31z rozetu sis nechal vyrobit custom? Já totiž nevím, že by se taková dala koupit.
Zde máš velmi stručný popis základních úprav pro zvýšení výkonu motoru.
- sehnat válec. Doporučuji upravit válec Sting, pokud seženeš (jde převrtat i na 80ccm), případně sehnat a kuchnout rotavátor Diamond PA80. Při nejhorším vyjít ze sériového válce
- vylisovat vložku válce, rozhodnout se pro finální počet kanálů, upravit dle požadovaných parametrů (do rychla, do tahu) a plánované karburace a výfukové soustavy. Většinou jde o kombinaci výpočtů podle odborné literatury a znalostí z praxe. Dále upravit hliníkový odlitek a přefuky na karterech. Všechno poctivě vyleštit.
- vložku nalisovat zpět a provést výbrus, nejlépe jeden z největších možných (vyšší objem ve finále)
- úprava spalovacího prostoru hlavy válce, zohlednění většího vrtání válce na tvar hlavy a změna velikosti kompresního objemu dle požadovaných parametrů. Doporučuji zakázkově zhotovenou vějířovitou hlavu, např. od Stejskyho
http://www.ms50.cz/_h.html. protože upravené motory víc topí a tak je třeba lépe odvádět teplo. Lze použít i hlavu ze Stingu, pokud seženeš
- výroba a montáž vhodné klapky sání
- upravit časování pístu dle požadovaných kritérií. Pro závodní účely je vhodný jednokroužkový píst
- vyrobit nové kolinko sání, zvolit správný karburátor s difuzorem od 12 - 18 cca, experimentování s tryskami, tlumením sání
- zhotovit několik experimentálních kolen výfuku a zhotovit/zakoupit několik laděných výfuků a zkoušet různé velikosti rezonanční komory na brzdě. Podle grafu výsledné momentové charakteristiky upravit koleno, případně výfuk a aproximovat k ideálnímu průběhu, se kterým budeš již spokojený. Pro účely ideálního vyladění bude stačít vyrobit a zničit 5-7 kusů výfuků podle toho, jak jsi zručný
- odlehčení setrvačníku
- výroba vhodného převodového poměru, tzn. vlastního řetězového kolečka a rozety
- výroba vlastních spojek a pružinek. Přece jenom teď motor začne zabírat až tak od 7 tis otáček výš.
- následuje nezbyné vyztužení rámu, výroba vlastní vidlice s kotoučovou brzdou, sériová by nevydržela brzdný účinek a ohla by se či praskla. Pokud šetříš, lze použít vidlici z Koráda.
- pro úpravy se doporučuje vyjít raději z jednorychlostní B207 nebo B215. B210/225 je nevhodná.
- osazení pneu s vyšším rychlostním indexem. Minimální základ je Mitas M06 a lepší
Tohle je asi tak úplný základ a výčet všeho, co bude třeba upravit. Zkušenější mě můžou když tak ještě doplnit. Snad ti to pomůže a můžeš se pustit do ladění
