Stránka 1 z 1

poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úvaha

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2013 16:09:40
od Pavel
Již delší dobu přemýšlím nad nápadem si na Babču 210 sehnat motor z 225, rozpůlit ho, dát do něj výstupní hřídel z 210 (zde nevím, zda jsou hřídele 225 a 210 navzájem prohoditelné bez problému). Dle foto by asi problém být neměl.

Obrázek

A pak místo řetězového ozubeného kolečka použít volnoběžku, co se tu na fóru nabízí ke koupi za pár stovek viz download/file.php?id=1720 a startovat pákou. Tim se vyřeší jediná a dost blbá nevýhoda volnoběžky, že na 210 musíte pokaždé elaborovat se šroubky, abyste mohli nastartovat.

Možná nebude třeba půlit 225 motor, pokud se volnoběžka vyrábí i pro 225 motory.

Další výhoda 210 je v ponechání šlapátek, které na 225 citelně chybí. Už jsem jednu takovou Babettu s motorem 225 a šlapátky viděl na bazoši, ale bez té volnoběžky.
Na fóru jsem si všiml, že pár lidí má vyrobenou volnoběžku jinak a startuje ručně jak sekačku na trávu, což se mi nelíbí.

Obrázek

Takto upravená Babetta se zachováním sériových komponent by byla jistě raritkou a asi nejlepší řešení, jak zvýšit cestovní průměr a zmenšit spotřebu. Co víc si přát?

Možná mě už někdo s nápadem předběhl, tak by mě zajímaly vaše názory.

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: pon led 07, 2013 19:10:09
od Pat
Ja myslim ze te ani nemusi trapiut hridel, staci oddelat stupacky na 225 a predelat na slapatka.

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2013 19:23:23
od Pavel
>Pat Víš, já nemám 225tku. A nevím, jestli ten pán, co vyrábí ty volnoběžky, je přizpůsobuje pro oba typy výstupních hřídelí. Proto ten námět rozpůlit motor 225 a dát do něj výstupní hřídel z 210.

Trochu se teď rozepíšu o všech modelech 210-225.

Mě se třeba na 225 nelíbí fakt, že nelze odpojit náhon, jak tomu je u 210. Je to velmi nepraktické, protože když se něco podělá a musíte tlačit, tak vám bude při tlačení do cíle/servisu navíc ještě naskakovat motor. To už se mi jednou stalo a jak jsem tehdá vzpomínal na 210, na které jsem si mohl odpojit náhon a po rovince si na pohodu šlapal.

Se svou zapáleností pro Babettismus jsem postupem času došel k názoru, že nejpovedenější Babetta 210 byla hned ta první generace s delšími řídítky, Jikov ventilem a rychlopalem. Prostě ten model, co se ještě vyráběl v Povážské Bystrici. Ti, co ten model navrhovali, tak u toho mysleli. Narozdíl od těch, co uváděli v Kolárově novější typy Babett 210, tam se už projevoval nedostatek úsudku při modernizaci. Jakoby ti inovátoři na těch Babettách ani nejezdili, když dokázali vymyslet takové hrůzy. Jak jinak byste vysvětlili, že kombinovali imbusové, křížové a ploché šroubky (s tím se setkávám často u novějších Babett >1990), takže si pak člověk ssebou musel vozit víc nářadí, použili kratší řídítka a člověk se pak více hrbí na delších cestách, použili poruchové Domino páčky a plyn, který se neustále zasekává a musíte v něm měnit pružinky, blinkry, které působí jak pěst na oko a blikání není přes den vidět, lité kola, které mají zcela odlišnou rozetu, převodku, náhon a taky se esteticky na klasický moped vůbec nechodí, delší sedlo, které brání umístění plnohodnotného košíčku, apod. To vše už byly jen takové nepovedené snahy o inovaci a proto mě takové Babetty ani moc nezajímají, protože holt už nejsou tak praktické a elegantní, jak první typy. Doufám, že jsem se tu nikoho nedotkl. To, co přišlo po 225 z nouze o odbyt či pokus o další inovaci, tím myslím dvoumístná 226, Stella a Steward, to už raději ani nebudu komentovat.

Proto jsem tady přidal úvahu o předělání Babetty 210 na mopedokik. Abych nebyl tak kritický, tak přece jenom i v nové generaci bylo pár myšlenek, které by šly použít i u starší generace a moped stále zůstal elegantní. Šlo zejména o trochu zvýšený výkon motoru (každý z vás, co má možnost střídat mopedy, si určitě všiml, že novější typy motoru mají nepatrně zvýšený výkon a rozhodně mají jiný zvuk než starší generace motorů 210. Ostatně i na mých populárních videích na youtube se můžete přesvědčit, že jsou zvuky motoru jiné), přidání startovací páky a odvzdušnění převodovky u magneta se také ukázalo jako užitečné. Nový typ odpružené vidlice vepředu je šikovný, avšak mám připomínku k plastovým krytům nahoře, ty často při jízdě vypadávají a ztrácejí se. U těch starých vidlic často odcházely těsnící manžety a vidlice byly měkčí.

Když jsem viděl kdysi tu volnoběžku tady na fóru, tak jsem zajásal a hned mě v hlavě napadlo, že by se dalo vytvořit něco úplně nového, co tu ještě nikdy předtím nebylo. Dokonce jsem pro svůj nápad ve spolupráci s kolegou Opteronkem vymyslel i nové typové číslo a to Babetta 227 :)

Zvažuju, že bych si takový moped složil někdy dokupy. Už mi pár lidí potvrdilo, co mají tu volnoběžku, že i spotřeba jde o pár deci dolů, že pak jezdí třeba za 1.5L/100 místo 2L/100 a ta lahoda sjídět z kopce potichu na volnoběh, to je paráda.

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2013 20:14:08
od subrmi
Prohození hřídelí by jít mělo. U 225 je jiný pastorek a zajiš´tuje se jen maticí. U 210 je delší kvůli odpojení pohonu. Tuto upravu se v brzké době chystám udělat také.

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2013 22:10:59
od Pat
Jasne uz chapu jak jsi to myslel. No urcite je to zajimava a dobra vec ;)
Ja bych do toho taky sel, ale to bych musel nejdriv sehnat motor z 225 a jeste to pulit apod :-D Na to neni zatim cas a uz vubec nejsou penize, ale za rok uz by to slo, tak se necham prekvapit :)

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: úte led 08, 2013 23:10:58
od kolos
Nakopáváčka s volnoběžkou je dobrá kombinace a šlapátka přijemny bonus na drobne popojižděni. Škoda jen, že motorů 225 je docela málo. Já ještě přemýšlím jak udělat volnoběžku dozadu, aby z kopce odpadl i odpor řetězu. To by pak už frčelo z kopce skoro jako kolo.

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 0:03:44
od Pavel
>kolos

Minimálně by se daly koupit nové 225 kartery a přendat zbytek z 210 motoru, který máš. Zbývající díly do 225 se dají také ještě sehnat. Dělal jsem si zhruba cenovou kalkulaci za díly a když to přehodíš svépomocí, tak tě všechny díly včetně volnoběžky vyjdou na cca 3000Kč.

Občas vidím na netu nabídky na nový motor 225 za cenu kolem 7500Kč. To také není špatná cena za nový originální motor.
Párkrát za měsíc se objeví i 225 Babetta v inzerci za podobnou cenu.

Ano, každá sranda něco stojí. Za tu exkluzivitu a přidanou hodnotu to ale podle mě stojí. Já o tom uvažuju a pokud objevím nějakou zajímavou nabídku na motor nebo celou Babettu 225, tak asi do toho půjdu a předělám si to.

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 1:16:03
od subrmi
musite umět hledat, sehnal jsem 225 za krásných 1000, musim si teda udelat GO. pán mě jeste nabízel pojizdnej asi 1500 nebo 2000...

tady je dyžtak kontakt http://motorky.bazos.cz/inzerat/20855246/VESKERE-ND-NA-BABETTA-210.php

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 8:17:34
od Pat
U tohodle borce sem kupoval svou babettu, ma toho fakt mraky :)

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 13:45:03
od Pavel
Jó, Zdenu znám, má tam snad 50 Babett na dvorku, kromě toho má kontakty na lidi na Slovensku a dokáže vám třeba sehnat i Babettu 228 téměř nikdy nejetou. Jen mít v kapse dost peněz :)

No, já asi momentálně projekt mopedokika pozastavím, protože jsem narazil na nabídku koupě nové téměř nejeté B207, která se neodmítá :)

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 13:55:12
od subrmi
tak pochopitelně :-D, já budu pokračovat za tebe.Tenhle cil jsem si dal na letosni sezonu, ale bez slapek teda...
Obrázek

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 14:04:40
od Pavel
>subrmi

Pěkný strojek, Mitas M06, tuning motoru, možná bych ještě být tebou zvažoval o instalaci hlavy a válce z Babetty Sting, který je kompatibilní, má větší výkon a líp chladí. Ony se dřív dělaly i traktůrky, valníky, apod. a s tímto válcem to mělo něco přes 2kW výkon.

Foto např. viz http://motorky.bazos.cz/inzerat/2076295 ... Sting-.php

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 14:08:24
od subrmi
neboj, ted to je rozebrane a chystá se další evoluce :D

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 18:14:25
od Fajn-Tom
subrmi píše:tak pochopitelně :-D, já budu pokračovat za tebe.Tenhle cil jsem si dal na letosni sezonu, ale bez slapek teda...

Ty chceš motor 225 do závodní babety?? Není to v pravidlech zakázaný?

Re: poslední chybějící vylepšení Babetty 210 - mopedokik úva

PříspěvekNapsal: stř led 09, 2013 19:03:34
od subrmi
už není :D ptal jsem se proč by měl byt zakázanej a nic jsem se nedozvedel, tak me ho předseda povolil. Štvalo mě to roztláčení, když jsem mel tezkej prevod tak jsem si pekne zasprintoval...