Stránka 1 z 3

PříspěvekNapsal: stř srp 01, 2007 12:54:37
od igoreva
No ja neviem. Možno máte recept ako sa dá vyšťaviť z motora viac ale ja tomu osobne neverím.
Rozšíriť a chromovať kanál do sania to je prd platné. Nie je to predsa štvortakt a prierezy sú dostatočne dimenzované.
Možno tá klapka by niečo podvihla ale aj to len málo. Niekde som čítal, že len cca 1 až 2.5 %
Motor Babetty je totiš na svoje rozmery dosť "vyladený" už od výrobcu.
Nikde sa už nedá nájsť nejaký "spiaci" výkon.

PříspěvekNapsal: stř srp 01, 2007 14:26:35
od ben
igoreva tak ale v tomto sa absolutne mylis len sa pozri na stranky tunerov ktori zavodia na stadionoch alebo pinchloch, mustangoch pozri na ich "otvorene" motory, vacsina tychto uprav sa da previest aj na babete ale babeta je pre takychto zavodnikov menej atraktivna kvoli automatickym spojkam, tito chalani vacsinou dobre vedia co robia a stoji to za to, ak nevies vobec o com sa hovori tak pozri tieto dve ukazkove stranky tunovania "kozich dychov" na zavody, na jednej zo stranok najdes aj zavodnu upravu motora pre babcu 207
a k tomu ze klapka zvysi vykon len o 1,5% to tiez neni uplne pravda, pri takychto malych motoroch klapka dost pomoze

http://www.sweb.cz/firesnek/

http://www.adas.chytrak.cz/fichtl.htm

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 8:04:24
od igoreva
Ben, máš pravdu, existujú nadšenci čo ladia aj také motorčeky ako má Babetta.
Niečo z ních "vyšťavia" no je to vždy na úkor spotreby alebo životnosti motora.
Veď predsa najlepším "ladičom" bol samotný výrobca, ktorý motor vyvíjal a vylepšoval po celú dobu jeho výroby.
To čo nám predal je myslím jemná rovnováha vyladenia.
Inak chcel by som vidieť si odskúšať taký motor.

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 12:40:55
od ben
jj jasne ze to je na ukor zivotnosti ale nezabudaju ze tu ide o zavody a nie o normalnu prevadzku!! taketo motory maju zivotnost radovo v stovkach km, ja si myslim ze vyrobca nam nepredal maximalny vykon, ale taky idealny pomer vykonu spotreby a zivotnosti

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 11:02:16
od avar
Chlapi, tá vaša debata je síce zaujímavá a vyzerá na prvý pohľad aj celkom logicky, pokiaľ ju človek porovnáva s tým, čo teoretici a autori jednotlivých publikácií už desiatky rokov opisujú navzájom jeden od druhého a vybľakujú do sveta ako nemeniteľné a večné pravdy.
Lenže ak sa človek nad tými večnými pravdofámami občas aj zamyslí a prestane ich brať ako nemenné slovo božie... Prípadne si ich začne skúšať a porovnávať s praxou.... Väčšinou zistí, že väčšine tých večných právd chýbajú slovíčka: ak, pokiaľ, pod podmienkou..... a dodatok, kedy a za akých podmienok tá pravda platí. Absolútna pravda totiž neexistuje. Dokonca ani pri babettách nie.
A preto som presvedčený, že je možné upravovať a ladiť akýkoľvek motor. Áno dokonca aj babeťácky. Len je potrebné si predtým uvedomiť, čo od tých úprav čakáme a či dosiahnutý cieľ bude aspoň trochu adekvátny vynaloženému úsiliu a prostriedkom. A nemiešať úpravy pre závody s odstraňovaním nedostatkov a chýb motorov, ktoré výrobca nemal záujem a často ani nemohol odstrániť.

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 11:22:19
od igoreva
"Avar", ja neverím, že najdeš taký tvar a polohu kanálikov (v novej vložke), že motor Babetty bude lepší výkonovo a zároveň sa nezvýši spotreba a hlučnosť. Opakujem, že výrobca nám predal na túto kubatúru celkom vyváženy výrobok.
Nestojí za námahu laborovať s kanálmi.
Ale ak na niečo prídeš a vylepšíš výkon tak to samozrejme uvítam a pošlem Ti basu piva.
:-)

