem viz foto mám zkušenosti nedobré - rozmary počasí dlouho nevydrží.

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: úte lis 06, 2012 22:51:00
od babetak55
taky mám blbe zkušenosti s mikrospínačem a proto jsem si udělal spínač sám a v jakýmkoliv počasí pořád funguje :D
plus má výhodu že sedá nastavit na citlivost sepnutí
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=72 ... ddid=36085

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 16:37:05
od Dave842
To je velice dobrý a jednoduchý nápad ! ;)

Jetsli jsem to teda dobře pochopil, tak ty jednoduše spojíš obvod při brždění. Nic víc, nic míň.. :D

Ale pokud by jsi chtěl seřídit řetěz nb zadní brzdu, musíš to sudat. Samozřejmě to není zas tak velkej problém.. ;)

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 17:57:05
od Ondrej
neni zle ale keď ti začnú oxidovať kontakty alebo sa ti zašpinia blatom a potom to nebude mať dobrý kontakt

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 20:02:46
od babetak55
můžu tě ujistit v dešti blatě vyzkoušeno oxidace jednou za rok šmirgl a je po problemu :D
zoxiduje ti mikrospínač a jsi v ...

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 20:39:06
od Ondrej
no ja som v prdeli neni lebo mi nema jako zoxidovať keď je zašrobovaný v DOMINO pačkach a chranení pred daždom
a raz do roka neprší takže s tým šmirglom to budeš muset robyť po každom daždi :D

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 21:33:30
od babetak55
s domino páčkami to se jezdí jedna radost ale ta cena stou běž ..
jinak ještě mi to nezrezavělo ani raz a to už to tam mám 2 roky a jezdím v dešti i ve sněhu :D
jinak sena cca 15 kč :D
domino páčky 350 kč +- :cry:

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 22:03:53
od abo
Ak chcete zabrániť korózii, odporúčam použiť pásik na uchytávanie rozvádzačov a podobne. Je to nerez, elektricky vodivá a tvarovo stála. http://www.hagard.sk/elektroinstalacny- ... 861&page=4

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 23:44:15
od Ondrej
jáj tak dva roky no tak to je dobré ja mám akuratne mesiac DOMINO pačky a spokojný som no ale je to radosť jazdiť s nimi ešte si chcem urobyiť dialkove svetlo aby som mohol prepinať dialkove tlmene a bude to parada 8)
Ale treba šetriť a kto šetrí má za tri ja nefajčím nepijem ale na babetu toho vela investujem :D

Re: Brzdové páčky

PříspěvekNapsal: ned lis 11, 2012 22:54:10
od Diverzant
Dave842 píše:Mohl bych se zeptat na konkrétní součástku spínače? Případně kolik stála. Kdybys měl schéma zapojení celýho okruhu brzd. světla bylo by úžasný ;) Díky! Dave


Promiňte, dlouho jsem tu nebyl. S Babettou jsem zatím najel něco přes 300km a jediné z čeho si dělám starosti je starý akumulátor. Zapojení brzdového světla je jednoduché, při renovaci jsem natáhl 4 žilový stíněný kabel i dozadu (2 pro směrovky, 1 pro koncové světlo a 1 pro brzdovku, stínění jsem použil jako společnou kostru). Pro napájení brzdového světla, směrovek a bzučáku jsem použil cívku pro bzučák 10 W. Tady jsem se dočetl o DOMINO páčkách a zapojení směrových světel to mi nevyhovovalo tak jsem zkusil vlastní konstrukci. Regulovatelný přerušovač směrovek Š120 místo usměrňovače a kondenzátorů jsem použil 6V NiCd akumulátor 1,1Ah ze staré videokamery, nabíjený přes jednocestné usměrnění (jako má velká Jawa). Problém je jen ,že akumulátor už byl slabý a starý při delším stání se samovybije a pak musíte jet cca 2-4 km jako s původní Babettou bez úprav (brzdit minimálně - kvůli brzdovce a ukazovat směr rukama) pak už se akumulátor srovná a funguje normálně. Zatím to mám ve stádiu zkoušení. Teď spíš řeším jiný problém se spínačem světel , při zatáčení se bowden lehce dotkne spínače a světla se vypnou a já o tom nevím dokud na to nepříjdu (náhodně) nebo mi někdo naznačí ,že nesvítím.