Stránka 7 z 7

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 2:10:58
od ronin10
tak to je asi černé káčátko toho si važ a jezdi normálně aby ti dalších 5000km bezproblémově sloužila :)

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 7:06:33
od alexandr-t
Než najedu dalších 5000, tak už tam dávno bude postavené jinačí motor :lol:

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 12:01:24
od ronin10
vidim ze mas na vsechno odpoved,bez do politiky

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 16:40:18
od Azor
Chlapi kroťte vášně, pravdu máte samozřejmě oba. Kdo jezddí na ryby, do práce a pohodově na výlety, ten samozřejmě žádný teploměr nepotřebuje. Kdo tuní, dobývá nové hranice výkonu atp., tomu se teploměr sakra hodí. Řeknete si možná "ať se ten blbec stará o sebe", ale tohle je fakt zbytečné. :D

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 17:40:29
od alexandr-t
Máš pravdu Azore, líp bych to nenapsal:)

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř čer 17, 2015 22:00:29
od ronin10
plně souhlasím Azor :wink:

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: čtv pro 31, 2020 0:09:56
od RomanR
Pavel píše:Zdravím pánové. Prohlédl jsem si toto diskuzní téma a musím říct, že podle mě je nějaký teploměr na vzduchem chlazeném motoru úplně zbytečný. Jezdím běžně projížďky 200km a víc a s teplotou jsem tedy nikdy za celý svůj život neměl problém a to jezdím na 3 Babettách a spravuju lidem desítky dalších. Pokud jedete, tak se žebra motoru vždy uchladí pod 150 stupňů a když už je motor opravdu hodně zahřátý, tak ucítíte, že táhne míň a že je třeba na chvíli trochu zvolnit tempo a netočit pořád plný plyn. Na to nepotřebuju teploměr. Když se v motoru něco má porouchat, tak to jsou z 90% vždy ložiska na klice. Takže spíš bych ssebou na delší cesty vozil těsnění karterů, půlící přípravek, stahovák ložisek, zapalovač, gumové kladívko, náhradní kliku a sadu SKF ložisek :) Pak můžete jet klidně na cestu kolem světa :)

Přesně tak. A proto mažu 1:33 a nehoním to naplno. Ložiska na klice jsou na tom s mazáním nejhůř, zvláště když šetříte olejem a mažete 1:50.

Re: Teploměr na motor

PříspěvekNapsal: stř zář 06, 2023 5:53:01
od Rostin5246
Ahoj,
také jsem nad tím přemýšlel, protože se mi zadařilo kousnout po výbrusu Babettu (naštěstí bez poškození, ale bez předběžného varování snížený výkon nebo zvonění).
Zkoušel jsem LED teploměr, ale měl malý rozsah a rozkmitával se, tak jsem hledal a našel tyto teploměry -
Alliexpres
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... 21CZ%21%21
nebo
https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... 1CZ%21%21A

Napadlo mě ale možná vhodnější a levnější řešení použít bimetalový spínač.
Alliexpres https://www.aliexpress.com/item/1005004 ... 18024uOdYu

- Jeho cena je něco přes 10,-kč (u nás kolem 30,-kč), vyrábí se ve dvou verzích - v klidu otevřený a v klidu uzavřený, Vyrábí se ve velkém rozsahu od caa.20 °C až po 155° C, odstupnování teploty je po 5°C. Výkonově pro naše účely bohatě stačí ten menší 250V / 5A ( otevřený bimetal - kontrolka svítí při přehřátí vypíná, / uzavřený - který spíná při zvolené teplotě indikaci je pro naše účely vhodnější.
Rozměry čidla jsou přibližně délka =2cm, šířka = 7,3mm a výška =3,5mm (bez ochranné bužírky).
Čidlo jsem vyzkoušel na elektrické plotýnce a spolehlivě přepíná bez časové prodlevy, jeho rozměry jsou velmi malé, takže vleze kamkoliv mezi žebra válce nebo hlavy a vymezí se kouskem hliníkového plátku, nebo jej lze přišroubit pod pružinku přímo na místo (pozor na promáčknutí).
Lze jím přímo spínat kontrolní žárovku 1,2W a větší do 5 ampér, nebo lze napojit přes srážecí odpor ( snížení intenzity hlučnosti) přímo na klakson popř. klakson z dětského autíčka apod., LED diody (+ ochranný malý obvod ) atd. Kdo nechce nic přidávat může samotné čidlo zapojit přímo na žárovku tachometru, ta při dosažení hraniční teploty vypne osvícení tachometru, po mírném ochlazení opět zapne - (použijeme otevřený spínač).
Můžeme použít i více čidel na malém tištáku např. (100 C - provoz, 110 C - přehřívání, 120 C - hraniční teplota) -lze také použít dvoubarevnou LED, která při provozní teplotě svítí zeleně a při hraniční teplotě zčervená - pozor je přibližně na 2V, zkrátka řešení velmi jednoduché, laciné a možnosti neomezené ( použijeme uzavřený spínač).
( teploty čidel uvádím příkladem, nemám zatím odskoušené v provozu na kolik ℃ a ve kterém místě se můj motor ohřívá na hraniční teploty - podle toho dokoupím další teplotní hodnoty spínače ).
parametry
Hodnocené napětí: AC250V 50 ~ 60 Hz
Hodnocený proud: DC12V/12A DC24V/10A AC125V/8A AC250V/5A
Hodnocený proud: 5a odporového zatížení
Typ spínače a počet pólů: 1 otvírák tyče
Stupeň pro ochranu IP: IP00
Typ akce: 1A
Provozní cykly: 10000 cyklus
Izolační materiál Hodnota PTI: 175V
Odpor kontaktu: ≤ 50mΩ (původní stav)
Odolnost izolovaného:> 100 mΩ (normalita DC500V)
Zkušební napětí: ≥ 1250V/1 min (nomalita) 1 nebo 2 přepínač teploty
Model: KSD9700
Materiál: kovové pouzdro
Kontakt: NC (normální uzavřený)/ne (normální otevřený)
Teplota: 15 ° C ~ 155 ° C
Hodnocená síla: 250V 5a
Délka vodiče vodiče: 7,3 cm / 2,9 "
Rozměr hlavy: 20 x 7,5 x 3,5 mm/0,78 "x 0,3" x 0,14 "