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 13:14:50
od avar
Je mi jedno čomu veríš. Pre mňa je dôležitejšie, čomu verím ja.
Udržať hlučnosť za cenu tak krkolomného riešenia prúdenia vzduchu, ako to urobil výrobca na saní babetty... Ďakujem neprosím....
Nevylučujem, ale absolútne nič. Mám motor naviac, ktorý mal byť údajne zgenerálkovaný, ale stačilo mi pretočiť agregát rukou, zhodiť karbec a výfukové koleno, aby som zistil, že bol skôr zbabraný a odfláknutý. Takže ho tak, či tak budem robiť. A ak už ho otvorím, tak nech to aj stojí zato.
A nehovor mi prosím ťa o tom čo má, či nemá cenu robiť na motore, ktorý je koncepčne starší než mnohí dnešní dedkovia vrátane mňa. Nehodlám s babettou pretekať. Až taký blázon nie som.
A na to, ako vyvážený a vymakaný motor nám odovzdal výrobca mám tiež svoju mienku. Výrobca už neexistuje, takže pomlčím. Výrobca totiž dal na trh motku, ktorá bola takmer ideálom do doby socíku, v ktorom vznikla. Fungovala, dala sa svojpomocne opravovať, predávala sa, veď aj tak nič iného nebolo, tak sa s tým netrápil až kým neprišla konkurencia a naraz sa zistilo, že je desiatky rokov pred ním. A tak to aj dopadlo.
Nizke ceny motky i ND, svojpomocné opravy, nenáročnosť a to že nemusí mať EČ sú silné argumenty aj dnes. Väčšinou kvôli nim babča pretrváva.
Nie kvôli motoru, ktorý podľa teba výrobca po celú dobu výroby vyvíjal a zdokonaľoval. Moja mienka je, že za celé desaťročia výroby babetty na nejaký vývoj a zdokonaľovanie motora výrobca zvysoka kašlal. Účel to predsa spĺňalo a robiť úpravy detailíkov či neustále vyvíjať motor by predsa iba zbytočne predražovalo výrobok, ktorého odbyt bol beztak zabezpečený.
Ak to ladenie, či úpravu nechcete, alebo nepotrebujete, je to vaša vec.
Ale neteoretizujte tu prosím vás na základe toho, čo ste kdesi vyčítali.
Skúste si spraviť nejaký ten motor a potom hovorte čo sa dá, čo nedá a čo má, či nemá zmysel.
Mimochodom ja som skôr na suché červené, než na pivo. Ale to čo sa tu väčšinou predáva po obchodoch..... eeeee.
Ale keby si tak hodil do placu súdok poriadnej frankovky z niektorej z egerských viníc....

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 13:34:13
od igoreva
"Avar" stále platí moja ponuka, že ak vyladíš babeťácky dvojtakt tak, že bude mať vyžší výkon, a hlučnosť, spotreba a životnosť ostanú aspom na terajšej úrovni, tak bude aj ten súdok frankovky.
Mimochodom, za tie roky čo sa Babetty používajú bolo takých nadšencov ako Ty stovky. Za socializmu bol každý kutil a motor sa všeliako upravoval. No ani jedna úprava ktorá sa na kolene spravila nemala dlhú dobu existencie.
Niekde som dokonca čítal, že účinnosť spaľovania je v motore použitom na Babette na veľmi dobrej úrovni (potvrdil to aj rusky výrobca ktorý tieto motory montuje do svojich mopedov).
Účinnosť motora je parameter ktorý nepustí. Je to o fyzike, termomechanike a tam už na motore žiadne rezervy nenajdeš.
Princíp dvojtaktu a aj spôsob preplachovania kanálov je teoteticky popísany v minulom storočí.
Ale nechcem ťa odrádzať od "vývoja" modernejšieho prevedenia.
Stretneme sa pri tej frankovke?
:-)

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 16:39:41
od rasto1203
Lenze co som cital ja tak to preplachovanie kanalov nie je az take dokonale!

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 18:22:02
od avar
Igoreva:
Asi si nečítal môj predchádzajúci príspevok, alebo nerozumieš či nechceš rozumieť po slovensky. Pre mňa nie je ani dôležité, ani zaujímavé čomu ty veríš, alebo neveríš. Nejdem upravovať motor pre teba, ani ma ty za to neplatíš. Nič ti nedlhujem, a nie som ti nijako zaviazaný. A dúfam, že to tak aj zostane.
Ak ma máš za bláznivého nadšenca, ktorý nemá ani šajnu o tom čo robí, asi ťa sklamem. Nemám 13 a nie som vo vytržení z toho že babetta vrčí a krútia sa jej kolesá. Ani si nemyslím, že doma v komore postavím raketoplán. Toto štádium som si odbudol pred desaťročiami.
Nemusíš ma poúčať čo je a čo nie je možné robiť s motorom. Nežiadal som ťa o rady a nestojím o ne. Nezožral som síce všetku múdrosť sveta, ale niečo som sa predsa len naučil. Nestojím o tvoje kurzy fyziky. Žiaden motor doteraz som nepotreboval robiť pomocou zaklínadiel. V dobe keď som ja upravoval svoju prvú motorku, rodičia väčšiny účastníkov tohto fóra ťahali drevené autíčka na špagáte po pieskovisku.
Ľutujem svoj nešťastný výrok ohľadom tej frankovky. Po prečítaní tvojich príspevkov som zmenil názor. Pokiaľ budem mať chuť na víno, neboj sa, zaobstarám si ho aj sám. Vďaka za ponuku. Neberiem.
Takže ešte raz . Ak niečo robím, tak preto, že to chcem. Ja. A nie niekto iný. Tobôž nie niekto koho baví provokovať snaží sa ma niekam tlačiť. Dávno som vyrástol z toho, keď som potreboval niečo dokazovať sebe, či niekomu inému

