Přídavný elektropohon

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Přídavný elektropohon

Příspěvekod Koby » čtv dub 24, 2014 21:22:11

Onehdy jsem tady narazil na zajímavou úvahu o přídavném elektropohonu.Jednalo se o nápad naplést do bředního kola babči buben z elektrokola.
Nejsem zrovna fanda ekoježdění a o elektrice vím jen že se používá a že kope :) Nicméně mne to inspirovalo.Jelikož se zrovna zabývám stavbou svého speciálu a rád bych ho měl bez šlapátek(B215)tak první problém-startování,druhý problém-kopce(nepřišlápnu si)
Jak jsem nad tím tak hloubal,pozorujíc dceru jak se skouší prokopat pískovištěm do číny můj pohled sklouznul na gril na kterém pořádáme solárka pro zvířectvo do jatečních 70kg :D Pohon obstarává motorek předního stěrače z vysloužilého Favorita zpřevodován několika ozub.segmenty z ukrajiny a cyklořetěz.
Nadchnul jsem se pro tento jednoduchý pohon,a přidal jsem se k dceři na pískovišti a počal čmárat do písku hrubý odhad jak by to mělo fungovat.
Představa je taková,motorek ze stěračů-zpřevodovat přes šlapací hřídel tak aby na stojánku nastartovala a pak jen používat v prudkých kopcích místo příšlapu.Samozřejmostí je krmení-otázka jestli motobaterie 12V kolem 14ah bude stačit?Tato baterie má vcelku malé rozměry,váhu cca 5kg a pořizovací cena podle značky do 1000kč.
Svoje úvahy jsem radši přesunul domů,protože paní s kočárkem opodál si začínala myslet svoje :) vytáhl jsem dceru z díry než odtud začne tahat čínskou školku a šlo se domů.
Takže bych rád věděl co si o tom myslíte,popř nějaké postřehy,rady apod.Hlavně co se týče elektriky :D
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod ridchey » čtv dub 24, 2014 22:32:37

no,aby jsi nastartoval spolehlive,je potreba dodat altiku spravny pocet otacek/min a pres prevody-aby to ten motorek utahl, by se jich asi nedosahlo,tady by se dal pouzit spise nejaky vhodny typ starteru z auta (automechanik nejsem,tedy vyber by byl na nekom jinem :-) )
co se tyce baterky,pak bych videl(s ohledem na cenu) jako nejlepsi typ pro tenhle ucel pouzit trakční akumulátor,neco jako tenhle: http://www.battery-import.cz/trakcni-ba ... ni-baterie

nebo overena znacka : http://www.battery-import.cz/csb-trakcn ... -20ah--12v
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod kolos » pát dub 25, 2014 10:26:38

Nápad to není špatný, ale motorek ze stěraču je slabý jak čaj. Má s bídou výkon 60w. Na pomalé otáčení grilem je super ale babettu by nenahodil 100%. Startéry na malý motorkách mají kolem 200w. S tím by to už nahodit samozřejmě šlo, ale zase nejsou stavěné pro delší provoz, takže na pomáhání si do kopců taky nic moc, protože by se přehříval. Nechat si tam šlapátka by bylo asi nejjednodušší. Mám babču s motorem z 225tky tedy se startpákou ale protože mám sekundární převod dost do rychla, nechal jsem si tam i šlapky a občas klidně vypomůžu, když už i jednička skomírá. Záleží teda co za speciál to buduješ.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod Pat » pát dub 25, 2014 11:46:38

myslim si ze ten 60W motor by byl schopnej to nahodit v pohode, ale musel by byt napojenej primo na klikovku (max pres nejakej prevod) a ne to tahat pres spojky, kde jsou neuveritelny ztraty
na stary skutry od jawy se montovali 200W dynamostartery a to byli motory o obsahu 175
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod kolos » pát dub 25, 2014 13:51:08

Neměl by šanci Pate ani kdyby jsi měl na motoru dekompresor a umožnil mu roztočit klikovku a neprat se přitom s kompresí. Vem si, že potřebuješ udělit klikovce alespoň 800 ot/min, aby začalo zápalko vůbec produkovat jiskru. Stěračový motorek má na výstupu z převodky sice poměrně slušný krouťák, ale při cca 80 ot/min.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod Koby » sob dub 26, 2014 11:25:57

Děkuji za postřehy :) ten motorek je samozřejmě ta nejjednodušší varianta takže dá se použít silnější.V tom přehřívání bych až takový problém neviděl.Na to nastartování(při předpokladu dobrého seřízení karb.atd)se ani nezahřeje a při prudším kopci(kterej nemá 6km) pokud spadne rychlost pod 20km/h se zapne motorek na pár desítek metrů a to by se nemusel přehřívat.Taky by to byl dobrej powerboost na cyklisty :D
Spíše by mne zajímalo jestli by nebylo lepší přidat k motorku takýten udělátor který se postará o plynulé zrychlení otáček aby nedocházelo ke kopanci při sepnutí a tudíž velké námaze motorku.Říkám,nejsem fanda elektriky takže to nedokážu správně pojmenovat :D
Když už dělám speciál tak at to je bez šlapátek a co nejvíce speciál :mrgreen:
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod ridchey » sob dub 26, 2014 11:51:28

no,kdyz vezmeme v uvahu i ztraty trenim v prevodech, tak nejvyhodneji vychazi i vzhledem k pozadovane regulaci,ten elektromotor v naboji kola.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod Koby » pon dub 28, 2014 17:12:40

Jasný,jenže tyto elektronáboje na kola stojej dardu,mají většinou 36v a dělané na 20"a víc ráfky.Co něco takového?http://www.motory-prevodovky.cz/dc-motor-20w-12v-s1
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod ridchey » pon dub 28, 2014 19:38:54

tak ten je slaby,jen 20W
ale ty motornaboje,kdyz je delany na rafek 20,tak nevadi,ze bude rafek 16,bude mit aspoň vetsi tah. 36V bych taky nevidel jako velky problém, proste pouzit celou sadu pohonu na E-kolo, mozna by to ve vysledku vyslo levneji a profesionalneji,nez něco vyvíjet a bastlit,(nepochybuju ovšem,ze by jsi něco nedal nakonec dohromady,to zase vim,ze jo)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Přídavný elektropohon

Příspěvekod RomanR » pon bře 08, 2021 0:56:12

Proč pětikilovou baterii 14 Ah ? Dnes těch 14 Ah sestavíš z li-ion článků a vejdeš se do půl kila váhy. A nemusíš hned řešit výplety kola a elektromotor v ose kola, ale stačí 12V startér z čínských skůtrů obsahu 80 až 125 ccm. Integruješ to do šlapací soustavy a hotovo.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45


Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků