Stránka 1 z 1

"sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: stř dub 11, 2012 21:55:20
od shakal
Rozhodl sem o podělit se s ostatníma o můj nápad jak vytvořit rozumnější výfuk než originál se zachováním originálního vzhledu. Moje verze je zatím s původním kolenem, zkráceným o 7 cm, samozřejmě by bylo lepší asi koleno s větším průměrem. Je to jen takový pokus, rozměry ani tvar expanzní komory asi nejsou ideální ale babka s tímto výfukem jede učitě daleko líp a má hezký zvuk :-). Je to potřeba samozřejmě vyzkoušet, kdyby měl nekdo další nápady jak to dotáhnout nebo líp vyřešit napište.

Co je potřeba :
- originální výfuk, úplně vykuchaný
- děrovaná trubka o průměru aspoň 22mm
- přepážka, která se dá nacpat do výfuku, až do místa, kde se začíná obal výfuk zužovat
- zátka, koncovka výfuku (já sem použil koncovku ze zničeného výfuku hikone
- nějaká vata (motovata, skelná vata, čedičová vata)

Potom už jen svařit přepážku, děrovanou trubku a koncovku, napevno omotat vatou ,nacpat celé do původního vykuchaného výfuku a připevnit koncovku k obalu výfuku.

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: stř dub 11, 2012 22:33:21
od Fajn-Tom
už to je asi rok a půl co jsem takhle výfuk upravil a nedávno jsem ho zase vytáhl pro zkoušku na jednom válci. Jediná změna co jsem postřehnul byla ve zvuku

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: stř dub 11, 2012 22:43:27
od Dr.House
Můj pohled na věc je takový: objem té komory je příliš malý, dále píšeš že je potřeba děrovaná trubka alespoň 22mm, tím děláš výfuk moc otevřený, jestliže je vnitřní průměr originálního kolena 18mm tak by průměr té děrované trubičky měl být něco okolo 11mm (cca 60 procent).
Velmi dobré poznámky ke konstrukci laděného výfuku jsou v tomhle návodu: http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-nav ... vyfuk.html
Je vidět že si s tím dokážeš vyhrát, zkusil bych tedy vložku zkrátit aby se zvětšil obsah té komory a použil menší průměr děrované trubičky. Dříve jsem taky zkoušel udělat laděný lauf z originálu
zde foto:
Obrázek

Ze zkušeností mohu říct že nejlepším základem je např. Hikone a širší výfukové koleno např. 22mm, ale už tam buhužel není ten originální vzhled.

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: čtv dub 12, 2012 8:00:44
od Fajn-Tom
Dr.House: A co něco takovýho? Objem výfuku je větší a je i malá vyletová trubička, i když dost krátká, ale lepší než nic. Jen hluk bude asi větší.

vyfuk-origo.PNG
vyfuk-origo.PNG (3.4 KiB) Zobrazeno 11797 krát

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: čtv dub 12, 2012 8:47:06
od Dr.House
Jo nějak takhle sem to myslel, určitě by se musela vyndat ta první přepážka co je ve výfuku a trčí z ní ta závitová tyč. Pěkný laděný výfuk by se ještě dal udělat z origo ze simsona, akorát by bylo nutné ho hodně zkrátit, uvnitř už je normálně kužel.

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: čtv dub 12, 2012 20:38:00
od PetrT30
Tento soft asi znáte, ale ať to tu je pěkně pohromadě.
http://www.edisk.cz/stahni/62286/Exhaus ... 552KB.html

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: čtv dub 12, 2012 20:42:07
od PetrT30
A tady je program Lotus Engineering Software. Prý je výborný, ale na mě moc složitej (nemám na něj čas)
http://www.edisk.cz/stahni/85558/LES.rar_28.5MB.html

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: čtv dub 12, 2012 20:50:35
od PetrT30

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: sob kvě 12, 2012 15:29:14
od shakal
Dr. House :

Tak po delší době jsem rozkopal výfuk a zkusil, jak říkáš, zkrátit ten obsorbční tlumič a tím zvětšit expanzní komoru. Rozdíl byl poznat hned při rozjezdu větším zátahem odspodu ale podle očekávání už motor nejde do takových otáček jak dřív. S menší expanzní komorou se babka rozjela až na 70km/h to je asi 8000 otáček, se zvětšením komory se maximální otáčky omezily na asi 7000 to je asi 63 km/h. Zatím používám pořád originální koleno výfuku, které je samozřejmě o ničem. Časem zkusím zkrátit a zúžit koncový tlumič a udělat koleno o větším průměru.
Nejak mě to pořád směřuje k výfuku hikone, ale tento výfuk se mě staršně moc nelíbí, takže se budu dál snažit udělat neco rozumného z origo výfuku. Další možnost by byla použití nějakého dělšího výfuku a samozřejmě zkrátit ...např. výfuk z mustanga. Pořád by to vzhledově nebyla taková technická divočina jak hikone.

Re: "sportovní" výfuk se zachováním origo vzhledu

PříspěvekNapsal: ned kvě 13, 2012 16:48:48
od Dr.House
Spíš než z mustanga bych se podíval po tom ze simsona