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 21:24:35
od igoreva
"Avar" nejako si sa urazil. myslel som že si pevnejšej povahy.
Čo už s tebou.
Ja som Ťa len slušnými argumentami upozornil, že z babeťáckeho motora toho veľa nevyšťavíš.
Inak, povolaním som konštruktér prevodov a spaľovacích motorov. Pracoval som 17 rokov ako hlavný konštruktér na WUSAM-e vo Zvolene a prispel som aj k motoru Babetta. Takže niečo o dvojtaktoch , materiáloch a strojarine viem. Malé úpravy som bežne robil v dobe socializmu. S Povážskými strojárňami som spolupracoval keď možno práve Ty si kukal rozprávky.
Tak prepáč a ahoj.

PS: To tlmenie hluku pri nasávani cez rúru rámu je originálne babeťácke riešenie a je vyriešené dobre.
Porovnaj si zvuky rôzných mopedov a zvuk motora dobre zoštelovanej Babetty.

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 22:48:00
od avar
Ty zrejme ozaj čítaš len svoje príspevky. Je mi ľúto.

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2007 17:44:40
od Woozie
Nechcem sa vám do toho pliesť, ale nechcete to radčšej do p**e nechať tak? Nech si Avar upravuje svoj babetťácky motor možno na niečo príde ako napríklad priame vstrekovanie na 2T alebo čo ja viem čo... A Igoreva, ty si motor nechaj v pôvodnom stave a len lej benál a olej. Ale nekazte toto fórum týmito hádkami! Dosť toho bolo na Alešových stránkach tak to nekazte aspoň tu! Ale ak mám pridať svoj názor (reakciu mám úplne v päte) myslím že Avar má pravdu. Vždy je niečo vylepšovať. Aj ten najdokonalejší motor má nejaku vadu ktorá sa dá odstrániť.

P.S: Jednému nerozumiem: Keď Avar hovorí že on upravoval mašinu ešte keď rodičia väčšiny členov fóra ťahali káčera a Igoreva mu odpovedá že on pracoval v strojárniach ešte keď Avar cucal mlieko, by ma zaujímalo koľko má igoreva rokov. Si Matuzalem alebo čo???

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2007 18:38:29
od Starec
Woozie píše:

P.S: Jednému nerozumiem: Keď Avar hovorí že on upravoval mašinu ešte keď rodičia väčšiny členov fóra ťahali káčera a Igoreva mu odpovedá že on pracoval v strojárniach ešte keď Avar cucal mlieko, by ma zaujímalo koľko má igoreva rokov. Si Matuzalem alebo čo???

Tak týmto si trafil do čierneho. Ja som sa nad tím tiež zamýšľa, ale dáko som sa nechcel do toho miešať. Ale keď si to už nahodil. O Avarom veku síce neviem, ale ho tuším a mne podľa príspevku a argumentov Igoreva vychádza jeho približný vek tak na 100 r.( plus - mínus 10 r. ) Tak to ma podrž. A ja som si myslel, že na tomto fóre som najstarší Starec. Klobúk dole.

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2007 19:40:45
od avar
Chlapci, nechajme to tak. Ja nie som práve najpokojnejšej nátury a nemám rád ak sa niekto so mnou snaží manipulovať, podpichovaním a drobnými provokáciami ma dotlačiť k niečomu o čo ja absolútne nemám záujem. A tak som zareagoval ako som zareagoval. Čo sa dalo čakať, popudlivá reakcia prišla aj z druhej strany a sme tam kde.... No stalo sa .... Nemôžem povedať že ľutujem čo som napísal, pretože by to nebola pravda.
Toto fórum si však nezaslúži aby sa na ňom viedli malicherné sväté vojny kvôli pocitu vlastnej dôležitosti, či neomylnosti ktoréhokoľvek jeho člena, mňa nevynímajúc.
Ospravedlňujem sa adminovi aj členom tohto fóra, nie za názory, ktoré som tu prezentoval - za tými si stojím, ale za spôsob akým som reagoval.
A tým považujem z mojej strany celú vec za uzavretú. Viac sa k tomuto sporu vyjadrovať na fóre nebudem.

A pokiaľ niekoho trápi môj vek, tak vedľa má moju fotku. Nech si pokojne tipuje. Ak uhádne, pokojne mu zopár desaťročí prenechám.