Stránka 1 z 1

jak ohřát málo zahřívající se motor

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 17:19:20
od Pavel
Většina z vás má problém motor uchladit, ale já mám naopak problém motor zahřát na provozní teplotu. Nejsem sám, už mi to řekli 2 kolegové v okolí a tak jsem se rozhodl, že tu na to založím vlákno. Mnozí z nás jezdí celoročně a to i při teplotách kolem nuly či pod nulou a když ještě k tomu máte nainstalovanou volnoběžku, tak poté, co sjedete kopec, tak máte motor úplně studený, což asi není dobrý pro jeho životnost.

Chtělo by to vymyslet nějaký kryt nebo ucpávku žeber, ať je neofoukává vzduch a teplo se udrží v motoru. Máte to někdo vyrobené na zimu? Chtěl bych se inspirovat. Možná pamětníci vzpomínají, že něco podobného mívaly i Škodovky 120, kdy se na zimu před chladič dávala kožená dečka, ať se motor tak nechladí. Pak to i líp topilo.

Re: jak ohřát málo zahřívající se motor

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 17:21:53
od Lecco
Co třeba do žeber dát více těch gumových tlumičů ?

Re: jak ohřát málo zahřívající se motor

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 17:24:46
od Pavel
taky zajímavý nápad. Obložit celou plochu žeber tlumiči, akorát by možná bylo dobrý, kdyby to bylo nějak ručně regulovatelné. Nedokážu si představit, že bych to pak pracně sundával ve dne a v noci, až přimrzne, zase nandával.

Re: jak ohřát málo zahřívající se motor

PříspěvekNapsal: pát pro 27, 2013 17:29:38
od Lecco
Tak celou plochu asi ne, to je zbytečný, podle me by jich stačilo pár a ono to už zamezí přístupu vzduchu. A když by se pod tu gumu stříklo nějaké vhodné mazadlo, tak by to snad přimrzat nemuselo. :)

Re: jak ohřát málo zahřívající se motor

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2013 9:26:07
od Pat
stacilo by zacpat tak 4-6 ks predek hlavy :)

Re: jak ohřát málo zahřívající se motor

PříspěvekNapsal: sob pro 28, 2013 11:54:05
od ridchey
no,gumy nejsou spatny napad,jen je dobre je dat i mezi zebra valce,ne jen hlavu,ale vubec nejlepsi by asi byl nasouvaci plechovy prevlek ,ve kterem by mohla byt vepredu oteviraci fuka. pri zavrenem by si motor udelal pri mraze "mikroklimu" a pri otevrenem by se trochu chladil. v podstate je to stejne v motoru trabanta,jen vylepsene.
drzet by to mohlo samo-uvnitr by gumove spunty udelaly distanc plechu od zeber,aby to nedrncelo a byl zajisten i pozdejsi profuk,
a na konci u kartru by mohla byt nytnuta z kazdeho boku pruzna plechova zapadka,ktera by se zachytila za konec zeber