Stránka 5 z 7

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 15:15:01
od san3596
Pavel píše:pokud se čidlo neumístí do litinové vložky, dává to hausnumera. Proto tady už léta tvrdím, že ty vaše teploměry jsou úplně k ničemu. To je asi jako kdybych chtěl měřit teplotu oleje v motoru a vyvedl čidlo na chladič chladící kapaliny a pak všem tvrdil, že mám olej vychlazený na míň než 100°.



Já když bych si to tam dal tak pro moji orientaci jak je zahřátý válec :D....

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 16:28:22
od tuningrob
Tu někde něco padlo o litinové vložce ?

Jsem toho názoru, že když budu měřit na nějakém místě (osobně jej mám v gumičce u hlavy), v létě budu jezdit při 125°C v podvečer a +- se tyto hodnoty budou zde pohybovat, tak když tam najednou bude 140°C, tak se pochopitelně děje něco špatně. Nebo když v tom největším pařáku přes poledne budu mít 130 dlouhodobě a zničeho nic to začne stoupat tak opět, něco je jinak. Proto zastavuju, a zkontroluju.

netřeba měřit správně hodnoty, ale když budík ukazuje 3 čárečky a najednou tam je 5-6...hle ! Pozor !

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 16:37:57
od Pavel
jasně, ale pak se musíš mít na pozoru, když ti teploměr ukáže 100°, tak už ti hrozí zadření, protože v litinové vložce je už třeba 180° . Jsem to asi přehnal, ale prostě to nekoresponduje se skutečným stavem.

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 16:52:24
od san3596
tuningrob píše:Tu někde něco padlo o litinové vložce ?

Jsem toho názoru, že když budu měřit na nějakém místě (osobně jej mám v gumičce u hlavy), v létě budu jezdit při 125°C v podvečer a +- se tyto hodnoty budou zde pohybovat, tak když tam najednou bude 140°C, tak se pochopitelně děje něco špatně. Nebo když v tom největším pařáku přes poledne budu mít 130 dlouhodobě a zničeho nic to začne stoupat tak opět, něco je jinak. Proto zastavuju, a zkontroluju.

netřeba měřit správně hodnoty, ale když budík ukazuje 3 čárečky a najednou tam je 5-6...hle ! Pozor !



a proto víc mažu pro synchr. :D ale taky mám rozžhavený válec jak prase :D ale to vždycky tak po 30km

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 17:31:03
od stotun
Já to dělám tak, že prostě jezdím jakmile to třeba po dlouhým kopcu při jízdě na jedničku začíná byt utahaný tak zpomalím nebo chvílu počkám až vychladne (klasika :) ). ale super teploměr je, když nasliněným prstem klepnu o válec, jestli sičí mají, žebra nad 100 stupňů, ale myslím, že když hodně mažu tak není důvodu za normálních podmínek tu teplotu sledovat (konstruktéři to určitě vymysleli). Vlastně to že se mě motor utahal do kopce stalo jenom 1 krát. Žebrování udržuju pořát co nejčistší

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 18:38:59
od san3596
Já zas zastavuji tak po 15 km se napít na vyhlídku a na cigáro tak dám nabumbat i válci a hlavě :D (poleju :lol: )

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 18:52:16
od tuningrob
Konstruktéři vymysléééli věcí...

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 19:20:51
od stotun
san3596 píše:Já zas zastavuji tak po 15 km se napít na vyhlídku a na cigáro tak dám nabumbat i válci a hlavě :D (poleju :lol: )


to bych měl asi strach, aby ty žebra neopadaly

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 19:55:41
od Azor
Lidičky, proboha nepolejvat, to jsou pro ty materiály zoufalé šoky, nedivte se pak, že třeba dojde k separaci nebo prasknutí vložky. V horku nepomůže ani víc mazat, lepší je na chvilku to obrátit z kopce a zchladit to krátkodobým "chcípnutím" motoru, tj. proplachem studenou směsí. Samozřejmě nejrozumnější je "vcítit se" do motoru a v horku to do kopce nehnat na krev. On ten teploměr je v podstatě na prd, ale je to hezké, tak proč ne. :twisted:

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 21:37:11
od RottenFox
Prej poleju. Obrázek :lol: :lol: :lol:
To vím od mala, že se to nedělá, bo jsem onehdá chtěl chrsnout kýbl vody do zapálenýho rozžhavenýho krbu a fotr mě seřezal jak psa. :D :D :D

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2015 21:57:18
od stotun
To jo když je teplo tak to z kopce zásadně nevytáčím a taky občas ochladím, ale chtěl bych se zeptat jak dlouho to tak mám ochlazovat ? Prostě jedu z kopca cca 39 km/h tak zmačknu chcípák a přidám púl plynu, tak to podržím třeba 2~4 vteřiny. Stačí to? Děláte to taky ? A hlavně z toho mám dobrý pocit že se to tam dobře promazalo :D

K tomu polývání, sem viděl hlavu z pionýra a byla zhora zboku omletá od žeber a ten týpek říkal že to na neakým závodu polil kyblem a opadalo to...

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: pát čer 12, 2015 6:30:51
od san3596
Hnedka tady ze mě nedělejte debila taky vím že se to nedělá a pokud si myslíte že vezmu kýbll vody a hodím to na to tak se mýlíte ..... hezi pomaličku po trošičkách a až je ta teplota "dobrá" tak až potom to poleju celé

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: pát čer 12, 2015 7:06:38
od alexandr-t
I tak je to pro ten materiál šok jako prase...radši si tam dej neaký deflektory pro přívod vzduchu...

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: pát čer 12, 2015 8:07:27
od tuningrob
San- raději ten poslední příspěvek uprav, dokud ho nevidělo moc lidí :D

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: pát čer 12, 2015 16:04:29
od san3596
alexandr-t píše:I tak je to pro ten materiál šok jako prase...radši si tam dej neaký deflektory pro přívod vzduchu...



Nuže dobrá ať nedělám takovou píčovinu :D a nějaký efektivní způsob na chlazení kromě deflektorů není ? :roll: