Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod MacGiver » čtv led 17, 2008 7:52:33

Kdyžtak písněte kdyby někdo měl zkušenosti s nějakou "výkonější " svíčkou
Babetta 210,zlatá metalíza i 52km/h

IQ+<3=Babetta
Uživatelský avatar
MacGiver
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 16, 2008 22:45:13

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod klusik » čtv led 17, 2008 13:17:59

Ahoj, tak s výkonnější svíčkou.... asi takhle; zkoušel jsem i psí kusy tam dávat (4-bodovku z Renaulta), ale stejně mi to nejlíp jede na klasiku sedmnáctku :-D, odtrh si nepamatuju, ale myslím, že 0.4 nebo 0.5, kecal bych ale :-D
klusik
jabber: klusik@gmail.com

Babetta 207 - spotřebička 2.2 / 100 km, no není to super?
Uživatelský avatar
klusik
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 99
Registrován: pát črc 06, 2007 23:45:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod MacGiver » čtv led 17, 2008 20:39:42

Todle jsem našel na nějakém webu o babčách:
Úprava svíčky + Vyladění karburátoru
Tato úprava není nijak převratná, ale u takto malého stroje lze dopad poznat hned po prvním nastartovní. Spočívá vtom, že si veznete stávající svíčku nebo nějakou jinou ( pro jistotu nějakou starší, ale funkční, u které se nemusíte bát, že když se něco zmrví tak to bude vadit) a hodíte si ji na svěrák elektrodama nahoru a dáte se do díla. Vemte si něco úzkého, ale pevného a strčte to mezi elektrody. Originální vzdálenost je asi 0,8-0,9mm tu si můžete zvětšit asi na 1,8-1,9mm do této vzdálenost bude svíčka dávat jiskru. Další úprava spočívá v tom, že si vezmete pilník a konec hrotu horní elektrody si upilujete do tvaru šipky tzn ze všech stran směrem do středu elektrody budete pilovat až to udělá +-ostrý konec. Svíčku našroubujte na válec připojte kabel zapalování a podejte si šroubovák na vyladění karburátoru. Když se podíváte do otvoru na levém boku uvidíte dva šroubky. Horním se reguluje bohatost směsi při volnoběhu a dolním při jízdě. První/horní je otevřen na plno, když ho zašroubujete úplně dovnitř. Poté co ho zašroubujete úplně dovnitř Vám nedoporučuju startovat, protože motor chytne strašně veliké otáčky. Otočte ho asi o dvě otáčky zpět. Poté už musíte jen zkoušet jak Vám Babeta pošlape. Druhý je naplno když je co nejvíc vyšroubován. je dobré si ho také přitáhnout a pomalu povolovat a zkoušet kde to potáhne nejvíc. Tímto jednoduchým postupem je možno výkon zvýšit celkem znatelně a lacino.

Co tomu říkáte? :?: :D
Babetta 210,zlatá metalíza i 52km/h

IQ+<3=Babetta
Uživatelský avatar
MacGiver
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 16, 2008 22:45:13

Příspěvekod klusik » čtv led 17, 2008 20:52:25

MacGiver:
Mno nevím, moc na tyhle úpravy nejsem. Sice chápu, že tvar svíčky ti prvních 100 km pomůže zvednout výkon, ale zaprvé Babetta nedává tolik, aby byla jiskra super-bohatá, takže ten tvar je dle mého téměř irelevantní a za další - opět tvar - pokud bude takový, řekl bych (klidně mě ostatní zesekýrujte :-D), že se svíčka takhle dřív zanese = horší jízda (myslím tím jako že se ta "šipka" prostě rozšipkuje). A za další bych řekl, že tím, že zvedneš odtrh, tím trošku znehodnotíš jiskru, páč... prostě to není už rovinka, ale hrana a opalují se její kousíčky a tak...


Ale pokud si myslíte KDOKOLIV, že jsou moje teorie zcestné, rád si poslechnu kritiku - jsem přeci jen amatér :-)

AHoj.

Klusik
klusik
jabber: klusik@gmail.com

Babetta 207 - spotřebička 2.2 / 100 km, no není to super?
Uživatelský avatar
klusik
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 99
Registrován: pát črc 06, 2007 23:45:00
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod MacGiver » čtv led 17, 2008 21:25:51

no tak ale zkusit se to může ne?na nějaký starý svíčce,přeci jenom je to z netu a vše není na 100% jak se zdá....(ten návod) :D
Babetta 210,zlatá metalíza i 52km/h

IQ+<3=Babetta
Uživatelský avatar
MacGiver
Začátečník...
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 16, 2008 22:45:13

Příspěvekod avar » čtv led 17, 2008 22:11:47

Ta trocha teorie by opravdu nikoho nezabila. Inak sú to len výstrely naslepo a výsledok je obyčajne presne opačný než sa očakáva.
Obávam sa, že gro pri zvyšovaní výkonu najmä u malých dvojtaktných motorov spočíva skutočne niekde inde a tak jednoducho to ozaj nepôjde.
Pripomeniem starú motorkársku pravdu: najjednoduchší a najlacnejší spôsob ako zvýšiť výkon motora, je zaobstarať si silnejšiu motorku.
sám sa touto zásadou síce neriadim, ale dávam ju sem, pretože je ozaj hlboko pravdivá.
Inak samozrejme motor babetty sa ako každý motor dá upravovať a je možné aj zvýšiť jeho výkon, ale dosiahnutý výsledok nezodpovedá vynaloženej námahe a prostriedkom. Zákonite stúpne spotreba aj hlučnosť a prejaví sa to poklesom životnosti motora. Predpokladám, že pri dvojrýchlostnej babette sa začne objavovať viac porúch hlavne u spojok a prevodovky, čo si vyžiada ďalšie zmeny a úpravy. Jazdné vlastnosti ani teraz nie sú bohviečo a pri zvýšení výkonu a rýchlosti sa ešte zhoršia, čo si vyžiada ďalšie úpravy a ďalšie investície a bude to vlastne nekončiaci kolobeh.
Pokiaľ sa niekto chce napriek tomu do úprav motora pustiť, mal by mať dostatok vedomostí aby vedel čo ho čaká. Úpravy v štýle: "pohľadám niekde nejakú radu, alebo návod a vyskúšam čo to spraví" je hádam to najhoršie čo sa urobiť dá. Horší už môže byť hádam iba spôsob kedy sa nevedomý ladič výkonu pýta podobne nevedomých: "poraďte ako zvýšiť výkon motora"
Nie som Lenin, ale napriek tomu poviem: učiť sa, učiť sa, učiť sa...
Neviem si inak predstaviť ako sa bez poznatkov a teórie dá napr. navrhnúť a vyrobiť ladený výfuk podľa svojich potrieb. Ako navrhnúť priemer difúzora. Ako navrhnúť vhodné trysky, komoru sania? Použiť sanie cez valec, či priamo do kľukovky? Ako zmenšiť mŕtvy priestor v kľukovke? Použiť klapkové sanie? Použiť dvojklapkové, či štvorklapkové? Použiť kevlarové, alebo stačia kovové klapky? Ako vyrátať vhodnú kompresiu? Ako upraviť sacie a výfukové kanály? Ako upraviť prefuky? Pridávať ďalšie prefuky? Ako ich tvarovať? Pod akým uhlom ich vyústiť do valca? Ako dimenzovať chladenie valca a hlavy? Dá sa chladiť palivovou zmesou? Akú tepelnú hodnotu sviečky použiť? Ako upraviť spaľovací priestor? Ako tvarovať, či upraviť piest? Ako zabrániť praskaniu piestnych krúžkov? Ako znížiť riziko vzniku trhlín ojnice? Ako nastaviť karburátor? Ako zmeniť predzápal? Aké zapaľovanie použiť? Ako sprevodovať mašinu? Atd, atd..
Nestačí však len vedieť ako. Je potrebné vedieť tiež prečo. Prečo chceme tú, ktorú úpravu urobiť. Je potrebné si uvedomiť nielen to, čo chceme úpravou dosiahnuť, ale tiež aké negatívne následky či riziká prináša, či priniesť môže, najmä ak sa použije spolu s ďalšími zmenami.
Samozrejme dajú sa nájsť, okopírovať a použiť metódy, ktoré už použil niekto iný. Je však potrebné mať na pamäti, že každá úprava a vyladenie motora je vec navýsosť osobná. Každá úprava, či vyladenie motora aj celej motorky sa robí doslova na mieru jazdca a podmienok, v ktorých sa bude stroj využívať. Preto sú potrebné teoretické vedomosti. Aby sme nepreberali úpravy, ktoré nepotrebujeme a naopak aby nám nechýbali úpravy a vlastnosti motora, ktoré sú pre nás dôležité.
Inak predsa budeme upravovať motor babetty, s ktorou jazdíme po rovinách kdesi po asfaltke a požadujem od nej čo najväčšiu rýchlosť a úplne inak, ak ňou jazdíme kdesi v kopcoch a k tomu ešte po lesných, či poľných cestách.
Môže sa tiež stať, že pozbierame návody z rôznych zdrojov a urobíme z toho taký mišung, že nám to nebude ťahať ani po rovine, ani v kopcoch, ba dokonca že tú svoju babču už vôbec nerozbehneme.
A to by sme určite neradi....
Samozrejme môžeme sa zatváriť, že to všetko máme v päte. Čo to tu ten starý zasa tára? Môžeme postupovať tak, ako to občas poniektorí tiež ladiči robia, alebo dokonca občas aj odporúčajú kde tu na fóre. Vykucháme výfuk, tí trúfalejší ho rovno zhodia dole, kúpime si značkovú sviečku, vybavíme babču otáčkomerom, cingrlátkami, displejmi, kontrolkami a svetielkami, na ktoré aj tak altík nestačí a jazdíme ako majstri sveta. Teda skôr si vyrábame nepriateľov zo susedov. Ale to bude určite len slepá závisť a nenávisť voči novotám....
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod xingisx » sob srp 01, 2009 16:29:05

Dle mého názoru pokud bába jezdí bez problémů ta mi přidebytečné něco měnit. Pokud jde o tu svíčku tak se logicky musí znehodnotit. Základní nastavení bohatosti směsi je cca 1 a 1/2 otáčky. Tohodle nastavení od výrobce asi nebude moc dobré odchylovat. Výkon a otáčky motoru se zvýší přidáním vzduchu, bohužel však se razantně snižuje mazání, což způsobuje suché tření. Jen moje teorie
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod avar » pát srp 07, 2009 12:51:01

odpovedas na dva roky mrtvu temu :-)))
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod BabettaDV » ned srp 09, 2009 22:37:27

Co si myslíte o svíčkách ? V mototechně mi slečna doporučila svíčku Brisk N14C a na internetu je doporučená N17C ?? Kterou teda?
Babetta 207.300, rok výroby 1979, najeto kolem 7000km, maximální rychlost je cca 48 km/h, oranžový lak
BabettaDV
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 77
Registrován: sob srp 08, 2009 21:57:08
Bydliště: Dobrá Voda u Jablonce nad Nisou

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod Matrix » pon srp 10, 2009 9:49:58

Já mám N17C se vzdáleností kontaktů 0,65 mm a jedu jak drak. Regulační šroubek bohatosti směsi má stejně smysl jen na volnoběh a cca 1/4 otočení plynu. Pak už to přebírá hlavní soustava kde bohatost směsi nemůžeš nastavit, jestli se nemýlím.
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod xingisx » pon srp 10, 2009 22:51:08

avar píše:odpovedas na dva roky mrtvu temu :-)))


To je jedno :lol: už je pozdě to mazat
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02

Re: Lze zvýšit výkon pomocí svíčky?

Příspěvekod xingisx » pon srp 10, 2009 22:52:44

Matrix píše:Já mám N17C se vzdáleností kontaktů 0,65 mm a jedu jak drak. Regulační šroubek bohatosti směsi má stejně smysl jen na volnoběh a cca 1/4 otočení plynu. Pak už to přebírá hlavní soustava kde bohatost směsi nemůžeš nastavit, jestli se nemýlím.


Já co jsem koukal i na internetu na různý rady tak nejlepši volba je N17C. Já jí mam taky a problém jsem neměl
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron