Stránka 1 z 1

Zvýšení výkonu na babetě 210

PříspěvekNapsal: stř bře 26, 2008 19:10:37
od rosii
Ahoj ,
jsem tu poprvé ,ale chtěl bych se zeptat jak mohu dostat co největší výkon z babety typu 210.
:oops:

Babča

PříspěvekNapsal: stř bře 26, 2008 20:25:36
od standa_passat

PříspěvekNapsal: stř bře 26, 2008 20:35:09
od rosii
dobrá stránka díky , a nevite ještě někdo náhodou jaké jsou všechny ložista v převodové skříní?

Babča

PříspěvekNapsal: stř bře 26, 2008 21:01:51
od standa_passat
Nebuď lenošnej a pročti si obě fóra .. :lol: Tam najdeš vše co potřebuješ. :P :P :P

PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 3:58:26
od Starec
standa_passat ma pravdu, treba len hľadať a všetko sa dá nájsť.
Sem som vložil servisnú knižku tak si to sosni. Tam nájdeš všetko čo potrebuješ.
Kód: Vybrat vše
http://www.upnito.sk/download.php?file=210.rar&dwToken=cd210214e8674ac26a409dc51f37e8fd

Obrázok komplet motora tu:
Kód: Vybrat vše
http://www.sting2000.sk/images/babetta%20rajz.gif

PříspěvekNapsal: čtv říj 09, 2008 15:45:51
od milda
Napadla mně jedna věc ohledně zvýšení výkonu Babetty, kromě toho geniálního zkrácení kolena výfuku. Všiml jsem si že je z nějakého důvodu hodně redukovaný průměr sacího potrubí mezi karburátorem a válcem. V té přírubě která doléhá na válec je mnohem menší díra než je průměr trubky sacího kolínka i kanálu ve válci. Možná to má svůj důvod, ale nezkoušel to někdo z vás provrtat na větší? Asi by se zvedla spotřeba, ale snad i výkon? Nebude se to ale hůř startovat nebo tak něco? Jsem zvědavý na vaše zkušenosti :idea:

Re: Zvýšení výkonu na babetě 210

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 19:44:01
od avar
zvacsovanie otvoru sacieho a vyfuk kanala su v podstate jedny zo zakladnych sposobov uprav dvojtaktov pre zvysenie vykonu. pokial sa vsak uz do niecoho takeho pustime, odporucam tiez do sacieho hkanala vlozit membranovu spatnu klapku, ktora zabrani spatnemu prudeniu spalovacej zmesi do sania pri kompresii. efekt je okamzity a citelny.
problem je ale inde...
potom clovek zisti, ze by nebolo od veci zvacsit prefuky aby sa valec ozaj lepsie a rychlejsie plnil. na to uz ale nestaci original babca karbec a treba s tym nieco robit. lenze ak zvysovat vykon tak nestaci ani vyfuk kanala je potrebna tiaz jeho uprava. odskusal som si za babetta vyfuk sa sice prerobit da, ale ak to myslime vazne ta smiesna tenucka trubka ci koleno veduce do vyfuku musi byt nahradena niecim co sa tam hodi...
ak sme nic nezmydlili, babetta nabera na rychlosti a my skor ci neskor zistime, ze tie stare dobre pneu uz nestihaju, o brzdach a tlmicoch ani nehovorim. svetlo nestaci ani pre chodca co sa ponahla...
rozbehli sme takto kolotoc, ktory zeria cas a peniaze a fakticky nikdy a nikde nekonci.
tak mnoho zdaru pri experimentoch s babcou

Re: Zvýšení výkonu na babetě 210

PříspěvekNapsal: pon říj 19, 2009 20:51:17
od martin110r
Avar: Napísal si to veľmi pekne. Niečo na tom bude a súhlasím s tebou. Chcete výkon? Kúpte si motorku, kde budete mať pod prdelou tri štvrte litrový motor.

Re: Zvýšení výkonu na babetě 210

PříspěvekNapsal: čtv pro 31, 2020 14:47:07
od RomanR
avar píše:zvacsovanie otvoru sacieho a vyfuk kanala su v podstate jedny zo zakladnych sposobov uprav dvojtaktov pre zvysenie vykonu. pokial sa vsak uz do niecoho takeho pustime, odporucam tiez do sacieho hkanala vlozit membranovu spatnu klapku, ktora zabrani spatnemu prudeniu spalovacej zmesi do sania pri kompresii. efekt je okamzity a citelny.
problem je ale inde...
potom clovek zisti, ze by nebolo od veci zvacsit prefuky aby sa valec ozaj lepsie a rychlejsie plnil. na to uz ale nestaci original babca karbec a treba s tym nieco robit. lenze ak zvysovat vykon tak nestaci ani vyfuk kanala je potrebna tiaz jeho uprava. odskusal som si za babetta vyfuk sa sice prerobit da, ale ak to myslime vazne ta smiesna tenucka trubka ci koleno veduce do vyfuku musi byt nahradena niecim co sa tam hodi...
ak sme nic nezmydlili, babetta nabera na rychlosti a my skor ci neskor zistime, ze tie stare dobre pneu uz nestihaju, o brzdach a tlmicoch ani nehovorim. svetlo nestaci ani pre chodca co sa ponahla...
rozbehli sme takto kolotoc, ktory zeria cas a peniaze a fakticky nikdy a nikde nekonci.
tak mnoho zdaru pri experimentoch s babcou

Když úpravy, tak drobné. Když vyšší výkon, tak silnější motorku. Za běžné úpravy považuji např. vyleštění všech kanálů ve válci pěkně do hladka, přesné dopasování příruby výfukové trubky na výfukový kanál válce s dopasováním těsnění, aby správně sedělo v tomto spoji a nevytvářelo překážku výfukovým plynům, totéž u spojení karburátoru s válcem motoru, správné napnutí řetězu (utažený snižuje výkon na kole, příliš volný padá), správné seřízení brzd, aby nedrhlo obložení za jízdy, kola se musí volně otáčet - případně namazat či vyměnit ložiska v kolech, zvolit správnou kombinaci ozubených kol na řetězu podle váhy jezdce a terénu, apod. Zkrátka doladit co se dá a co výroba odbyla. Sice se výkon nijak výrazně nezvýší, ale nějaký ten rozdíl k lepšímu určitě nastane. Babetta byla vyrobena a především zkonstruována jako laciný a lehký moped. Nic není předimenzováno a nic by se tedy nemělo drasticky přestavovat a upravovat na výrazně vyšší výkony. To můžete realizovat u malých motocyklů, ale ne u mopedů. Už tady na tomto fóru mnohokrát zaznělo, že přední vidlice, odpružení kol, brzdy, karburátor a samotný motor nejsou dimenzovány na vysoký výkon a vysoké rychlosti. Rozumný člověk se s tím smíří. Jinak Simpson se 70ccm válcem už opravdu jede. Tuším že má 5 koní, hravě zvládne 80 km/h a především má mnohem lepší odpružení podvozku, které umožňuje mnohonásobně bezpečnější jízdu než Babetta, o brzdách ani nemluvě. Takže se prosím vzpamatujte. Jsme babeťáci a jezdíme na mopedech právě pro jejich krásu. :!: