Zvýšení výkonu na babetě 210

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zvýšení výkonu na babetě 210

Příspěvekod rosii » stř bře 26, 2008 19:10:37

Ahoj ,
jsem tu poprvé ,ale chtěl bych se zeptat jak mohu dostat co největší výkon z babety typu 210.
:oops:
rosii
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř bře 26, 2008 18:43:36

Babča

Příspěvekod standa_passat » stř bře 26, 2008 20:25:36

Babetta 207 + Babetta 210
Uživatelský avatar
standa_passat
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: stř bře 14, 2007 22:00:59
Bydliště: BRNO

Příspěvekod rosii » stř bře 26, 2008 20:35:09

dobrá stránka díky , a nevite ještě někdo náhodou jaké jsou všechny ložista v převodové skříní?
rosii
Začátečník...
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř bře 26, 2008 18:43:36

Babča

Příspěvekod standa_passat » stř bře 26, 2008 21:01:51

Nebuď lenošnej a pročti si obě fóra .. :lol: Tam najdeš vše co potřebuješ. :P :P :P
Babetta 207 + Babetta 210
Uživatelský avatar
standa_passat
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: stř bře 14, 2007 22:00:59
Bydliště: BRNO

Příspěvekod Starec » pát bře 28, 2008 3:58:26

standa_passat ma pravdu, treba len hľadať a všetko sa dá nájsť.
Sem som vložil servisnú knižku tak si to sosni. Tam nájdeš všetko čo potrebuješ.
Kód: Vybrat vše
http://www.upnito.sk/download.php?file=210.rar&dwToken=cd210214e8674ac26a409dc51f37e8fd

Obrázok komplet motora tu:
Kód: Vybrat vše
http://www.sting2000.sk/images/babetta%20rajz.gif
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod milda » čtv říj 09, 2008 15:45:51

Napadla mně jedna věc ohledně zvýšení výkonu Babetty, kromě toho geniálního zkrácení kolena výfuku. Všiml jsem si že je z nějakého důvodu hodně redukovaný průměr sacího potrubí mezi karburátorem a válcem. V té přírubě která doléhá na válec je mnohem menší díra než je průměr trubky sacího kolínka i kanálu ve válci. Možná to má svůj důvod, ale nezkoušel to někdo z vás provrtat na větší? Asi by se zvedla spotřeba, ale snad i výkon? Nebude se to ale hůř startovat nebo tak něco? Jsem zvědavý na vaše zkušenosti :idea:
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Zvýšení výkonu na babetě 210

Příspěvekod avar » sob srp 15, 2009 19:44:01

zvacsovanie otvoru sacieho a vyfuk kanala su v podstate jedny zo zakladnych sposobov uprav dvojtaktov pre zvysenie vykonu. pokial sa vsak uz do niecoho takeho pustime, odporucam tiez do sacieho hkanala vlozit membranovu spatnu klapku, ktora zabrani spatnemu prudeniu spalovacej zmesi do sania pri kompresii. efekt je okamzity a citelny.
problem je ale inde...
potom clovek zisti, ze by nebolo od veci zvacsit prefuky aby sa valec ozaj lepsie a rychlejsie plnil. na to uz ale nestaci original babca karbec a treba s tym nieco robit. lenze ak zvysovat vykon tak nestaci ani vyfuk kanala je potrebna tiaz jeho uprava. odskusal som si za babetta vyfuk sa sice prerobit da, ale ak to myslime vazne ta smiesna tenucka trubka ci koleno veduce do vyfuku musi byt nahradena niecim co sa tam hodi...
ak sme nic nezmydlili, babetta nabera na rychlosti a my skor ci neskor zistime, ze tie stare dobre pneu uz nestihaju, o brzdach a tlmicoch ani nehovorim. svetlo nestaci ani pre chodca co sa ponahla...
rozbehli sme takto kolotoc, ktory zeria cas a peniaze a fakticky nikdy a nikde nekonci.
tak mnoho zdaru pri experimentoch s babcou
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Zvýšení výkonu na babetě 210

Příspěvekod martin110r » pon říj 19, 2009 20:51:17

Avar: Napísal si to veľmi pekne. Niečo na tom bude a súhlasím s tebou. Chcete výkon? Kúpte si motorku, kde budete mať pod prdelou tri štvrte litrový motor.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zvýšení výkonu na babetě 210

Příspěvekod RomanR » čtv pro 31, 2020 14:47:07

avar píše:zvacsovanie otvoru sacieho a vyfuk kanala su v podstate jedny zo zakladnych sposobov uprav dvojtaktov pre zvysenie vykonu. pokial sa vsak uz do niecoho takeho pustime, odporucam tiez do sacieho hkanala vlozit membranovu spatnu klapku, ktora zabrani spatnemu prudeniu spalovacej zmesi do sania pri kompresii. efekt je okamzity a citelny.
problem je ale inde...
potom clovek zisti, ze by nebolo od veci zvacsit prefuky aby sa valec ozaj lepsie a rychlejsie plnil. na to uz ale nestaci original babca karbec a treba s tym nieco robit. lenze ak zvysovat vykon tak nestaci ani vyfuk kanala je potrebna tiaz jeho uprava. odskusal som si za babetta vyfuk sa sice prerobit da, ale ak to myslime vazne ta smiesna tenucka trubka ci koleno veduce do vyfuku musi byt nahradena niecim co sa tam hodi...
ak sme nic nezmydlili, babetta nabera na rychlosti a my skor ci neskor zistime, ze tie stare dobre pneu uz nestihaju, o brzdach a tlmicoch ani nehovorim. svetlo nestaci ani pre chodca co sa ponahla...
rozbehli sme takto kolotoc, ktory zeria cas a peniaze a fakticky nikdy a nikde nekonci.
tak mnoho zdaru pri experimentoch s babcou

Když úpravy, tak drobné. Když vyšší výkon, tak silnější motorku. Za běžné úpravy považuji např. vyleštění všech kanálů ve válci pěkně do hladka, přesné dopasování příruby výfukové trubky na výfukový kanál válce s dopasováním těsnění, aby správně sedělo v tomto spoji a nevytvářelo překážku výfukovým plynům, totéž u spojení karburátoru s válcem motoru, správné napnutí řetězu (utažený snižuje výkon na kole, příliš volný padá), správné seřízení brzd, aby nedrhlo obložení za jízdy, kola se musí volně otáčet - případně namazat či vyměnit ložiska v kolech, zvolit správnou kombinaci ozubených kol na řetězu podle váhy jezdce a terénu, apod. Zkrátka doladit co se dá a co výroba odbyla. Sice se výkon nijak výrazně nezvýší, ale nějaký ten rozdíl k lepšímu určitě nastane. Babetta byla vyrobena a především zkonstruována jako laciný a lehký moped. Nic není předimenzováno a nic by se tedy nemělo drasticky přestavovat a upravovat na výrazně vyšší výkony. To můžete realizovat u malých motocyklů, ale ne u mopedů. Už tady na tomto fóru mnohokrát zaznělo, že přední vidlice, odpružení kol, brzdy, karburátor a samotný motor nejsou dimenzovány na vysoký výkon a vysoké rychlosti. Rozumný člověk se s tím smíří. Jinak Simpson se 70ccm válcem už opravdu jede. Tuším že má 5 koní, hravě zvládne 80 km/h a především má mnohem lepší odpružení podvozku, které umožňuje mnohonásobně bezpečnější jízdu než Babetta, o brzdách ani nemluvě. Takže se prosím vzpamatujte. Jsme babeťáci a jezdíme na mopedech právě pro jejich krásu. :!:
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků